2018-07-03, 12:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Nej

Så varför skriver du "exförsamlingen"?
Citera
2018-07-03, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vem var det som postade inlägget där SD påstås ha sagt att han tror att mordet förblir ouppklarat?
Har försökt leta men hittar inte det inlägget.
Han om någon borde väl vilja att det klaras upp?
Dels blir han ju då rentvådd eftersom han anser sig oskyldig.
Samt att Lena var hans vän innan allt tråkigt hände.

Skulle vilja ha bekräftat att SD verkligen uttalat detta ang mordet.

Tycker själv att det är en väldigt märklig sak att säga vare sig man är skyldig eller inte.
Tycker han att han begått det perfekta mordet och tror att han kommer undan?

Eller var han fortfarande så arg på Lena att han inte bryr sig om hennes mördare åker fast eller inte?

Vad SD än säger eller gör så kommer en del människor att läsa in
att han beter sig misstänkt.
Kom ihåg mannen med den älgdödade frun, han va tvungen å flytta
för att folk misstrodde honom.
Citera
2018-07-03, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
SD tycker det är extremt jobbigt att vara misstänkt och känner att de flesta tror han är skyldig. En del påhopp men det har drabbat honom personligen vad jag vet, inte hans familj.
SD tror själv att mordet aldrig kommer bli uppklarat och har även uttryckt en önskan att få gå på LW´s begravning. Dock har han förstått mycket tydligt att han inte alls är välkommen där.. milt sagt.

Skribenten Sh.Holmes skrev inlägget om att SD tror att mordet
ej kommer att bli uppklarat, se ovan.

Citat:
Vem var det som postade inlägget där SD påstås ha sagt att han tror att mordet förblir ouppklarat?
Har försökt leta men hittar inte det inlägget.
Han om någon borde väl vilja att det klaras upp?
Dels blir han ju då rentvådd eftersom han anser sig oskyldig.
Samt att Lena var hans vän innan allt tråkigt hände.

Skulle vilja ha bekräftat att SD verkligen uttalat detta ang mordet.

Tycker själv att det är en väldigt märklig sak att säga vare sig man är skyldig eller inte.
Tycker han att han begått det perfekta mordet och tror att han kommer undan?

Eller var han fortfarande så arg på Lena att han inte bryr sig om hennes mördare åker fast eller inte?
Citera
2018-07-03, 12:29
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vad SD än säger eller gör så kommer en del människor att läsa in
att han beter sig misstänkt.
Kom ihåg mannen med den älgdödade frun, han va tvungen å flytta
för att folk misstrodde honom.

Jo men om han är oskyldig borde han väl istället önska att mordet klaras upp?
Och uttala detta, kanske något i stil med: ”jag hoppas verkligen att mordet klaras upp så alla får veta att jag är oskyldig” det borde vara bästa sättet för honom att bli rentvådd.

Han verkade säker på att mordet inte kommer klaras upp? Vad har han för belägg för det?
Håller du inte med om att det är ett konstigt uttalande?

Om det nu stämmer att han sagt detta
Citera
2018-07-03, 12:33
Medlem
Citat:
Kanske är något likande scenario nu, SD får veta att Lena har en romans.
Det tål han inte , dessutom inte nu när han ligger i skilsmässa från HD.
Han söker upp Lena nu innan han ska resa iväg. Sen slutar det som vi alla vet.
OBS! Endast spekulation.
Måste vara tydlig med detta eftersom vissa i tråden läser och tolkar som passar dem.
Ja spekulerar gör vi alla Men har tänkt i banor att SD och LW fortfarande faktiskt hade någon form av relation. Antingen att de fortfarande hade sexuellt umgänge emellanåt eller att de inte kunnat släppa den konflikt de haft innan. Känslor är starka drivkrafter och ligger oftast bakom tragiska fall som detta.
Citera
2018-07-03, 12:34
Medlem
Citat:
Och uttala detta, kanske något i stil med: ”jag hoppas verkligen att mordet klaras upp så alla får veta att jag är oskyldig” det borde vara bästa sättet för honom att bli rentvådd.

Han verkade säker på att mordet inte kommer klaras upp? Vad har han för belägg för det?

Nu stod det ju inte att SD "inte önskade" utan att han " inte trodde" att mordet klaras upp... kanske vet han något som är lämnat till utredningen som vi inte vet?!
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-07-03 kl. 12:37.
Citera
2018-07-03, 12:40
Medlem
Snor-Johans avatar
Till yttermera visso framträder nu två unkna tvättar som i sanning behöva tvättas.

Stortvätt på polishuset Örebro samt grovtvätt i (eukemia? ) församlingen. Vågar man gissa att tvättarna är blandade.
Det luktar isf vänskapskorruption så man får hålla för näsan.

