2018-07-03, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Alla LWs barn var medvetna om att de inte skulle prata om relationen. De visste också varför.

Givetvis pratar barn. Det vet jag av egen erfarenhet. Så gjorde även LW och UWs barn men inte om den relation jag tog upp.
Ligger det någon sanning i detta "LW:s barn var medvetna om att inte prata om relationen"? Kan inte i så fall tycka väldigt synd om dessa barn som verkar bli inblandade i både det ena och det andra vad gäller relationer som mamman hade!
Citera
2018-07-03, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Finns den relationen (personen) med i denna tråd eller är det ytterligen en?

Jag trodde (utgick ifrån) att denna person var BeholderX, när jah först läste det... kan vara en förhastad slutsats.

Allt går emot (känns det som) vad LW sagt Sh.Holm?!

Jag har nämt relationen tidigt i tråden men fick känsla av att någon här ansåg att den mannen skulle vi inte ens prata om. Ja, allt går emot vad LW sagt till SH.Holmes tycks det som. Men deras relation innefattande väl även en diskussion om vad deras inbördes relation var eller skulle vara? Redan där är vänskap passerad anser jag. Jag har aldrig behövt definiera min relation till någon av de inblandade, de har varit vänner eller bekanta. Till läsare som anser att rotandet i BOs privata liv är att svärta ner minnet av henne vill jag återigen säga att det är ett måste, för gärningsmannen finns i just det där privata livet.
Citera
2018-07-03, 11:41
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Jag ställer frågan igen, för nått känns fel!
Jag har två uppgifter om ML (m.g.l.) och LW:s relation. Den ena är att den ligger längre tillbaka i tiden och den andra är att den var nu under våren.
Det som talar för att dom hade nått mellan sig under våren är loggar och att ML vart irriterad att LW skulle till Norge med BeholderX. Kan vara så enkelt att dom är bra vänner och hans irritation var att han ville med eller att dom pratat om att han och LW skulle åka, men det lät inte så enligt vittnet.

Sedan kommer vi till att ML tydligen är nyskild, NÄR? Då stämmer det eventuellt bättre att han kan haft en relation under våren.
Om hans relation var längre tillbaka i tiden, när i så fall och hur länge var han gift. Var det med en otrohetsaffär i så fall? Otäckt lik dom förutsättningarna SD har....

Sedan gillade jag inte dimridån som kom här i tråden att "glöm ML, han var i USA", men det visade sig att han kom hem den helgen.

Snälla, skriv inte nu "Sluta, SD sitter skäligen". Om vi släcker denna bubbla, kanske vi även kan närma oss SD om han är skyldig.... Tills SD är dömd så tror jag att vi ska spåna öppet om möjligheter.

Att vi synar andra potentiella GM gör inte SD mindre skyldig. Tvärtom! Om inget av värde står att finna när vi rotar i LW:s övriga bekantskapskrets så pekar misstankarna än starkare mot SD. Kan du skriva ut ML:s namn så att man förstår det men med vissa bokstäver borttagna?
Citera
2018-07-03, 11:42
Medlem
Citat:
Både ja och nej. Mannen hade en komplicerad relation och livssituation.
Tyder inte på BeholderX, han tror jag inte har ett komplicerat liv.
Citera
2018-07-03, 11:49
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Jag har nämt relationen tidigt i tråden men fick känsla av att någon här ansåg att den mannen skulle vi inte ens prata om. Ja, allt går emot vad LW sagt till SH.Holmes tycks det som. Men deras relation innefattande väl även en diskussion om vad deras inbördes relation var eller skulle vara? Redan där är vänskap passerad anser jag. Jag har aldrig behövt definiera min relation till någon av de inblandade, de har varit vänner eller bekanta. Till läsare som anser att rotandet i BOs privata liv är att svärta ner minnet av henne vill jag återigen säga att det är ett måste, för gärningsmannen finns i just det där privata livet.

Håller med till fullo.
Citera
2018-07-03, 11:51
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Stämmer ju dessutom exakt på datumet.
Det går stick i stäv med annan info, att ML:s relation var länge bak i tiden. Den verkar ha pågått samtidigt och parallellt med SD?!
Så frågan är nåt tog det ”slut” med ML? Vem var svartsjukast?
Och... var ML gift vid tillfället (nyligen skild sa någon)?

