Citat:
Om man tänker sig att PM börjat glida in i sin fantasivärld stundtals, rätt tidigt, kanske redan när han var 10 - 12 år.Ja, jag svarade mest på hugg men affekterna har garanterat varit med ett tag som du nämnde innan:
Med tanke på att han var 17 eller 18 år när pappan dör och sexualsadistiska fantasier oftast börjar tidigt. En del redan innan tonåren då de som barn glider in i en fantasivärld för att skapa kontroll och känna makt mot en person eller situation. Över tid blandas aggressioner med sexualitet och fantasierna blir absurda - i värsta fall en längtan att utöva sadism och döda.
Med tanke på att han var 17 eller 18 år när pappan dör och sexualsadistiska fantasier oftast börjar tidigt. En del redan innan tonåren då de som barn glider in i en fantasivärld för att skapa kontroll och känna makt mot en person eller situation. Över tid blandas aggressioner med sexualitet och fantasierna blir absurda - i värsta fall en längtan att utöva sadism och döda.
Vad är det då han försöker skapa kontroll över och vad är det för känslor han har med in i fantasin?
Tänkte på det brodern Benny Langkjær Egesø sa, att han trodde att PM och hans far inte pratade om något annat än vetenskap och inte direkt om känslor. Men en känsla måste det ändå ha pratats om och det är hat. Hatet och föraktet mot kvinnor i allmänhet och mot PM:s mamma i synnerhet - det lär förmodligen ha ingått som en daglig rutin för pappan att förmedla. Som en helt naturlig del i tillvaron, att prata om vetenskap, gamla tyska krigsfartyg, raketer m.m och så lite kvinnoförakt och hat mot modern.
Med intryck av pappans krigshistorier, prat om sin användbara hammare, kvinnoföraktet och fan vet allt han fått höra, så tror jag att det är möjligt att PM tidigt i sina fantasier blandar in hat, våld, sadism, kvinnoförakt och i fantasin använder sin pappas hammare och kanske andra av hans verktyg när fantasierna blir mer och mer sexualsadistiskt inriktade. Med pappans historier så har t.ex hammaren fått ett speciellt värde, en användbarhet utöver det vanliga. Nästan som symbol för kraft och makt.
När PM genomgick den rättspsykiatriska utredningen så hade han tagit upp att han som ung pojke hade en sexuell fantasi om att bli kidnappad av en vuxen kvinna (lärarinna? minns ej) och sedan bli sexuellt utnyttjad. Jag tror att han ljuger om den drömmens innehåll, att han förvanskat handlingen så att han själv ska framstå som den lille undergivne, snälle Peter - han som identifierar sig med och tycker synd om de kvinnliga offren i sina halshuggningsfilmer m.m (
).Jag tror istället att det är möjligt att han redan som väldigt ung hade sexualsadistiska fantasier och drömmar om att kidnappa ett yngre barn, en flicka, för att utnyttja sexuellt och sadistiskt. Men som den patologiska lögnare som han är, så tar han lite här och lite där så att det blir en mix som han tror skall gynna honom, d.v.s "den vuxna kvinnan som kidnappar och utnyttjar honom sexuellt som ung pojke".
)