2018-07-01, 22:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ett exempel tack! Läs igen vad jag egentligen skriver om LW!

Jag har inte tagit in två relationer själv, läs tråden! Jag nämner och vet att hon hade nått på gång med BeholderX, det står jag för, alla dagar i veckan.

BeholderX kanske trodde att de hade något på gång medan LW ansåg att det inte hade det.
Citera
2018-07-01, 22:35
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vet du att anklagelserna inte är sanna?

Om de är sanna så är det väl
misshandeln av barnen som är det fruktansvärda?
Om de vore sanna skulle hon knappast haft vårdnaden om barnen?
Citera
2018-07-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Detta var ditt första inlägg där du trodde på en random, har du ändrat dig?
Trodde... jag hade/har en hypotes. Som alla som drog in bilen i mordet, eller att något hem är MP.

Dagens vågskål ligger på:
Random 40%
SD 25%
Granne 15%
Känd relation 15%
HD 4%
Äldsta barnet 1%

Jag är som sagt inget SD fan, men av det jag vet och läst har jag svårt att förstå att han ska vara GM, främst för det händelseförlopp jag utläser.
Jag är här inne för att sätta dit en mördare (eller följs händelserna till dom), oavsett om det är SD eller inte.
Citera
2018-07-01, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
BeholderX kanske trodde att de hade något på gång medan LW ansåg att det inte hade det.
Så kan det vara. Vad leder det oss då?
Citera
2018-07-01, 22:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Har ju bland annat påståtts att hon anmälts för att ha misshandlat barnen, fysiskt eller psykiskt.
Jag tycker det är en fruktansvärd anklagelse.
Jämfört med SD som kallats otrogen och en kvinnokarl. Och tagit till visst fysiskt våld på Lena i bilen.
Visst han anklagas för att vara GM och det är givetvis en hemsk anklagelse men den är inte tagen ur luften.
På sannolika skäl misstänkt dessutom enligt åklagaren.

Som någon skrev, SD kan försvara sig och slå tillbaka men det kan tyvärr inte Lena.
Tycker det är hemskt att bilden av henne ska vara att hon var en lössläppt förförerska som inte var snäll mot sina barn.
Lite respekt för BO, tack!
Tycker du lider av samma syndrom som flachbackfollower. Kämpar med näbbar och klor för att upprätthålla en bild av LW som så uppenbart inte stämmer. Så tar även du dig en övermäktig uppgift att övertyga att LW var madonna.
Citera
2018-07-01, 22:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Har ju bland annat påståtts att hon anmälts för att ha misshandlat barnen, fysiskt eller psykiskt.
Jag tycker det är en fruktansvärd anklagelse.
Jämfört med SD som kallats otrogen och en kvinnokarl. Och tagit till visst fysiskt våld på Lena i bilen.
Visst han anklagas för att vara GM och det är givetvis en hemsk anklagelse men den är inte tagen ur luften.
På sannolika skäl misstänkt dessutom enligt åklagaren.

Som någon skrev, SD kan försvara sig och slå tillbaka men det kan tyvärr inte Lena.
Tycker det är hemskt att bilden av henne ska vara att hon var en lössläppt förförerska som inte var snäll mot sina barn.
Lite respekt för BO, tack!

Det fetade: då missar du nog målet lite. Jag har inte sett någon som ens specifikt moraliserat över vissa saker som beskrivits om henne. Men det är egenheter som typiskt sett kan göra folk rejält förbannade helt enkelt. Även om det i sig inte alltid är olagligt direkt (ev våld mot barnen och att sittstrejka i någon annans bil mot ägarens/förarens uttryckliga vilja är dock inte med någon självklarhet lagligt utan till och med kriminaliserat om ingen ursäktlig grund finns).
Citera
2018-07-01, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jag påstår att du har en ovanligt utvecklad steriotyp bild av manligt och kvinnligt, svart eller vitt och att det är orsaken att du inte har förmågan att se att i varje person finns både bra och dåliga sidor.
Endast den ( "personliga") kopplingen har du till huvudpersonerna i denna tråd.

