Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-01, 20:00
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svetsarihopsverige
körde du lufthål i korken då eller? eller täcker det med att ta bort korken bara? :P
Jag behöll korken på och piercade hålen genom själva plasthöljet. Utifall det skulle bli stormregn eller dylikt så tänkte jag att det kan vara bra att spara korken så det inte regnar in i själva "växthuset".
Går nog bra oavsett.
Citera
2018-07-01, 21:40
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ministaty
Jag behöll korken på och piercade hålen genom själva plasthöljet. Utifall det skulle bli stormregn eller dylikt så tänkte jag att det kan vara bra att spara korken så det inte regnar in i själva "växthuset".
Går nog bra oavsett.

ok tack så mycket för svar
Citera
2018-07-01, 23:56
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ministaty
När satte du ut autosen? Och vilken strain?

Mitten av maj åkte dom ut garn jag för mig, blev inte bästa spottet men intressant å se dom blomma 😄 RQS critical auto och auto Viking Loke tror jag det var
Citera
2018-07-03, 02:30
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ministaty
Jag behöll korken på och piercade hålen genom själva plasthöljet. Utifall det skulle bli stormregn eller dylikt så tänkte jag att det kan vara bra att spara korken så det inte regnar in i själva "växthuset".
Går nog bra oavsett.

glömde och fråga hur länge du hade dina under flaskan! äre 1-2 veckor eller när det börjar bli för stor?
Citera
2018-07-03, 02:31
  #245
Medlem
Behöver tips på hur fasen man ska få bort alla dessa rådjur! så rädd att dom äter utt mina plantor när det väl är dags ungefär 3 stycken i området är alldeles för mycket men nu är det ju försent att flytta.

också en liten extra fråga! myror är inte dåligt för plantan va? blivit nått jäkla bo vid plantorna :P hört att det kan vara bra då dom jagar bort andra skit insekter men inte säker så varför inte fråga
__________________
Senast redigerad av svetsarihopsverige 2018-07-03 kl. 02:39.
Citera
2018-07-03, 02:37
  #246
Medlem
Speciellt rädd för hur det ska gå när den blommar då jag tänkt använda mig av Melass!

Är det någon i forumet som användt melass för att få större och men väl smakande/luktande buds?

För er som inte vet är Melass en slags socker syrap vissa använder när dom vattnar sina blommer under flowering tiden (inte innan)
Det ger en 10% ökning MINST men man brukar säga runt 20-30% vikt ökning och dom ska smaka mycket bättre!
Vad jag fattat det som är det 1-3 teskedar till 4 liter vatten och sen vattna som vanligt!

Detta är något som jag verkligen är sugen på att testa på mina autos! Vi får väll se vad det leder till

Om ni testar på det skriv gärna hur det gick/går! se till att inte några satans djur kommer bara då det kan locka till sig både stora och små!
Citera
2018-07-03, 12:45
  #247
Medlem
Luftgevars avatar
Nu håller jag inte på att odla men teoretiskt borde man väl kunna få till 12/12 timmar soljus spannet genom att trä över en stor svart sopsäck över plantan i 12 timmar?
__________________
Senast redigerad av Luftgevar 2018-07-03 kl. 12:48.
Citera
2018-07-03, 12:52
  #248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svetsarihopsverige
glömde och fråga hur länge du hade dina under flaskan! äre 1-2 veckor eller när det börjar bli för stor?

Citat:
Ursprungligen postat av svetsarihopsverige
Behöver tips på hur fasen man ska få bort alla dessa rådjur! så rädd att dom äter utt mina plantor när det väl är dags ungefär 3 stycken i området är alldeles för mycket men nu är det ju försent att flytta.

också en liten extra fråga! myror är inte dåligt för plantan va? blivit nått jäkla bo vid plantorna :P hört att det kan vara bra då dom jagar bort andra skit insekter men inte säker så varför inte fråga
Jag körde ända tills att plantan blev för stor för flaskan, dvs när bladen började nudda sidorna av flaskan eller nå upp till "taket". Man vill inte att flaskan ska hindra tillväxten genom att begränsa växtutrymmet.

Gällande rådjuren så är det enda du kan göra är att pissa revir runtom varje gång du är där + hänga upp lite cd skivor i någon lina som kommer fladda runt och skrämma rådjuren (förhoppningsvis). Annars sätter du upp kraftigt hönsnät runt varje planta.

Förövrigt är denna tråden nu större än vad hela 2017-års tråden är, REDAN I JULI
Citera
2018-07-04, 00:10
  #249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ministaty
Jag körde ända tills att plantan blev för stor för flaskan, dvs när bladen började nudda sidorna av flaskan eller nå upp till "taket". Man vill inte att flaskan ska hindra tillväxten genom att begränsa växtutrymmet.

Gällande rådjuren så är det enda du kan göra är att pissa revir runtom varje gång du är där + hänga upp lite cd skivor i någon lina som kommer fladda runt och skrämma rådjuren (förhoppningsvis). Annars sätter du upp kraftigt hönsnät runt varje planta.

Förövrigt är denna tråden nu större än vad hela 2017-års tråden är, REDAN I JULI
ahh ok tack har du prövat melass nån gång?
Citera
2018-07-04, 09:20
  #250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svetsarihopsverige
ahh ok tack har du prövat melass nån gång?
Nepp! I mina hinkar kör jag på hälften koskit (botten) och hälften jord jag tagit direkt från skogens mark. Inga tillsatta näringsmedel eller dylikt, men mina växer så det bara knakar så jag märker ingen skillnad =)
__________________
Senast redigerad av Ministaty 2018-07-04 kl. 09:23.
Citera
2018-07-04, 15:41
  #251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ministaty
Nepp! I mina hinkar kör jag på hälften koskit (botten) och hälften jord jag tagit direkt från skogens mark. Inga tillsatta näringsmedel eller dylikt, men mina växer så det bara knakar så jag märker ingen skillnad =)

Melass kör man när dom blommar du får runt 20-30% större skörd :P det är så närings rikt och när dom är i blom fasen så behöver dom så mycket dom kan få :P
Melass är bara en slags syrap special gjord för växter men det går med vanlig syrap med :P
Citera
2018-07-04, 16:35
  #252
Medlem
SkunkenIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svetsarihopsverige
Melass kör man när dom blommar du får runt 20-30% större skörd :P det är så närings rikt och när dom är i blom fasen så behöver dom så mycket dom kan få :P
Melass är bara en slags syrap special gjord för växter men det går med vanlig syrap med :P

Jag fick för mig att man använde det för att stimulera bakteriefloran i jorden så att rötterna skulle må bättre. Men har inte superbra koll på detta så jag kan ha fel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback