2018-07-04, 01:02
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja jag betvivlar att KM är "pilot" på fullt allvar. Men kan du som är säker på saken lova att du att äter upp dina gamla strumpor om det visar sig att jag har rätt?

Tja, blåst kan man bli och skickligheten hos de som blåser folk ökar alltmer, men i detta fallet kan jag nog lova att käka upp ett par av mina egna tunna sommarstrumpor (ett par) om jag har fel.
Citera
2018-07-04, 01:07
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Att man inte försvarar sig på ett forum som Flashback är taktiskt riktigt. Börjar man med det så ”vaknar folk” och då kommer frågorna att stå som spön i backen och förr eller senare säger man något ogenomtänkt.

Den som är tyst, eller ”alltid” pratar sanning, riskerar inte att försäga sig eller sno in sig i underliga resonemang som inte håller. Och det är tur att våra traditionella kriminella ofta faller i gropen. Polisen är med rätta glada över dem som gladeligen pratar på...

Om jag gör en grov uppskattning så tror jag att den kriminelle bidrar själv med en tredjedel av lösningen.

Hade jag själv blivit anklagad för något här på Flashback hade jag gått fullständig bärsärk och mitt tangentbord vart glödhett eftersom jag aldrig gjort något brottsligt. Inte vad jag själv anser i alla fall!
Citera
2018-07-04, 01:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Hade jag själv blivit anklagad för något här på Flashback hade jag gått fullständig bärsärk och mitt tangentbord vart glödhett eftersom jag aldrig gjort något brottsligt. Inte vad jag själv anser i alla fall!

Du har helt fel eller så lider du av dåligt minne. Det var ju ett flertal nyreggade konton som fullständigt gick i taket när KMs namn droppades i tråden, så när du nu påstår att ingen har "dementerat" så håller jag inte alls med dig. Det var ju ett fullständigt krig här, en av KMs mest ihärdiga försvarare stal ju t.o.m. min avatar, spegelvände den och prydde den med Hitler-mustasch när jag hävdade att KM = "Mannen med pilotglasögon". Alla dessa konton har sedan dragit sig tillbaka efter att drevet mot KM tonats ner. Så nej, KM har definitivt inte saknat försvar här i tråden, tvärtom... Ingen tidigare misstänkt har försvarats av så många nyreggade användare som KM.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-04 kl. 02:05.
Citera
2018-07-04, 02:02
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det fetade ovan:
Det låter minst sagt oroväckande om två journalister vill dölja något. Deras uppgift bör vara att ”jaga sanningen”, även om det handlar om nära vänner.

Man skulle låtit en oberoende journalist vara delaktig i radiodokumentären, om det nu är så som du ev. misstänker.
Mannen med pilotglasögon ställer inte upp på intervjun som en mördare som ska försvara sig. Han är en meddelare och har som sådan meddelarskydd, vare sig han ljuger eller talar sanning.

Journalisterna i fråga skulle begå brott om de bröt mot meddelarskyddet.
Citera
2018-07-04, 02:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Mannen med pilotglasögon ställer inte upp på intervjun som en mördare som ska försvara sig. Han är en meddelare och har som sådan meddelarskydd, vare sig han ljuger eller talar sanning.

Journalisterna i fråga skulle begå brott om de bröt mot meddelarskyddet.

Så PW och MÖ kan med andra ord slira lite på sanningen om "Mannen med pilotglasögonen" har tillåtit det eller t.o.m. har föreslagit det av säkerhetsskäl för att hans identitet inte ska kunna röjas?
Citera
2018-07-04, 02:36
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Så PW och MÖ kan med andra ord slira lite på sanningen om "Mannen med pilotglasögonen" har tillåtit det eller t.o.m. har föreslagit det av säkerhetsskäl för att hans identitet inte ska kunna röjas?
De är nog så illa tvungna att slira hellre än att avslöja identitet (han har säkert beviljats meddelarskydd, det ingår s.a.s. i paketet när det gäller ett anonymt intervjuobjekt). Det förra kan i värsta fall ge dålig journalistik, det senare är straffbart. Om vi säger så här: Det han säger, säger han, även om vi inte säkert kan veta vem han är bara utifrån intervjun och reportaget. Men lite får vi ju i alla fall veta bara genom hans utsagor: hans sätt att försvara sig och eventuellt slingra sig. Man får i alla fall en möjlighet att göra sig en uppfattning om hans trovärdighet. Inte mycket men alltid något.
Citera
2018-07-04, 05:38
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Du har helt fel eller så lider du av dåligt minne. Det var ju ett flertal nyreggade konton som fullständigt gick i taket när KMs namn droppades i tråden, så när du nu påstår att ingen har "dementerat" så håller jag inte alls med dig. Det var ju ett fullständigt krig här, en av KMs mest ihärdiga försvarare stal ju t.o.m. min avatar, spegelvände den och prydde den med Hitler-mustasch när jag hävdade att KM = "Mannen med pilotglasögon". Alla dessa konton har sedan dragit sig tillbaka efter att drevet mot KM tonats ner. Så nej, KM har definitivt inte saknat försvar här i tråden, tvärtom... Ingen tidigare misstänkt har försvarats av så många nyreggade användare som KM.

Tycker försvaret av KM mer påminde om pajkastning på sandlådenivå än försvar! Efterlyser mer saklig trovärdighet al'a PU:s sätt att gå in i tråden och på ett sakligt sätt försvara sig på ett strongt och reko sätt även om "vi" nu inte kan lita på honom 100%.

