Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-03, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Spännande, vilket program?
What really happened med Michael Riviero

Ganska stor inom alternativ media.
Citera
2018-07-03, 12:06
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Väljer ni att ignorera att många av dem skaffat barn i Sverige som växt upp här och inte har något annat hemland?

AFS politik är egentligen barnslig. Frågan är om de är medvetna om det och främst bedriver symbolpolitik.

Men visst känns det ibland skönt att det finns någon som driver frågan.

Varför är ordet " utrensning" så känslig? Det är ju det det handlar om. Många områden kommer att bli halvtomma.
Att bara ha fött barn här ska givetvis inte vara en anledning att stanna och få försörjning av svenska skattebetalare på livstid. En somalisk familj i innersta Rosengård där föräldrarna inte kan svenska, ingen har jobb och ungarna går på en förskola eller skola där knappt någon pratar svenska lär det ju vara få som egentligen ser något problem med att skicka hem igen. Det är väl den typiska familjen som kommer att få lämna med AfS politik. Alla mångkulturella alibin där ute som folk faktiskt ser och har något att göra med kommer att få stanna. Jag tror du glömmer hur många som faktiskt bor i våra segregerade områden helt bortkopplade från det svenska samhället.

Ingen kommer att sakna alla dessa förfallna no-go zonerna i alla fall så varför du ser något problem med tomma områden har jag svårt att se. Jimmie ville ju för inte så länge sedan riva dessa områden ändå, något som är betydligt lättare när det inte längre bor så många där. Ja en utrensning blir det ju.

Men hur som helst kommer återvandringen att ta tid och Gustav har själv sagt (jag minns inte var, någon intervju var det i alla fall) att man börjar med de enkla fallen och jobbar sig vidare därifrån. Återvändningsprogrammet verkar faktiskt vara en genomtänkt idé och knappast något "barnsligt" som man bara slänger ur sig för att få uppmärksamhet.
Citera
2018-07-03, 12:10
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Där satte du huvudet på spiken.
Det är bara att se på den globala exponeringen gyllene gryning fick och hur det spelade ut.
Knäpptyst från omvärlden angående SD.

Läste en del på AfS hemsida och jag trodde inte jag skulle få läsa saker jag önskat partier skulle tagit upp i flera år.

Jättekul att de talar om starkare tag mot lobbyism och utländska influenser.
DET kan jag skriva under på.

DET är vad som skadar de flesta länders befolkning.

AFS framstår som straightare än sd, på nåt vis. Vid sidan om AFS känns sd som riktiga syltryggar.
Citera
2018-07-03, 12:35
Medlem
Haha! AfS slutar aldrig att förvåna! Man har nu gjort ”information till dig som ska återvandra” broschyrer. Grymt.
Citera
2018-07-03, 12:42
Medlem
Jeff Ahl har förstått judefrågan. Han pratar om att ”söndra och härska” samt så pratar han om en ”globalistisk klick” precis som hitler pratade om den ”internationella clique” dvs juden.

Sveriges bästa riksdagsledamot.
Citera
2018-07-03, 13:11
Medlem
GusFrings avatar
Jimmie kommenterar:

https://www.youtube.com/watch?v=ZXG9yiismyk

Man får verkligen bilden av att båda behövs i riksdagen när man hör det där .
Senast redigerad av GusFring 2018-07-03 kl. 13:17.
Citera
2018-07-03, 13:38
Medlem
Citat:
Väljer ni att ignorera att många av dem skaffat barn i Sverige som växt upp här och inte har något annat hemland?
Håller inte. Vi har en massinvandring av folk som flyttar från sina hemländer till Europa - som de alltså helt saknar koppling till. Det berör dem uppenbarligen inte att flytta till ett land som inte är deras hemland. Att flytta hem till sina förfäders hemland är, även med batikhäxans snyftargument, mer skonsamt än att flytta till Europa - vilket de gör frivilligt i stora drivor.

