2018-07-03, 13:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Har jag rätt så har det inget med dig eller dina känslor att göra. Det du kallar för skit är kritik och observationer

Oo tuff du är!

Du lever i villfarelsen att du har rätt i allt du skriver. Dessutom uttrycker du dig på sådana sätt att även om det skulle ligga ett uns av sanning i vad du skriver, så begravs det under ytan där du endast presenterar en jävla kass kvinnosyn. Problematiskt och korkat.
Men, somsagt, ett rätt iallafall! Vem vet, du kanske plockar ett par poäng till under vår tid här
Citera
2018-07-03, 13:57
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Oo tuff du är!

Du lever i villfarelsen att du har rätt i allt du skriver. Dessutom uttrycker du dig på sådana sätt att även om det skulle ligga ett uns av sanning i vad du skriver, så begravs det under ytan där du endast presenterar en jävla kass kvinnosyn. Problematiskt och korkat.
Men, somsagt, ett rätt iallafall! Vem vet, du kanske plockar ett par poäng till under vår tid här
Så fort nån säger problematiskt vet man att de nyligen indoktrinerats i det Orwell kallade nyspråk i boken 1984.
Citera
2018-07-03, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Inga fel? att fråga ett brottsoffer vad den hade på sig?

Aha! Du hade grå kostymbyxor! Ja men DÅ SÅ!
Alla vet ju vad grå kostymbyxor innebär gällande bärarens villighet att knulla med precis vem som helst den råkar möta, eller få sin bil stulen eller få en kula i pannan.

Du är ju alltid genomkorkad. Hon klädde sig kanske sexigt för att hon ville knulla?
Att vilja = inte våldtäkt.
Nästan alla kvinnor vill knulla, de vill bara kunna skylla ifrån sig senare på ett bekvämt sätt.
Tror du att sexigt klädda kvinnor följer med främmande män hem mitt i natten för att dricka kaffe?
Citera
2018-07-03, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Du är ju alltid genomkorkad. Hon klädde sig kanske sexigt för att hon ville knulla?
Att vilja = inte våldtäkt.
Nästan alla kvinnor vill knulla, de vill bara kunna skylla ifrån sig senare på ett bekvämt sätt.
Tror du att sexigt klädda kvinnor följer med främmande män hem mitt i natten för att dricka kaffe?
Jag anser det mest sexiga en snygg man kan klä sig i är vit skjorta (av rätt sort då)
så ska jag då som domare fråga dig vad du hade på dig då du blev gängvåldtagen undeeftefesten
AHA! vit skjorta!.......

Det är mycket möjligt att du faktiskt klätt dig i vit skjorta för att kunna fånga rätt donna för lite tjosan nånstans..men som sagt faktum kvarstår du gjorde säkerligen inte det för att du ville knulla med precis vem som helst den kvällen, ex. nu 3 packade snubbar.

Denna absoluta brist på logik som faktiskt rätt länge styrt inte bara svenska domstolar utan åtskilliga pantade gubbars skallar att man har sex, bara man är med om en sexuell händelse med vem som helst bygger helt på att mäns syn på detta samt syn på att kvinnor inte äger någon egen sexualitet helt dominerat.

Sex har bara ett värde för individen om det sker frivilligt på de premisser man nu vill ha sex på.
Citera
2018-07-03, 14:16
Medlem
Citat:
Jag anser det mest sexiga en snygg man kan klä sig i är vit skjorta (av rätt sort då)
så ska jag då som domare fråga dig vad du hade på dig då du blev gängvåldtagen undeeftefesten
AHA! vit skjorta!.......

Det är mycket möjligt att du faktiskt klätt dig i vit skjorta för att kunna fånga rätt donna för lite tjosan nånstans..men som sagt faktum kvarstår du gjorde säkerligen inte det för att du ville knulla med precis vem som helst den kvällen, ex. nu 3 packade snubbar.

Denna absoluta brist på logik som faktiskt rätt länge styrt inte bara svenska domstolar utan åtskilliga pantade gubbars skallar att man har sex, bara man är med om en sexuell händelse med vem som helst bygger helt på att mäns syn på detta samt syn på att kvinnor inte äger någon egen sexualitet helt dominerat.

Sex har bara ett värde för individen om det sker frivilligt på de premisser man nu vill ha sex på.