Ja datumet tyder verkligen på att det är härifrån sms-ofredandet härstammar.
Behöver inte gå stick i stäv! Tycker det låter som att ML och LW snarast hade en kk-relation, och särskilt om de hade dejtat tidigare. Det vanligaste är väl att en kk är ett ex eller någon man testat att dejta men känt funkat bättre som vän?
Detta kan isf också ha löpt samtidigt som SD utan att det är någon otrohet eller andra konstigheter, eftersom hon inte hade några skyldigheter mot någon av dem.
Det blottar dock några oroande tendenser hos SD rörande triss i svartsjuka, kontroll och äganderätt. Inget som i säg tyder på att han är skyldig givetvis, men statistiskt är det drag som ofta återkommer i "riskzonen" .

Kan ha fel nu, men uppfattar det även som att SDs och LWs storhetstid var 2014-2015, varpå det hela fallerar systematiskt kommande år.
Har av någon anledning svårt att tro att LW och ML hade en seriös relation, men har inget belägg för det så böjer mig för de som vet.
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-07-03 kl. 11:56.
Citera
2018-07-03, 12:03
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Äntligen något nytt som är av vikt! Om denna info är sann så hade hon förhållanden med dessa två män samtidigt, och SD visar sig från en ful sida genom att hota med att sprida ev. intima bilder/filmklipp på LW. Vet du något om hur förhållandet mellan LW och ML såg ut innan mordet

Kanske är något likande scenario nu, SD får veta att Lena har en romans.
Det tål han inte , dessutom inte nu när han ligger i skilsmässa från HD.
Han söker upp Lena nu innan han ska resa iväg. Sen slutar det som vi alla vet.
OBS! Endast spekulation.
Måste vara tydlig med detta eftersom vissa i tråden läser och tolkar som passar dem.
Citera
2018-07-03, 12:04
Medlem
Citat:
Kanske inte man behöver "svärta ner minnet av henne". En ev konversationen om vara eller inte vara kamrater måste ju komma någonstans ifrån... en av dom var intresserade annars hade det väl varit självklart att man är vänner (det är väl där allt börjar)?!
Citera
2018-07-03, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ligger det någon sanning i detta "LW:s barn var medvetna om att inte prata om relationen"? Kan inte i så fall tycka väldigt synd om dessa barn som verkar bli inblandade i både det ena och det andra vad gäller relationer som mamman hade!
Rättar mig själv... tycker synd om dessa barn!
Citera
2018-07-03, 12:08
Medlem
flixa81s avatar
Vem var det som postade inlägget där SD påstås ha sagt att han tror att mordet förblir ouppklarat?
Har försökt leta men hittar inte det inlägget.
Han om någon borde väl vilja att det klaras upp?
Dels blir han ju då rentvådd eftersom han anser sig oskyldig.
Samt att Lena var hans vän innan allt tråkigt hände.

Skulle vilja ha bekräftat att SD verkligen uttalat detta ang mordet.

Tycker själv att det är en väldigt märklig sak att säga vare sig man är skyldig eller inte.
Tycker han att han begått det perfekta mordet och tror att han kommer undan?

Eller var han fortfarande så arg på Lena att han inte bryr sig om hennes mördare åker fast eller inte?
Citera
2018-07-03, 12:10
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Alla LWs barn var medvetna om att de inte skulle prata om relationen. De visste också varför.

Givetvis pratar barn. Det vet jag av egen erfarenhet. Så gjorde även LW och UWs barn men inte om den relation jag tog upp.

Ursäkta men hur kan du veta att ingen av barnet yppat något till någon om den relationen?
Vågat att påstå att de inte pratat
Eller så misstolkar jag ditt inlägg
Citera
2018-07-03, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vem var det som postade inlägget där SD påstås ha sagt att han tror att mordet förblir ouppklarat?
Har försökt leta men hittar inte det inlägget.
Han om någon borde väl vilja att det klaras upp?
Dels blir han ju då rentvådd eftersom han anser sig oskyldig.
Samt att Lena var hans vän innan allt tråkigt hände.

Skulle vilja ha bekräftat att SD verkligen uttalat detta ang mordet.

Tycker själv att det är en väldigt märklig sak att säga vare sig man är skyldig eller inte.
Tycker han att han begått det perfekta mordet och tror att han kommer undan?

Eller var han fortfarande så arg på Lena att han inte bryr sig om hennes mördare åker fast eller inte?

Sök på "ouppklarat" i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in