2018-07-03, 08:16
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Där håller jag med dig. FP borde vara MP. Men GW öppnade upp för att kroppen kunde varit flyttad till FP.
Men jag tror dock att något hände i hemmet, ett slag eller någon form av våld.

Jag tror att ev så blev kroppen flyttad de sista metrarna så att hon hamnade bakom staketet. Tror att något kan ha hänt på gräsmattan i närheten.

Men är öppen för att bråket startat i hemmet med ett slag eller dylikt, annars i en bil parkerad nere vid gräsmattan som ligger i närheten av planket.
Senast redigerad av Cocinella 2018-07-03 kl. 08:19.
Citera
2018-07-03, 08:20
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag tror att ev så blev kroppen flyttad de sista metrarna så att hon hamnade bakom staketet. Tror att något kan ha hänt på gräsmattan i närheten.

Det känns så riskabelt med tanke på hur nära husen ligger, men i raseri kanske man inte tänker på riskerna.
Men låg hon bakom staketet?
Trodde kroppen låg mer öppet i en liten dunge.
Har inte kollat bilderna på FP
Citera
2018-07-03, 08:20
Medlem
Champagneoclocks avatar
Börjar kännas som polisen tappat caset.
Även om SD toppar min lista på misstänkta så saknas de sista tekniska bindande bevisen. Vid detta laget har ev DNA varit fastställda och inget hörs från åklagare och polis.
Citera
2018-07-03, 08:23
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Börjar kännas som polisen tappat caset.
Även om SD toppar min lista på misstänkta så saknas de sista tekniska bindande bevisen. Vid detta laget har ev DNA varit fastställda och inget hörs från åklagare och polis.

Jag tror det är så ”enkelt” att svaren inte kommit än. Det är svaren de behöver för att kunna gå vidare. Jag tror de är ganska klara med händelseförloppet. Nu inväntar de teknisk bevisning som binder GM till mordet. Som skrivits i tråden är köerna på NFC gigantiska och det här mordet får vänta i kön som alla andra :/
Dessutom är vi nu i semestertider.
Citera
2018-07-03, 08:24
Medlem
Jag ställer frågan igen, för nått känns fel!
Jag har två uppgifter om ML (m.g.l.) och LW:s relation. Den ena är att den ligger längre tillbaka i tiden och den andra är att den var nu under våren.
Det som talar för att dom hade nått mellan sig under våren är loggar och att ML vart irriterad att LW skulle till Norge med BeholderX. Kan vara så enkelt att dom är bra vänner och hans irritation var att han ville med eller att dom pratat om att han och LW skulle åka, men det lät inte så enligt vittnet.

Sedan kommer vi till att ML tydligen är nyskild, NÄR? Då stämmer det eventuellt bättre att han kan haft en relation under våren.
Om hans relation var längre tillbaka i tiden, när i så fall och hur länge var han gift. Var det med en otrohetsaffär i så fall? Otäckt lik dom förutsättningarna SD har....

Sedan gillade jag inte dimridån som kom här i tråden att "glöm ML, han var i USA", men det visade sig att han kom hem den helgen.

Snälla, skriv inte nu "Sluta, SD sitter skäligen". Om vi släcker denna bubbla, kanske vi även kan närma oss SD om han är skyldig.... Tills SD är dömd så tror jag att vi ska spåna öppet om möjligheter.
Citera
2018-07-03, 08:24
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det känns så riskabelt med tanke på hur nära husen ligger, men i raseri kanske man inte tänker på riskerna.
Men låg hon bakom staketet?
Trodde kroppen låg mer öppet i en liten dunge.
Har inte kollat bilderna på FP

Googla bilder lena bjärsta så ser du att det finns en stor gräsmatta intill där planket slutade. Husen på andra sidan vägen vid gräsmattan har rätt mycket buskage och det är inte säkert att de hört.

Kroppen låg i ett buskage men bakom planket.
Citera
2018-07-03, 08:27
Medlem
Citat:

Men är öppen för att bråket startat i hemmet med ett slag eller dylikt, annars i en bil parkerad nere vid gräsmattan som ligger i närheten av planket.
Om man fått in kroppen i en bil, så tror jag man kör till en mer undanskymd plats än framför en villa.

Jag tror LW gick till planket själv, det jag inte förstår är varför.
Citera
2018-07-03, 08:30
Medlem
Citat:
Googla bilder lena bjärsta så ser du att det finns en stor gräsmatta intill där planket slutade. Husen på andra sidan vägen vid gräsmattan har rätt mycket buskage och det är inte säkert att de hört.