Men jösses. Det krävs natruligtvis flera frågor för att kunna se sanningen. Förstår att någon som inte kan följa sin egen tankegång i mer än ett halvt eget inlägg inte ser relevansen, men ifall en tjej klär sig som en hora för en filminspelning eller för ett dansnummer är inte samma sak som när hon gör det för att locka hem Kuk-Olle.
Citera
2018-07-03, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Men jösses. Det krävs natruligtvis flera frågor för att kunna se sanningen. Förstår att någon som inte kan följa sin egen tankegång i mer än ett halvt eget inlägg inte ser relevansen, men ifall en tjej klär sig som en hora för en filminspelning eller för ett dansnummer är inte samma sak som när hon gör det för att locka hem Kuk-Olle.

Vad någon hade på sig då brott skedde, ha inget med någon bevisförning att göra.
Bara lära sig att bara för att individ X nu råka ha på sig något som du som råkar tycka är sexigt ( eller "horigt") så betyder det inte att hen vill ha sex med just lilla dig eller ens ha sex överhuvudtaget.

Inte så svårt begripa faktiskt.
Citera
2018-07-03, 14:30
Medlem
Citat:
Vad någon hade på sig då brott skedde, ha inget med någon bevisförning att göra.
Bara lära sig att bara för att individ X nu råka ha på sig något som du som råkar tycka är sexigt ( eller "horigt") så betyder det inte att hen vill ha sex med just lilla dig eller ens ha sex överhuvudtaget.

Inte så svårt begripa faktiskt.

Jo, ifall en tjej ville knulla har att göra med om det var en våldtäkt eller inte. Det är bara till att inse att alla människor inte är korkade nog att köpa vad som helst.

Det är aldrig korkat att fråga. Det är korkat att inte göra det.
Citera
2018-07-03, 14:37
Medlem
Citat:
Har hon sagt ja utan våld eller hot har hon ju gett sitt samtycke.

Hur vet man ifall kvinnan verkligen vill det och inte ångrar sig?
Citera
2018-07-03, 14:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Givetvis.
Och ändå startar du jämt trådar om hur bekymmersamt det ska bli för kvinnor.

Du tror inte de kan säga själva vad som bekymrar dem?

Kanske du kan engagera dig lite för män istället?
Citera
2018-07-03, 15:20
Medlem
Verkar som att kvinnorna i tråden fortfarande är helt omedvetna om problemet.
Det är INTE svårt att få samtycke. Det är svårt att bevisa att man fick samtycke, så omvänd bevisbörda fungerar inte.

(Vidare är något som inte fungerar, inte bra. )
Citera
2018-07-03, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Hur vet man ifall kvinnan verkligen vill det och inte ångrar sig?
Och vad händer när hon ångrar sig mitt i akten och helt plötsligt börjar tänka på sin pojkvän, ja hur vi än vrider på det är våldtäkten fullbordad då hon ångrat sig medans hon redan är fylld men en annans baguett.
Kommer bli intressant att se hur denna lag skall tillämpas.
Hur nu detta skall gynna kvinnor fattar jag inte.

Som man, det är väl bara motanmäla om man blir anmäld.
Lagen är lika för alla….jag kanske kände mig tvingad till det men ville inte anmäla för att det kändes så skamligt…jag fullborda akten för att hon inte skulle bli kränkt och jag kände mig pressad till det för att samhällsklimatet har sagt att det är kränkande att inte tycka om fula kvinnor, eller att jag tänkte på hennes pojkvän o mådde dåligt hela tiden, men vågade inte öppna munnen.

Att hon kände liknande och anmälde hade jag ingen aning om, skulle hon sagt något skulle jag blitt superglad, men jag kände mig våldtagen i alla fall.

Den stora problematiken kommer för kvinnor som gillar lite hårdare tag, som gillar att bli tagna hård, nästintill lite brutalt, händer runt strupen och klappar i gumpen….jaja spännande framtid är att vänta hehehe.
Citera
2018-07-03, 16:28
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Har hon sagt ja utan våld eller hot har hon ju gett sitt samtycke.
Inte ens om hon skriver i en app med bank id på det håller det i en rättegång fick vi lära oss i Studio Ett häromdagen.
Det finns ingen möjlighet för män att bevisa samtycke utan att ha filmat hela och/eller tagit betalt.
Det sistnämnda lär vara det enda som avhåller från okynnesanmälan, eftersom man gjort sig skyldig till ett brott, även om det skulle handla om en krona och även om man skulle få tillbaks kronan direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in