Förklarar det mycket förvånade drevet av religiöst besmittade inlägg till besatt försvar för församlingens LW,s renhet som vore hon ett omänskligt helgon.

Är inte SD (Vilken seger att förföra sin egen pastor, som någon troende skrev) den perfekta syndabocken som lurat in församlingens syster tillika orörbara helgon i syndens lustar. Känner stor oro över att mordet av den anledningen förblir ouppklarat med så många beskyddare av sanningen.

Den ena sluten miljö ala' Knutby med livslångt utvecklade försvar av vad bara våra fantasier sätter gränser för vad göms .Ponera att några eller någon GM finns att finna hos församlingen. Motiven är sannerligen inte långsökta. Mår illa av att ens tänka på det.

Den andra accosierar starkt till polishusen vi till nöds dras med i östländerna.

Det vore för allmänhetens bästa viktigt ämne för grundligare proffesionell granskning UG. Uppdrag granskning.
Citera
2018-07-03, 12:44
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu stod det ju inte att SD "inte önskade" utan att han " inte trodde" att mordet klaras upp... kanske vet han något som är lämnat till utredningen som vi inte vet?!

Okej får skriva tydligare.
Vill få fram att han borde sagt att han verkligen hoppas mordet klaras upp för sin egen skull samt få fast mördaren.

Sen funderade jag över vad han har för belägg för att han inte tror det kommer klaras upp?
Hade han berättat något under förhören så borde polisen kollat det och kommit vidare i utredningen.

Med det jag fått veta i ryggen så är min personliga tolkning angående hans eventuella uttalande, att han sitter på så höga hästar att han tror att han kan lura polisen och utredarna och inte bli dömd!
Citera
2018-07-03, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Till yttermera visso framträder nu två unkna tvättar som i sanning behöva tvättas.

Stortvätt på polishuset Örebro samt grovtvätt i (eukemia? ) församlingen. Vågar man gissa att tvättarna är blandade.

Förklarar det mycket förvånade drevet av religiöst besmittade inlägg till besatt försvar för församlingens LW,s renhet som vore hon ett omänskligt helgon.

Är inte SD (Vilken seger att förföra sin egen pastor, som någon troende skrev) den perfekta syndabocken som lurat in församlingens syster tillika orörbara helgon i syndens lustar. Känner stor oro över att mordet av den anledningen förblir ouppklarat med så många beskyddare av sanningen.

Den ena sluten miljö ala' Knutby med livslångt utvecklade försvar av vad bara våra fantasier sätter gränser för vad göms .Ponera att några eller någon GM finns att finna hos församlingen. Motiven är sannerligen inte långsökta. Mår illa av att ens tänka på det.

Den andra accosierar starkt till polishusen vi till nöds dras med i östländerna.

Det vore för allmänhetens bästa viktigt ämne för grundligare proffesionell granskning UG. Uppdrag granskning.
Kan inte annat än hålla med Dig.
Citera
2018-07-03, 12:47
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat: Ursprungligen postat av flixa81

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Du glömmer att flixa81 inte är medveten om skillnader i ord.
Pass upp du blir snart misstänkliggjord för att märka ord om du upplyser henne om det..
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-03 kl. 12:49.
Citera
2018-07-03, 12:51
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Hur var det nu Snor-Johan med det här att hålla sig till fakta och inte skapa trådsanningar?
Nytillkomna läsare får nog läsa både en och två gånger för att hänga med i att det är dina privata åsikter.

Du är snabb på att döma andra postare som opålitliga.
Sedan gör du själv ett inlägg med påståenden som inte har någon fakta bakom sig.
Är det inte det vi alla gör i tråden?
Vädrar våra personliga åsikter?

Du verkar inte gilla när andra lägger fram påståenden utan kallar dem opålitliga, nu har du just själv lagt fram en del påståenden som är dina egna åsikter.

Men jag tycker vi gräver ner stridsyxan och försöker hålla en trevlig ton!
Trots att vi tycker olika!
Senast redigerad av flixa81 2018-07-03 kl. 12:52. Anledning: Stavfel
Citera
2018-07-03, 12:53
Medlem
Citat:
Okej får skriva tydligare.
Vill få fram att han borde sagt att han verkligen hoppas mordet klaras upp för sin egen skull samt få fast mördaren.

Sen funderade jag över vad han har för belägg för att han inte tror det kommer klaras upp?
Hade han berättat något under förhören så borde polisen kollat det och kommit vidare i utredningen.

Med det jag fått veta i ryggen så är min personliga tolkning angående hans eventuella uttalande, att han sitter på så höga hästar att han tror att han kan lura polisen och utredarna och inte bli dömd!
"Vill få fram att han borde sagt....." kanske beror på hur frågan ställdes...

Vad han sagt till polisen i förhören vet varken Du eller jag... kanske något som gjorde att dom släppte honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in