Citat:
Varför är ordet " utrensning" så känslig? Det är ju det det handlar om. Många områden kommer att bli halvtomma.
Det är helt enkelt fel ord eftersom det ger bilden av en snabb och närmast militärisk insats. Du själv verkar ju ha fått den bilden av att höra SVT-reportern. Det är alltså ett sätt att ljuga - att plantera felaktiga bilder i folks huvuden.
Senast redigerad av Avblattning 2018-07-03 kl. 13:41.
Citera
2018-07-03, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Jimmie kommenterar:

https://www.youtube.com/watch?v=ZXG9yiismyk

Man får verkligen bilden av att båda behövs i riksdagen när man hör det där .

Både AfS och SD behövs i riksdagen. Kan verkligen AfS lyckas med att få 4% eller över?
Citera
2018-07-03, 14:03
Medlem
Dagens torgmöte var nog det bästa hittills. Gustav i toppform, en super-intressant intervju med Jessica Ohlsson angående kriminalpolitik och sedan en Jeff Ahl som jag skulle kunna lyssna på 24/7.

Kul att få se lite av återvandringsverket också, kan tänka mig att tjänstemännen för migrationsverket blir provocerade av att AfS står och delar ut "Information till dig som ska återvandra"-broshyrer precis utanför deras tält.
Senast redigerad av TheStriptease 2018-07-03 kl. 14:09.
Citera
2018-07-03, 14:08
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Ett annat effektivt argument bör vara:

Krigen är slut! Det skyddsbehov som ev. fanns har upphört.

- I Somalia har det hållits val förra året

- I Irak är IS helt nedkämpat

- Snart fred i Syrien

- Irans hazarer lever i fred

- I merparten av Afghanistan är det lugnt

Just så. Den retoriska vägen till målet är viktig. Det duger med "släng ut dem!". En pedagogisk framställning av vilka, varför, hur och när, är av största betydelse. Att avhandla och finslipa argumentationen på respektive område borde vara en viktig del av denna tråd (inte massa dravel om enskilda forummedlemmars käpphästar som saknar intresse för AfS).
Citera
2018-07-03, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PangarN1337444
Jeff Ahl har förstått judefrågan. Han pratar om att ”söndra och härska” samt så pratar han om en ”globalistisk klick” precis som hitler pratade om den ”internationella clique” dvs juden.

Sveriges bästa riksdagsledamot.

Klart att både han och flera av de andra AfS:arna förstår komplexet kring JQ. Men till skillnad mot t.ex. NMR så undviker man att använda i offentligheten kontraproduktiva och konfrontativa begrepp som "jude" eller "ZOG". I stället väljer man att fokusera på de konkreta problem som är del av JQ-komplexet. Vilket naturligtvis är helt rätt strategi om man vill folkbilda och vinna sympatier.

AfS strategi är precis den samma som Ron Paul under många år har använt sig av. Ron Paul är säkert en av dem som utbildat flest i JQ, och det helt utan att explicit prata om "judar" eller "ZOG".

Ahls korta intervju med Ingrid och Conrad är super och är ett utmärkt exempel på hur jag menar: YouTube
Citera
2018-07-03, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
De allra flesta som vällt in hit är muslimer så jag ifrågasätter inte att AfS ska sätta fingret på det vid repatriering. Bara inte problemformuleringen reduceras till ”muslimer”. Visst är det vänstern som drivit den här agendan men de är likväl bara nyttiga idioter åt globalisterna. Vänstern och muslimerna utgör blott verktyg för globalisterna att transformera våra samhällen till totalitära helveteshål. Jag såg förresten att Kesselstrand nyss tog upp just det här i en intervju med SVT. Det bådar gott.

I många andra länder går det bra att peka på muslimer och säga att, dom vill vi inte ha. Fegt att linda in ett problem man ska säga som det är. Deras kultur ligger i krig med vår kultur och dom attackerar oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in