Citat:
Ursprungligen postat av
Sinclair
Eberhard står vad jag förstår på vetenskapens sida, och förenar det med sunt förnuft.
Det blir extra tydligt när den så kallade konstnären Anna Odell kommer in på scenen och ska använda resurser och skattemedel avsedda för sjuka för att framhäva sitt ego. Eberhard gav röst åt den normala inställningen: sådana som Odell borde åtalas och tvingas betala för falsklarm.
Anna Odell synliggjorde och öppnade för debatt om den svenska psykiatrin i gravt förfall. Sverige placerar sig idag någonstans i botten i undersökningar med jämförbara länder. Idag erbjuds oerfarna nyutexaminerade läkare tjänster som ÖL. Psykiatrin i vårt land är milt uttryckt bedrövlig.
David Eberhard. Hade kontakt med honom för ungefär 10 år sedan. Gick i samtal och fick SSRI. Såg honom då som oerhört sympatisk och kunnig. De narcissistiska tendenser han ibland gett uttryck för genom åren, fanns inte i de samtal jag hade med honom som patient. Han var alltid korrekt, men också ödmjuk. Brutalt ärlig, vilket var en egenskap jag värdesatte.
Jag kan ibland tycka att en orättvis kritik förts mot honom, även om jag själv var en av dem som reagerade kraftigt mot hur han hanterade fallet Odell. Är också tveksam till hans idéer om det lättkränkta folket.
Såg några märkliga kommentarer på Twitter för någon timme sedan, om en pågående rättegång om sexuella trackasserier, där DE har rollen som expert. Någon som har detaljer?