2018-07-03, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tror knappast det var löst snack. Hon kanske fick höra ett och annat efter inlägget och blev skraj, med all rätt.

Eller så var hon, innerst inne, inte så himla säker trots allt, att inget skulle hända.
Citera
2018-07-03, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jo, jag såg den och även en skärmdump. Men jag skrev väldigt tidigt 23:09, detta var tydligen i en gruppchatt inför norge.

Intressant, det hade jag missat. Tack!
Citera
2018-07-03, 06:36
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Liknar Bjärredmorden, mest spekulationer, kremering efter ett par månader och locket på fortfarande.

Men i Bjärredmorden är de misstänkta gärningsmännen döda. Inget som framkommer under den förundersökningen blir väl offentliga uppgifter? Det finns ju ingen att åtala?
Citera
2018-07-03, 06:51
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han åkte väl till någon sommarstuga. Var det verkligen en vecka?

Sågs på fredagen den25/5, anhållen tis 29/5, häktad fredag 1 juni.
Citera
2018-07-03, 07:00
Medlem
Honan6s avatar
Dags att Polisen/Åklagaren gör ett litet yttrande. De borde ju iaf kunna bekräfta om skrikvittnena har varit på förhör, att kartläggningen fortsätter och om några spår visar att MGM bör vara fortsatt Skäligen misstänkt eller avskrivas.
Citera
2018-07-03, 07:05
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
För att vi ska ha två diametralt motsatta åsikter att fajtas kring så tror jag tvärt emot. Örebro har länge haft interna problem, långt innan den nuvarande ledningen tillsattes. Dessutom har PS fått klä skott för sina åsikter; man må tycka vad man vill om dom men ingenstans har jag sett annat än att han är en duktig utredare.
Jag tror alltså att det, som vanligt i Örebro, är personliga strider och attityder som lett till petningarna.

Time will tell...

Exakt! Och nu med en utredning (som enligt vissa går långsamt och knackigt)
så hade ledningen ett ypperligt tillfälle att låta PS och hans kollega gå.
Och få det att se ut som att de misskött utredningen.
Åklagaren hade inget att klaga på hur utredningen skötts.
Citera
2018-07-03, 07:12
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hm, det var ju också en tanke lika god som en annan (fast otäck). Visste inte att det var vanligt att GM skyller på en sån sak. Dock, obduktionen lär nog kunna säga om BO hade mens eller inte.

Om SD har sagt att de fortfarande hade relation då och då, så får han kanske i uppgift (när resultaten från NFC har sammanställts) att bevisa när och hur ofta han hade sexträffar med LW. Jag tror de dog ut runt jan-mars -17. Kan ha fel.

Han har det nog lite snärjigt, SD, när han ska förklara alla turer för sin fru ang hur det låg till med relationen till LW. Samtidigt som han ska vidhålla att han är oskyldig till mordet.

Oavsett om det är SD eller ej, så hoppas jag att rätt GM kommer fram så småningom. Att hen inte går fri för att polisen shabblat...
Citera
2018-07-03, 07:28
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Han har det nog lite snärjigt, SD, när han ska förklara alla turer för sin fru ang hur det låg till med relationen till LW. Samtidigt som han ska vidhålla att han är oskyldig till mordet.

Oavsett om det är SD eller ej, så hoppas jag att rätt GM kommer fram så småningom. Att hen inte går fri för att polisen shabblat...

Om SD är skyldig, så säger vilda tankar i mitt huvud, att frun är med på ett hörn - frivilligt eller ofrivilligt.
Citera
2018-07-03, 07:57
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Om SD är skyldig, så säger vilda tankar i mitt huvud, att frun är med på ett hörn - frivilligt eller ofrivilligt.

Möjlig teori
HD upptäcker under våren att SD och Lena fortsatt träffas.
HD blir rasande och kräver av SD att han ska tysta Lena om de ska göra ett försök att rädda äktenskapet?
Hon vill bli av med henne för all framtid.
Därav artikeln i Metro att det rörde sig om ett svartsjukedrama?
Kanske långsökt men inte en otrolig teori.
Därav det snabba förloppet.
Lena har kontakt med någon 23.09 enl uppgift i tråden.
Strax därefter kommer SD hem till henne och tar livet av henne.
( kanske slår till henne så hon svimmar och sedan stryper henne) det förklarar att barnen inte vaknar av skrik eller liknande.
Han flyttar kroppen till FP för att köpa sig tid.

Alternativt kommer SD hem till Lena, på något sätt (kanske under knivhot) tvingar han henne med ut till planket och där mördas hon. Med kniv eller genom strypning.

Vill förtydliga att detta endast är spekulationer och inte ska bli en trådsanning.
Men alla scenarion känns möjliga just nu.
Citera
2018-07-03, 07:57
Medlem
Citat:
Hm, det var ju också en tanke lika god som en annan (fast otäck). Visste inte att det var vanligt att GM skyller på en sån sak. Dock, obduktionen lär nog kunna säga om BO hade mens eller inte.

Om SD har sagt att de fortfarande hade relation då och då, så får han kanske i uppgift (när resultaten från NFC har sammanställts) att bevisa när och hur ofta han hade sexträffar med LW. Jag tror de dog ut runt jan-mars -17. Kan ha fel.
Hur vanligt det är att en GM skyller på mensblod har jag ingen aning, men läst det vid nått tillfälle inte allt för länge sedan. Det ser man på NFC om det är, så det kan man inte skylla på rent tekniskt.
Så om hon hade det nu är ju ointressant, om dom inte har hennes blod på GM:s kläder och han skyller på mensblod då, som dom i alla fall kan se.

Jag hade den uppgiften med, att deras relation dog ut runt den tiden. Men även fått indikationer att dom fortsatt träffas. Motstridigt, men blir mer och mer säker på att dom fortsatt.
Dom två olika scenarion ger ju väldigt olika sannolikheter på SD som GM.
Citera
2018-07-03, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Möjlig teori
HD upptäcker under våren att SD och Lena fortsatt träffas.
HD blir rasande och kräver av SD att han ska tysta Lena om de ska göra ett försök att rädda äktenskapet?
Hon vill bli av med henne för all framtid.
Därav artikeln i Metro att det rörde sig om ett svartsjukedrama?
Kanske långsökt men inte en otrolig teori.
Därav det snabba förloppet.
Lena har kontakt med någon 23.09 enl uppgift i tråden.
Strax därefter kommer SD hem till henne och tar livet av henne.
( kanske slår till henne så hon svimmar och sedan stryper henne) det förklarar att barnen inte vaknar av skrik eller liknande.
Han flyttar kroppen till FP för att köpa sig tid.

Alternativt kommer SD hem till Lena, på något sätt (kanske under knivhot) tvingar han henne med ut till planket och där mördas hon. Med kniv eller genom strypning.

Vill förtydliga att detta endast är spekulationer och inte ska bli en trådsanning.
Men alla scenarion känns möjliga just nu.

Det som inte faller på plats (oavsett SD som GM eller okänd) är förflyttningen genom ett villaområde av en kropp (känns högst osannolik) och skriken.
Citera
2018-07-03, 08:06
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det som inte faller på plats (oavsett SD som GM eller okänd) är förflyttningen genom ett villaområde av en kropp (känns högst osannolik) och skriken.

Där håller jag med dig. FP borde vara MP. Men GW öppnade upp för att kroppen kunde varit flyttad till FP.
Men jag tror dock att något hände i hemmet, ett slag eller någon form av våld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in