Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Väljer ni att ignorera att många av dem skaffat barn i Sverige som växt upp här och inte har något annat hemland?
AFS politik är egentligen barnslig. Frågan är om de är medvetna om det och främst bedriver symbolpolitik.
Men visst känns det ibland skönt att det finns någon som driver frågan.
Varför är ordet " utrensning" så känslig? Det är ju det det handlar om. Många områden kommer att bli halvtomma.
Att bara ha fött barn här ska givetvis inte vara en anledning att stanna och få försörjning av svenska skattebetalare på livstid. En somalisk familj i innersta Rosengård där föräldrarna inte kan svenska, ingen har jobb och ungarna går på en förskola eller skola där knappt någon pratar svenska lär det ju vara få som egentligen ser något problem med att skicka hem igen. Det är väl den typiska familjen som kommer att få lämna med AfS politik. Alla mångkulturella alibin där ute som folk faktiskt ser och har något att göra med kommer att få stanna. Jag tror du glömmer hur många som faktiskt bor i våra segregerade områden helt bortkopplade från det svenska samhället.
Ingen kommer att sakna alla dessa förfallna no-go zonerna i alla fall så varför du ser något problem med tomma områden har jag svårt att se. Jimmie ville ju för inte så länge sedan riva dessa områden ändå, något som är betydligt lättare när det inte längre bor så många där. Ja en utrensning blir det ju.
Men hur som helst kommer återvandringen att ta tid och Gustav har själv sagt (jag minns inte var, någon intervju var det i alla fall) att man börjar med de enkla fallen och jobbar sig vidare därifrån. Återvändningsprogrammet verkar faktiskt vara en genomtänkt idé och knappast något "barnsligt" som man bara slänger ur sig för att få uppmärksamhet.