Jorden kretsar förvisso inte runt den här tråden men den är så pass allmänt känd att den borde inte gå att trolla hursomhelst då folk som läser den sitter på sanningsenlig information.

Kort sagt: Det går inte idag 2018 att lura folk "tro jorden är platt" (ett talesätt).
Citera
2018-07-04, 12:17
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Tycker försvaret av KM mer påminde om pajkastning på sandlådenivå än försvar! Efterlyser mer saklig trovärdighet al'a PU:s sätt att gå in i tråden och på ett sakligt sätt försvara sig på ett strongt och reko sätt även om "vi" nu inte kan lita på honom 100%.

Jorden kretsar förvisso inte runt den här tråden men den är så pass allmänt känd att den borde inte gå att trolla hursomhelst då folk som läser den sitter på sanningsenlig information.

Kort sagt: Det går inte idag 2018 att lura folk "tro jorden är platt" (ett talesätt).

Ok så du påstår alltså att ett antal trollkonton skapades för att försvara KM? Vad menar du i sådant fall att anledningen till detta skulle vara? Skapa kaos i tråden? Var allt bara bluff och ett spel för gallerierna? Kan tillägga att jag (m.fl.) även fick ett flertal pm som tog KM i försvar.

Mycket talar för att tråden är styrd vilket gör att sannolikheten för att KM skulle vara "pilot" minskar drastiskt, åtminstone i mina ögon.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-04 kl. 12:32.
Citera
2018-07-04, 16:19
Medlem
Ugglan.s avatar
Hej igen, alla!

Jag har jobbat mycket de senaste månaderna (bland annat utomlands), så jag har haft egentligen ingen tid alls att följa tråden. Jag kan behöva lite hjälp att få några saker snabbt avstämda. Hoppas att någon/några vill hjälpa till.

1) Har det de senaste månaderna framkommit något som har fört tråden (fallet) framåt eller står allt fortfarande och stampar kring KM, HC, "talmannen" med flera?
2) Jag såg något om att Ulrika ska ha haft en kille hos sig samma lördag/söndag som Helena försvann. Kan någon skriva ut namnet med * i? Vad vet ni om den personen? Var bor han idag, till exempel?

Jag såg nu också att familjen Andersson har fått Tore Brandtler som juridiskt ombud. Familjen Andersson skulle ha haft ett juridiskt ombud för länge sedan, någon som hade bevakat deras intressen gentemot i första hand polisen. Tyvärr är Tore Brandtler ganska bundis med Lars Johansson (de jobbade mycket nära varandra under Lisa Holm-rättegången, bland annat), så jag undrar om Brandtler är rätt person att sätta press på och ha koll på Lars Johansson (och åklagaren). Personligen tror jag att familjen Andersson hade varit bättre hjälpta av ett namnkunnigt och drivet juridiskt ombud med stor distans till Skövde-polisen (stor distans = lättare att vara tuff och "gå på"). Men, men, vi får se om detta leder till något.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-07-04 kl. 16:34.
Citera
2018-07-04, 18:17
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

Hej igen, alla!

1) Har det de senaste månaderna framkommit något som har fört tråden (fallet) framåt eller står allt fortfarande och stampar kring KM, HC, "talmannen" med flera?

2) Jag såg något om att Ulrika ska ha haft en kille hos sig samma lördag/söndag som Helena försvann. Kan någon skriva ut namnet med * i? Vad vet ni om den personen? Var bor han idag, till exempel?

Hoho..

1) Nej, om du frågar mig så står allt fortfarande och stampar men det finns säkert en och annan som tycker att det går framåt...

2) Th*mas Pers*on, firade 26 år tillsammans med UA i mars 2018, bor i Stockholm.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-04 kl. 18:24.
Citera
2018-07-04, 19:17
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Hoho..

1) Nej, om du frågar mig så står allt fortfarande och stampar men det finns säkert en och annan som tycker att det går framåt...

2) Th*mas Pers*on, firade 26 år tillsammans med UA i mars 2018, bor i Stockholm.

Tack! Ska försöka ta ikapp nu med en ganska lång semesterledighet.

Kan vi då dra slutsatsen att Ulrika ville hem till pojkvännen (som aldrig har nämnts tidigare) och att det var han som vaktade telefonen när Ulrika - trots sin påstådda oro för att lämna hemmet - åkte till Töreboda på söndagen för att av någon anledning hämta den där plånboken (som Pernilla hade kunnat ta med till Mariestad senare på dagen)?
Citera
2018-07-04, 19:36
Medlem
Citat:
Ok så du påstår alltså att ett antal trollkonton skapades för att försvara KM? Vad menar du i sådant fall att anledningen till detta skulle vara? Skapa kaos i tråden? Var allt bara bluff och ett spel för gallerierna? Kan tillägga att jag (m.fl.) även fick ett flertal pm som tog KM i försvar.

Mycket talar för att tråden är styrd vilket gör att sannolikheten för att KM skulle vara "pilot" minskar drastiskt, åtminstone i mina ögon.

Du är allt lite rolig du herr P. När det begav sig lät det inte såhär på dig. Vad fick dig att vända så drastiskt? Instämmer med föregående att fam runt km borde försvarat mer direkt, de som känner syskonen instämmer i det. De brukar inte hålla käft. Och åter igen, varför skulle en nära invigd släkting hävda att km är pilot? Det är inte uppenbart för mig. Med det sagt så utesluter jag inget i detta fall men på förhör har han varit 92 och 2017.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in