2018-07-03, 19:14
  #71329
Medlem
Alvids avatar
Trots att det varit liberalernas dag i Almedalen så tycker jag SD varit i fokus en hel del! Med så mycket gratis reklam SD får så kommer siffrorna bara stiga
2018-07-03, 19:23
  #71330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Trots att det varit liberalernas dag i Almedalen så tycker jag SD varit i fokus en hel del! Med så mycket gratis reklam SD får så kommer siffrorna bara stiga

Ja, alla partiledare verkar SD-fixerade i sina partiledartal. Mycket gratisreklam!

Nu pratar ”liberalisten” om faran med nationalism. Och om muslimer och Lars Vilks. Inte särskilt nyskapande.

Inskränkt nationalism är tydligen motsatsen till ”liberal framtidsoptimism”.

Nu blir det mer om SD igen, L kommer inte förhandla med SD.
2018-07-03, 19:30
  #71331
Medlem
Svinriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag måste ställa en dum fråga jag funderat på ett tag men som jag dragit mig för att ställa här. Kan Sveriges framgångar i fotbolls-VM påverka opinionen för SD på något sätt? Kan det vara så att nationalismen växer med framgångarna? Eller att folk glömmer alla problem i ett lyckorus? Eller påverkar det inte alls eller bara kortsiktigt?

Den hjärntvättade pöbeln går all in på fotboll nu.
Övriga som har lite blick för verkligheten har fått nog.
SD kan inte bli större än de är nu utan att skicka folk på omskolningsläger.
2018-07-03, 19:44
  #71332
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nibiru2011

Så om Nibiru2011 skriver 15% så innebär det att SD:s valresultat hamnar någonstans kring 30%.


K-amraten är därför en tillförlitlig mätare för SD, om man fördubblar siffrorna!

Bra med säker information...
2018-07-03, 20:30
  #71333
Medlem
NorthernAngels avatar
Ett dokument till

jag vet inte om denna rapport från Sifo blivit länkad? Den går lite på djupet av deras OU-ar
"Inte bara invandring driver väljare till SD. Om upplevelsen av respekt, inflytande och valuta för skatterna
Det är en förenkling att endast tillskriva invandringsfrågan tillväxten hos Sverigedemokraterna. SD-väljarna särskiljer sig kraftigt på flera punkter jämfört med övriga partier. I väsentligt lägre utsträckning upplever de att politiker lyssnar, att de får valuta för skatterna och att de är respekterade av samhället. Invandringsfrågan verkar ha blivit en symbol för att samhällets fokus och resurser vänds till andra än mig själv. -------- " Ganska lång.

https://www.kantarsifo.se/blogg/inte-bara-invandring-driver-valjare-till-sd

Edit:
Det var visst ett dokument till, de kanske liknar varandra.

https://www.kantarsifo.se/sites/default/files/reports/documents/rapport_inte_bara_invandring_driver_valjare_till_s d_kantar_sifo_0.pdf
__________________
Senast redigerad av NorthernAngel 2018-07-03 kl. 20:39. Anledning: hittade ett dokument till
2018-07-03, 21:35
  #71334
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
jajamen 15% minst 2 gånger kommer SD att få .
Kanske tre?
Nej SD kommer få runt 15%. Förra valet underskattade jag antalet korkskallar i Sverige det kommer inte hända denna gång.
__________________
Senast redigerad av Nibiru2011 2018-07-03 kl. 22:16.
2018-07-03, 22:02
  #71335
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej SD kommer få run 15%. Förra valet underskattade jag antalet korkskallar i Sverige det kommer inte hända denna gång.

Tror du blir besviken igen "consider it strike two".
2018-07-03, 22:20
  #71336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
Tror du blir besviken igen
Nej för det spelar ju ingen större roll om SD får 15 20 eller helt osannolika 30% för de kommer ju ändå inte få något större inflytande oavsett valresultat. En SD röst är i princip en röst på V eller för er yra hemska tanke en röst på MP.
2018-07-03, 22:31
  #71337
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej för det spelar ju ingen större roll om SD får 15 20 eller helt osannolika 30% för de kommer ju ändå inte få något större inflytande oavsett valresultat. En SD röst är i princip en röst på V eller för er yra hemska tanke en röst på MP.

Kan vara så men det vet varken du eller jag, är ytterligare val om 4 år ytterligare ett om 8.
Oron i Sverige kommer inte helt magiskt försvinna den 10 September.
2018-07-04, 07:37
  #71338
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej SD kommer få runt 15%. Förra valet underskattade jag antalet korkskallar i Sverige det kommer inte hända denna gång.

Om man skriver att andra är korkskallar, så bör man kanske inte själv skriva korkade inlägg. Behöver jag förklara varför resultatet blir komiskt?

Nej, utifrån det vi vet idag, så kommer inte SD få 15% i valet, utan klart högre. Det är fritt fram att önsketänka, men återigen har vi det där komiska med att kalla mer intelligenta människor för "korkskallar", samtidigt som man anger önsketänkande som underlag för förutspåelser av valresultat.
2018-07-04, 08:41
  #71339
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej SD kommer få runt 15%. Förra valet underskattade jag antalet korkskallar i Sverige det kommer inte hända denna gång.

Om man gissar 6 och svaret blir 12,9 så har man faktiskt, mer än 100% fel.
Om man lyckats med det, så är det tecken på exceptionell dumhet, att tro att man vid nästa gissning inte kan ha fel. Din idrottspsykologiska jargong är löjeväckande.
2018-07-04, 08:55
  #71340
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej för det spelar ju ingen större roll om SD får 15 20 eller helt osannolika 30% för de kommer ju ändå inte få något större inflytande oavsett valresultat. En SD röst är i princip en röst på V eller för er yra hemska tanke en röst på MP.

Du menar på samma sätt som att SD inte alls har haft något inflytande senaste 4 åren, när varje parti förutom V och MP anammat deras politik?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in