Citat:
Ursprungligen postat av
IKN
Det närmaste "islam-förbud" man kan komma rent praktiskt och någorlunda "diplomatiskt" är väl att förbjuda muslimska byggnader (moskéer främst), muslimska friskolor, halal-slakt, symbolik + propaganda/reklam i offentligheten och heltäckande klädsel (burka). Det blir svårare att förbjuda någon att tro på sin religion, och det är inte ens önskvärt. Då är repatriering en mycket bättre lösning i så fall.
Repatriering
är lösningen. Moskéstängning är en av flera metoder för att uppnå detta mål.
(Att försöka få folk att ändra på sin religion är naturligtvis en fullständigt galen idé. Jag förstår verkligen inte varför vissa spekulerar om det här i tråden)
Citat:
Jag anser dock att det är helt fel ände att börja i. Som sagt de kommer fortfarande att vara muslimer trots ett eventuellt förbud. Jag tvivlar även starkt på att det är islam som religion som är "boven i dramat" i många fall, då många kriminella och stökiga invandrare är "sekulära" (icke-troende). Men skulle detta realiseras, så borde även detta gälla judendomen.
Visst, jag håller med. Islam är inte "boven i dramat", men islam är själva mordvapnet (eller ska vi säga den lejde mördaren). Det finns flera historiska exempel på nationer som raderats från kartan efter att ha blivit överkörda av islam (demografisk jihad går fort). Moderna exempel är t.ex. Libanon och Kosovo.
Om ditt lilla barn blir anfallet av en mordisk kamphund, ger du dig då i första hand på hundägaren eller satsar du på att rädda livet på ditt barn först?