Det är inte till upplysning att utmåla SD som djävulsbocken och LW som madonnan med mera att syftet med vårt deltagande i tråden är att utröna vad psykosociala skeenden lett fram till det ohyggliga mordet på Lena Wesström

Ok, verkligen en intressant analys av mig, som har jobbat inom vården med alla sorters människor i 35 år. Sov gott.
Citera
2018-07-01, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Kan så vara.

En fundering jag tänkt på länge om eventuellt att bådas mobiler tidigt av polis kunde ses mot en annan pejling än bostadsorten, vid samma tidpunkt samt att den ena av de sedan möts upp av annan pejling. Ursäkta om det är lekmannamässigt skrivet men inte så teknisk på detta med förklara mobiler/master.
Citera
2018-07-01, 23:13
Medlem
Citat:
En befogad undring. Hur kom det sig att utredarnas strålkastare riktades raskt och direkt mot SD? Vem/vilka var ”generösa” med att kvickt informera media om ett förmodat människorov med ursprung i ett triangeldrama?

Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
En fundering jag tänkt på länge om eventuellt att bådas mobiler tidigt av polis kunde ses mot en annan pejling än bostadsorten, vid samma tidpunkt samt att den ena av de sedan möts upp av annan pejling. Ursäkta om det är lekmannamässigt skrivet men inte så teknisk på detta med förklara mobiler/master.

Hänvisning till fel inlägg i mitt föregående inlägg.
Citera
2018-07-01, 23:25
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det finns givetvis fler besvärande omständigheter för SD som åklagaren och Tingsrätten är ense om.
Citat:
Som jag skrev i inlägget du besvarar här ovan, det finns mer än negativa vittnesmål om SD som gör honom misstänkt.
Nu är du ju inte bättre än åklagaren Åsa Hiding. Vad skulle det vara förutom ev. byskvaller som talar för att SD är gärningsmannen?
Citera
2018-07-01, 23:31
Medlem
Citat:
Du frågade mig varifrån tanken ursprungligen kommer, att SD är misstänkt.

Ja, jag försökte förtydliga Draifos ställda fråga eftersom du upprepar att åklagaren anser honom sannolikt misstänkt. Men gick bet i tinget bakom lyckta dörrar.
Citera
2018-07-01, 23:43
Medlem
Citat:
En befogad undring. Hur kom det sig att utredarnas strålkastare riktades raskt och direkt mot SD? Vem/vilka var ”generösa” med att kvickt informera media om ett förmodat människorov med ursprung i ett triangeldrama?

Nu är jag inte på särskilt god fot med sökfunktionen i tråden, men någon användare skrev ju att någon granne i området spontant hade uttryckt att det måste varit någon av de män hon träffade när denne fått höra att de hade hittat kroppen.

När hon ännu "bara" var försvunnen så frågade de väl runt i grannskapet om de lagt märke till något särskilt. Så man kanske hade lagt märke till just det att en märkbar del av hennes umgänge bestod av män. Men kollar man inlägg på sociala medier syns kanske SD mest, även om de avföljt varandra senase året. Det är kanske han som nämns, även om det var ett bra tag sedan. Dels om hon umgicks mycket med honom ett tag men om han i stort sett bor i samma område så känns han kanske igen av grannarna som lämnar sina vittnesmål men inte andra som hon kanske umgåtts med mer senaste tiden. SD, som även väl var engagerad i nattvandrarna (kanske fler föreningar?) kanske är den enda som känns igen som de känner till namnet på av LWs vänner? Så specifikt SD nämns av om inte alla så antagligt många kanske?

Informationen i/från ett förhör är ju i någon mån betingad av hur frågorna ställs. Självklart är man målmedveten beträffande vilken typ av information man vill ha in men det kan nog också lätt hämma om vittnet uppfattar ett avvisande av en uppgift om denne inte exakt kan säga en tidpunkt eller exakt beskrivning eller namn på någon som man kanske sett LW något antal gånger med. Om man märker att den som håller förhöret irriteras av att man inte kan prestera bättre. Nu har man väl blivit avsevärt bättre på detta sedan Anders Helins och Hans Holmers tid, senaste decenniet eller så har man väl medvetet försökt förbättra detta.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-07-01 kl. 23:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in