2018-07-02, 23:36
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Jovisst, men inte tänker man så i det dagliga livet.
Däremot bör polis följa upp om biltvätt varit aktuellt i dagarna efter.
Skitiga däck kan ge mycket om det jämförs med brottsplats/fyndplats.

Nej, givetvis har man ingen anledning till hemliga bankomatuttag om man är normal. GM klassar jag dock som onormal. Tänk om hen har planerat allt minutiöst, som några användare redan funderat kring? Biltvätt, ja absolut! Det bör kontrolleras, om det inte redan gjorts.
Citera
2018-07-02, 23:53
Medlem
Honan6s avatar
Vi är flera som undrar om SD haft flera partners vid sidan om HD eller var han enbart fokuserad på LW?
Ni som känner SD - finns det mer bakom fasaderna?
Citera
2018-07-02, 23:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Så kan det vara, men tror inte man får göra så på myndigheten. Känns fel, är det någon som vet mer om hur såna här grupper sätts samman?

På många myndigheter försöker man så långt möjligt se till att en som blir befordrad till chef inte blir det på en avdelning med forna kollegor. Det finns åtskilligt med forskning inom organisationspsykologi som visar att grupper tenderar att tappa i skärpa och effektivitet om man jobbar tillsammans länge. Trivseln som uppkommer i att man känner varandra väl övergår i en tristess som sedan förfaller till irritation och gnäll, en vet att alla vet vem som ställde in den nästan tomma mjölkförpackningen etc. Människor tappar motivation av att alltid bli tilldelade samma roller och uppgifter för att man vet att de är bra på det, eller tvärtom, utvecklas inte på grund av ett uppkommet revirtänkande, så det blir en stagnation på individnivå också.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-07-03 kl. 00:05.
Citera
2018-07-03, 00:22
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
För att vi ska ha två diametralt motsatta åsikter att fajtas kring så tror jag tvärt emot. Örebro har länge haft interna problem, långt innan den nuvarande ledningen tillsattes. Dessutom har PS fått klä skott för sina åsikter; man må tycka vad man vill om dom men ingenstans har jag sett annat än att han är en duktig utredare.
Jag tror alltså att det, som vanligt i Örebro, är personliga strider och attityder som lett till petningarna.

Time will tell...
Jag tror det var semestern.
Citera
2018-07-03, 00:24
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Som jag minns det sågs han i området på fredagen. Häktad blev han först en hel vecka senare, fre 1 juni.
Kan vara så att han satt anhållen tidigare, i och med förhör på onsdagen eller så. Är inte hundra på datumen här, annat än att de inte tog in honom direkt. Det gick flera dagar.
Han åkte väl till någon sommarstuga. Var det verkligen en vecka?
Citera
2018-07-03, 00:30
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Postaren ”Engodisbit” gjorde för en tid sedan några inlägg kring SD, hans flörtande och definition av otrohet m.m. Om det som beskrivs är sant vet jag inte men väl värt att läsa igen, kan jag tycka. Jag ber om ursäkt för att jag inte lyckats klistra in ett endaste citat från ovan nämnda medlem

Senare skriver dock samma postare att SD nog "inte skulle ha gjort något" utan att det mest var "löst snack".

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-07-03, 00:36
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Senare skriver dock samma postare att SD nog "inte skulle ha gjort något" utan att det mest var "löst snack".

Ja, sant. Tack! Ingen idé att rota i det mer då, tänker jag!
Citera
2018-07-03, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag tror det var semestern.

Det kan det ha varit och den som beviljade semesteransökan var hans närmsta chef. Då är det helt förståeligt att båda fick gå. Synnerligen omdömeslöst! I så fall.

I personalärenden gäller sekretess.
Citera
2018-07-03, 00:58
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det är väl en fråga polisen ställer och förväntar ett exakt svar?!
Din tanke var ju att SD säger att dom haft relation nyligen (utan dom haft det) och på så sätt kunna skylla på det om dom hittar nått mot honom?! (SPEKULATION!)
Det vanliga är väl att GM skyller på mensblod när dom haft sex till anledningen att det hittats blod på GM.

Hm, det var ju också en tanke lika god som en annan (fast otäck). Visste inte att det var vanligt att GM skyller på en sån sak. Dock, obduktionen lär nog kunna säga om BO hade mens eller inte.

Om SD har sagt att de fortfarande hade relation då och då, så får han kanske i uppgift (när resultaten från NFC har sammanställts) att bevisa när och hur ofta han hade sexträffar med LW. Jag tror de dog ut runt jan-mars -17. Kan ha fel.
Citera
2018-07-03, 01:07
Medlem
Honan6s avatar
18carat skrev 3/6 kl 23:44
"Det finns mer än det som anmälts" och syftade då, som jag uppfattade, på SD.

Då blir frågan: - Vad finns mer?
Citera
2018-07-03, 01:14
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Tror knappast det var löst snack. Hon kanske fick höra ett och annat efter inlägget och blev skraj, med all rätt.
Citera
2018-07-03, 01:41
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tror knappast det var löst snack. Hon kanske fick höra ett och annat efter inlägget och blev skraj, med all rätt.

Om SD sen fortsatte skriva likt de inlägg han postade till den unga M*j* i dykbloggen, så skulle man nog först fundera på hur det stod till i huvudet på honom och sen negligera. Om det inte skulle hjälpa, så uppstår nog en viss svårhanterbar rädsla. Hur agera mot en du trott var en vän?

LW valde att anmäla SD för trakasseri/ofredande, men återtog anmälan. Nästa anmälan blev när SD tog och tryckte ned hennes huvud och knogade hennes skalle. Var det så att LW ville prata ut om sms-trakasseriet över en fika, men SD ville att hon skulle vara tyst och tillfredsställa honom? Spekulation p g a det var en märkligt grepp/sätt att försöka få ut henne ur bilen.

Nedan saxat från Expressen 1 juni:
"En första anmälan upprättades redan månaderna innan, i november 2016. Den gången handlade det om ofredande.

Lena sparade mannens meddelanden

Expressen har tagit del av en kraftigt maskad version av anmälan där det framgår att det handlar om meddelanden som skickats. I skrivelsen står:

"Målsägaren har sparat alla sms och mms"

"Förundersökning inleds. Det finns anledning att anta att brott som hör under allmänt åtal har förövats"

Ärendet avslutades när Lena Wesström drog tillbaka sin anmälan."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in