2015-08-30, 02:30
Medlem
iVanillaGorillas avatar
The Warriors från 2005. Spelade det hur mycket som helst då, kanske klarat av det upp mot 15 gånger, och mina polare brukade alltid komma hem till mig så körde vi rumble mode på det. Minnen..
Senast redigerad av iVanillaGorilla 2015-08-30 kl. 02:33.
Citera
2015-09-16, 12:02
Medlem
Rippless avatar
SNES-spel tycker jag inte blir bra i remakes, jag vill ha dem som de är. Däremot GTA 2 hade varit riktigt kul att se en förbättrad version på. Spelet hade stor potential men samtidigt verkade budgeten inte räcka så långt. Väldigt mycket är bara mysterier och jag hade velat ha en bättre story i en remake. Givetvis i 2,5D som ursprungsversionen.
Citera
2016-01-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
SNES-spel tycker jag inte blir bra i remakes, jag vill ha dem som de är. Däremot GTA 2 hade varit riktigt kul att se en förbättrad version på. Spelet hade stor potential men samtidigt verkade budgeten inte räcka så långt. Väldigt mycket är bara mysterier och jag hade velat ha en bättre story i en remake. Givetvis i 2,5D som ursprungsversionen.
Kan jag ställa mig bakom. Har alla de gamla GTA men jag har aldrig orkat spela 1, 2 och London seriöst för de spelen behöver en bättre story, eller i vart fall nått som gör att spelaren vill avancera i spelet. Jag brukar mest knäppa på spelen och direkt börja köra över folk och gå runt och fula mig med Hare Krishna-nissarna.

Ett spel jag dock velat haft remake sedan jag först upptäckte det av en slump i en rea-låda är Outcast.

Inser nu att det faktiskt gjorts en HD remake av det. Skitsamma ett grymt spel var det.
Citera
2016-01-18, 02:18
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples

Jag testade att köra det lite i en playstationemulator för ett år sen (emulator för att få savestates, det är riktigt drygt system för att spara i GTA2) och jag tyckte det fortfarande var helt okej. Grafikmässigt är det inga större fel och känns inte särskilt fult eller gammalt ut och spelet är ju fortfarande jävligt bra.
Citera
2016-01-18, 02:38
Bannlyst
EVE online

inte för att grafiken är speciellt dålig men gamemechanics är gamla
Citera
2016-01-18, 10:51
Medlem
Railroad Tycoon II

Det var det mest kompletta i serien.. tyvärr fullt av buggar vid nätspel.

Gör om, gör rätt. Och det skulle bli en perfekt business sim med modern grafik.
Citera
2016-01-21, 22:54
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Wing Commander, det första spelet. En av de bästa rymdspel som gjorts, spenderade en ohygglig massa tid med det.
Citera
2016-01-22, 11:15
Bannlyst
Mario 64 till wii u med riktigt bra grafik. Vore verkligen grymt om det släpptes.
Citera
2016-01-22, 13:22
Medlem
MuscleSharks avatar
Det gamla Nes spelet The Guardian Legend. Skulle vara kul att få veta lite mer bakgrunds historia där som man inte fick veta speciellt mycket om i spelet.
Citera
2016-01-30, 03:35
Medlem
Korders avatar
Vampire: Bloodlines, tack. Den tekniska delen var vedervärdig medan allt annat var briljant, så en rejäl remake tack.
Citera
2016-01-30, 05:28
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Vampire: Bloodlines, tack. Den tekniska delen var vedervärdig medan allt annat var briljant, så en rejäl remake tack.
Yes! Detta underbara spel som man måste ha hemmagjorda patchar för att kunna spela, fasiken vad bra det är! Den förtjänar en remake om något!
Citera
2016-01-30, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Mario 64 till wii u med riktigt bra grafik. Vore verkligen grymt om det släpptes.

Nej, det vore det inte. Ser dels inte vad det skulle tillföra, dels är det överskattat så inih-vette. Problemlösning i Super Mario? Nej tack!

--

Ett spel som dock skulle må bra av en remake är Metal Gear 1 och 2. Finns ju föresten en hel del PS1 spel som hade behövt en remake, fast jag inte kommer på några på rak arm just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in