2018-07-03, 15:23
  #71317
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman

Du, Nibiru(tvåtusen någonting), Greta75 och era likar får självfallet tro att Sifos 18,5% är helt korrekt, eller att de kommer att backa till under 15% som någon nu påstår, men du tror inte att ni återigen gör er till åtlöje i tråden? Dina tidigare "tak" för SD och dina tidigare förutsägelser om ett kollapsande och imploderande SD har ju inte stämt det minsta med verkligheten. Ditt track record är direkt förfärligt.


Vi har visserligen några enstaka beklämmande S-tollar och aktiva K-amrater i tråden.

Dessa verkar dock helt ofarliga och kan näppeligen förhindra fortsatta framgångar för SD och blodbadet den 9 september...
__________________
Senast redigerad av Mac-Arthur 2018-07-03 kl. 15:25.
2018-07-03, 16:34
  #71318
Medlem
Svinriks avatar
Hur många sällansurfare går in på nätet nu för att kolla resultatet i Sveriges match?
Toppnyhet: Just nu fler skjutna i Malmö.
SD +2%
2018-07-03, 17:32
  #71319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas

När är nästa OU?

Jag undrar samma sak, i juni-juli så brukar det hända saker i SD:s opinion. Kanske dags att fylla på ölförrådet och ställa ett gäng på kylning. Det här blir en spännande månad med tanke på gängkriget i Skåne.
2018-07-03, 17:52
  #71320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Du ägnar dig åt en massa patetiskt önsketänkande utan att ta minsta hänsyn till vad opinionsundersökningarna visar.
Opinionsundersökningar är en sak valresultat något annat vilket de flesta vet. Fast ni SD-yra vill ju så gärna tro att det är en och samma sak. Nej som sagt runt 15% är vad SD kommer skrapa ihop av väljarstöd.
2018-07-03, 18:03
  #71321
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej som sagt runt 15% är vad SD kommer skrapa ihop av väljarstöd.

Allt tyder ju verkligen på det - Laughing face
2018-07-03, 18:22
  #71322
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Opinionsundersökningar är en sak valresultat något annat vilket de flesta vet. Fast ni SD-yra vill ju så gärna tro att det är en och samma sak. Nej som sagt runt 15% är vad SD kommer skrapa ihop av väljarstöd.

Nibiru2011 är i alla fall konsekvent med sina felaktiga spådomar om SD:s valresultat. Inför valet 2014 trodde Nibiru2011 att SD skulle få under 6%:

Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011

Tveksamt om SD får ens 6 procent i valet [år 2014].

https://www.flashback.org/sp43773520

I verkligheten fick SD 12,9%. Dvs mer än dubbelt så mycket.

Så vi har fått en ny faktor att ta hänsyn till. Vi tittar på vad Nibiru2011 spår. Sedan fördubblar vi resultatet. Då får vi SD:s valresultat, på ett ungefär.

Så om Nibiru2011 skriver 15% så innebär det att SD:s valresultat hamnar någonstans kring 30%.
2018-07-03, 18:25
  #71323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Opinionsundersökningar är en sak valresultat något annat vilket de flesta vet. Fast ni SD-yra vill ju så gärna tro att det är en och samma sak. Nej som sagt runt 15% är vad SD kommer skrapa ihop av väljarstöd.

Det ser inte ut så i det här diagrammet. Snittet pekar nästan rakt upp de senaste månaderna.

https://minfil.com/2aMegafdb4/Diagram_Sverigedemokraterna.png
2018-07-03, 18:39
  #71324
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Opinionsundersökningar är en sak valresultat något annat vilket de flesta vet. Fast ni SD-yra vill ju så gärna tro att det är en och samma sak. Nej som sagt runt 15% är vad SD kommer skrapa ihop av väljarstöd.

jajamen 15% minst 2 gånger kommer SD att få .
Kanske tre?
2018-07-03, 18:52
  #71325
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
När är nästa OU?
Kanske inte kommer under almedalsveckan för de har så mycket andra politiknyheter att publicera. Sedan brukar Juli ha färre mätningar men nu är det valår så det borde finnas intresse ändå.
2018-07-03, 18:53
  #71326
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nibiru2011 är i alla fall konsekvent med sina felaktiga spådomar om SD:s valresultat. Inför valet 2014 trodde Nibiru2011 att SD skulle få under 6%:

I verkligheten fick SD 12,9%. Dvs mer än dubbelt så mycket.

Så vi har fått en ny faktor att ta hänsyn till. Vi tittar på vad Nibiru2011 spår. Sedan fördubblar vi resultatet. Då får vi SD:s valresultat, på ett ungefär.

Så om Nibiru2011 skriver 15% så innebär det att SD:s valresultat hamnar någonstans kring 30%.

Bra research. Då vet vi hur denne Nibiru resonerat tidigare.
Man får helt enkelt ta hans gissning och lägga till ca 115% så lär man komma hyfsat nära valresultatet.

Nibiru2011-prognos (2014): under 6%. Valresultat: 12,9%. Nibiru-underskattning: ca 115%

Nibiru2011-prognos: (2018): knappt 15%. Nibiru-formel: 15 x 2,15 = 32,25% (eller 15 + 115% = 32,25%)

Ska bli intressant att se vad denna formel är värd den 9 september
2018-07-03, 18:56
  #71327
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nibiru2011 är i alla fall konsekvent med sina felaktiga spådomar om SD:s valresultat. Inför valet 2014 trodde Nibiru2011 att SD skulle få under 6%:



I verkligheten fick SD 12,9%. Dvs mer än dubbelt så mycket.

Så vi har fått en ny faktor att ta hänsyn till. Vi tittar på vad Nibiru2011 spår. Sedan fördubblar vi resultatet. Då får vi SD:s valresultat, på ett ungefär.

Så om Nibiru2011 skriver 15% så innebär det att SD:s valresultat hamnar någonstans kring 30%.

2018-07-03, 19:07
  #71328
Avslutad
Jag måste ställa en dum fråga jag funderat på ett tag men som jag dragit mig för att ställa här. Kan Sveriges framgångar i fotbolls-VM påverka opinionen för SD på något sätt? Kan det vara så att nationalismen växer med framgångarna? Eller att folk glömmer alla problem i ett lyckorus? Eller påverkar det inte alls eller bara kortsiktigt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in