2018-07-03, 13:11
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Hur blir det ifall kvinnan manipuleras att samtycka men sedan ångrar sig?
Hur manipulerar man en kvinna till samtycke? Majoriteten av kvinnor vet exakt vilka dom vill ligga med.
Citera
2018-07-03, 13:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Kvinnan kanske var rädd och kände sig tvungen att säga ja?
Då blev hon inte manipulerad utan hotad.
Citera
2018-07-03, 13:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Hur manipulerar man en kvinna till samtycke? Majoriteten av kvinnor vet exakt vilka dom vill ligga med.
Fall som tas upp i förarbetena är t ex när den ena parten ljuger om sig själv, eller där den ena parten lurar den andra att tro att samlaget t ex är början på en relation etc.

Lagen täcker inte sådant.
Citera
2018-07-03, 13:15
Medlem
Citat:

Många kvinnor vet inte vad de vill och detta utnyttjar männen.
Citera
2018-07-03, 13:16
Medlem
Heauxms avatar
Jag tycker samtyckeslagen är väldigt bra. De flesta våldtäkter sker av en gärningsman som offret känner till en vis grad. Tidigare fick offret frågor såsom "vad hade du på dig?" "sa du nej eller skrek du nej?" "var du full?" "gjorde du fysiskt motstånd?" Etc.
Äntligen förstår man att det inte krävs våld och en fysisk fight för att det ska räknas som våldtäkt. Att aktivt visa samtycke innebär inte bara ordagrant ja,det innebär att man tar del av sexakten och inte ligger passivt/får frozen fright såsom jag fick under min våldtäkt.
Citera
2018-07-03, 13:17
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Många kvinnor vet inte vad de vill och detta utnyttjar männen.
Tro mig. Så dumma är inte kvinnor. Dom skyller på männen utav orsaker att inte bli kallad slampa eller liknande trams.
Citera
2018-07-03, 13:24
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Jag tycker samtyckeslagen är väldigt bra. De flesta våldtäkter sker av en gärningsman som offret känner till en vis grad. Tidigare fick offret frågor såsom "vad hade du på dig?" "sa du nej eller skrek du nej?" "var du full?" "gjorde du fysiskt motstånd?" Etc.
Äntligen förstår man att det inte krävs våld och en fysisk fight för att det ska räknas som våldtäkt. Att aktivt visa samtycke innebär inte bara ordagrant ja,det innebär att man tar del av sexakten och inte ligger passivt/får frozen fright såsom jag fick under min våldtäkt.
Inget fel på dessa frågor. Du tar för givet att alla som anmäler våldtäkter skulle ha blivit våldtagna. Du är medveten om att kvinnor ibland falskanmäler va?
Citera
2018-07-03, 13:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Kvinnan kanske var rädd och kände sig tvungen att säga ja?

Har hon sagt ja utan våld eller hot har hon ju gett sitt samtycke.
Citera
2018-07-03, 13:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Även om du överlag skriver jävligt mycket skit, så har du rätt i detta.
Citera
2018-07-03, 13:37
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Inget fel på dessa frågor. Du tar för givet att alla som anmäler våldtäkter skulle ha blivit våldtagna. Du är medveten om att kvinnor ibland falskanmäler va?

Den siffran är väldigt låg,
nästan obefintlig. Det fungerar inte som argument då vi bör ta offrens sida i första hand.
Frågorna anser jag vara problematiska. Om en våldtäkt ägt rum när offret var full så ändrar det inte faktumet att hon blev våldtagen. Eller om hon hade jeans eller klänning. Ett fall som förmodligen hade lagts ned förut men som nu leder till dom förhoppningsvis.
Citera
2018-07-03, 13:48
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Även om du överlag skriver jävligt mycket skit, så har du rätt i detta.
Har jag rätt så har det inget med dig eller dina känslor att göra. Det du kallar för skit är kritik och observationer
Citera
2018-07-03, 13:51
Medlem
Citat:

Inga fel? att fråga ett brottsoffer vad den hade på sig?

Aha! Du hade grå kostymbyxor! Ja men DÅ SÅ!
Alla vet ju vad grå kostymbyxor innebär gällande bärarens villighet att knulla med precis vem som helst den råkar möta, eller få sin bil stulen eller få en kula i pannan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in