2018-07-03, 01:34
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Radikalfeminismen har garanterat gjort mer skada än nytta i kvinnors liv. Nu tar vi en spekulativ tidig titt på samtyckeslagen och osäkra kvinnor.

Tror vi att osäkra kvinnor kommer att kunna vara bekväma och avslappnade med att formulera vad de vill, om de vet vad de vill?
Kommer de att kunna vara en avslappnad tvåsamhet?

Jag har sett tillräckligt för att veta att svenska kvinnor och män kommer att splittras än mer och det kommer absolut inte gynna de svagaste kvinnorna, i ett samhälle då de utgör en direkt fara för män.
Citera
2018-07-03, 02:14
Bannlyst
Skjut dem som behover skjutas.

Ibland gar det inte att losa problem verbalt.
Citera
2018-07-03, 07:39
Medlem
Jag har väldigt svårt att se att den här samtyckeslagen skulle föra något positivt med sig, tvärtom.
I vilka situationer skulle det göra någon som helst skillnad?

I de fall ord stod mot ord tidigare rörande om kvinnan(eller mannen..) var med på det eller inte så kommer så fortfarande att vara fallet efter denna lag. De som dömer vet varken mer eller mindre om händelseförloppet.
Det enda undantaget skulle då vara om de faktiskt skrivit på ett skriftligt kontrakt om sex, eller eventuellt spelat in ett muntligt medgivande. Då skulle det kunna fria folk som annars påståtts haft sex med någon mot dennes vilja.
Detta skulle dock endast gynna eventuella förövare. Om båda först skriver på ett sådant kontrakt, men där ena personen går längre och förgriper sig på den andre på ett sätt denne inte vill så är det bara att visa upp kontraktet som ett "free of jail card".

Ibland underar jag om de som beslutar dessa lagar är ett gäng grava autister som saknar all kännedom om hur saker faktiskt går till med flirtande och hur kvinnor och män samspelar med varandra och har sex.
Citera
2018-07-03, 10:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Radikalfeminismen har garanterat gjort mer skada än nytta i kvinnors liv. Nu tar vi en spekulativ tidig titt på samtyckeslagen och osäkra kvinnor.

Tror vi att osäkra kvinnor kommer att kunna vara bekväma och avslappnade med att formulera vad de vill, om de vet vad de vill?

Jag har sett tillräckligt för att veta att svenska kvinnor och män kommer att splittras än mer och det kommer absolut inte gynna de svagaste kvinnorna, i ett samhälle då de utgör en direkt fara för män.

Om du eller någon annan inte vet vad någon vill - fråga.
Citera
2018-07-03, 10:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens

Äsch, låt du kvinnorna bekymra sig om sig själva.

Försök bli en man som går din egen väg istället för att jämt bekymra dig om kvinnor.
Senast redigerad av Ipsi 2018-07-03 kl. 10:50.
Citera
2018-07-03, 11:02
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi

Försök bli en man som går din egen väg istället för att jämt bekymra dig om kvinnor.
Jag tecknar ett kors i taket!
Äntligen en kvinna som ser kvinnor som vuxna och självständiga människor i stället för "skyddsobjekt".
Citera
2018-07-03, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Om du eller någon annan inte vet vad någon vill - fråga.

Inte mitt bekymmer.
Jag håller hellre ett kritiskt öga på utvecklingen, från observationsplats givetvis.
Citera
2018-07-03, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi

Givetvis.
Citera
2018-07-03, 12:37
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Inlägg utanför ämnet raderade // Mod
Citera
2018-07-03, 12:39
Medlem
Hur blir det ifall kvinnan manipuleras att samtycka men sedan ångrar sig?
Citera
2018-07-03, 13:01
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Hur blir det ifall kvinnan manipuleras att samtycka men sedan ångrar sig?

Enligt all rimlig bedömning ska mannen naturligtvis inte dömas. Manipulation är mig veterligen inte ett brott.
Citera
2018-07-03, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Enligt all rimlig bedömning ska mannen naturligtvis inte dömas. Manipulation är mig veterligen inte ett brott.

Kvinnan kanske var rädd och kände sig tvungen att säga ja?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in