Stannar bil och man blir medveten om det inne i huset, tittar man ut. Känns inte som den gatstumpen är vanligt trafikerad med bilar som stannar och dörrar slås igen.

Hon kan ha krupit in i buskaget för att ta skydd med sina sista krafter.
Citera
2018-07-03, 08:31
Medlem
flixa81s avatar
Stavfel

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag ställer frågan igen, för nått känns fel!
Jag har två uppgifter om ML (m.g.l.) och LW:s relation. Den ena är att den ligger längre tillbaka i tiden och den andra är att den var nu under våren.
Det som talar för att dom hade nått mellan sig under våren är loggar och att ML vart irriterad att LW skulle till Norge med BeholderX. Kan vara så enkelt att dom är bra vänner och hans irritation var att han ville med eller att dom pratat om att han och LW skulle åka, men det lät inte så enligt vittnet.

Sedan kommer vi till att ML tydligen är nyskild, NÄR? Då stämmer det eventuellt bättre att han kan haft en relation under våren.
Om hans relation var längre tillbaka i tiden, när i så fall och hur länge var han gift. Var det med en otrohetsaffär i så fall? Otäckt lik dom förutsättningarna SD har....

Sedan gillade jag inte dimridån som kom här i tråden att "glöm ML, han var i USA", men det visade sig att han kom hem den helgen.

Snälla, skriv inte nu "Sluta, SD sitter skäligen". Om vi släcker denna bubbla, kanske vi även kan närma oss SD om han är skyldig.... Tills SD är dömd så tror jag att vi ska spåna öppet om möjligheter.

Det jag gillar med dig är att du håller tråden levande även att jag inte håller med om allt du skriver
Och du skriver inte ens massa ordbajs utan håller dig till ämnet.

Självklart ska man vända och vrida på allt och inte låsa sig vid en GM.
Du vet dock min inställning till vem som troligtvis är GM.
Den här M.L, han kanske ville mer med Lena än vad hon ville?
Han hade mer än vänskapliga känslor men hon såg honom som en vän.
Men samtidigt tror jag att polisen har koll på ev män som Lena haft kontakt med sista tiden och han verkar inte intressant i utredningen.
Citera
2018-07-03, 08:33
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Om SD sen fortsatte skriva likt de inlägg han postade till den unga M*j* i dykbloggen, så skulle man nog först fundera på hur det stod till i huvudet på honom och sen negligera. Om det inte skulle hjälpa, så uppstår nog en viss svårhanterbar rädsla. Hur agera mot en du trott var en vän?

LW valde att anmäla SD för trakasseri/ofredande, men återtog anmälan. Nästa anmälan blev när SD tog och tryckte ned hennes huvud och knogade hennes skalle. Var det så att LW ville prata ut om sms-trakasseriet över en fika, men SD ville att hon skulle vara tyst och tillfredsställa honom? Spekulation p g a det var en märkligt grepp/sätt att försöka få ut henne ur bilen.

Nedan saxat från Expressen 1 juni:
"En första anmälan upprättades redan månaderna innan, i november 2016. Den gången handlade det om ofredande.

Lena sparade mannens meddelanden

Expressen har tagit del av en kraftigt maskad version av anmälan där det framgår att det handlar om meddelanden som skickats. I skrivelsen står:

"Målsägaren har sparat alla sms och mms"

"Förundersökning inleds. Det finns anledning att anta att brott som hör under allmänt åtal har förövats"

Ärendet avslutades när Lena Wesström drog tillbaka sin anmälan."

hmm här är ju faktiskt ett möjligt motiv (långskott men fullt möjligt) GM känner till att LW sparar all konversation på sin mobil ,GM har skickat något väldigt dumt som ev kan orsaka en polisanmälan
GM söker upp LW och vill ha den raderad men LW vägrar och gör motstånd.
Citera
2018-07-03, 08:35
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
hmm här är ju faktiskt ett möjligt motiv (långskott men fullt möjligt) GM känner till att LW sparar all konversation på sin mobil ,GM har skickat något väldigt dumt som ev kan orsaka en polisanmälan
GM söker upp LW och vill ha den raderad men LW vägrar och gör motstånd.

Inte alls dumt tänkt!
Citera
2018-07-03, 08:39
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Nu kollade jag bilderna.
Håller med dig om att något kan ha hänt i hemmet, på vägen dit eller framför planket och sedan har kroppen släpats till FP för att gömmas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in