2018-07-01, 20:19
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Nej men hon ansåg sig ha tillräckligt mycket för att det skulle räcka för sannolika skäl.
Att hon sedan inte fick igenom det är en annan sak.

Du verkar tro att endast vittnesmål från Lenas anhöriga/vänner som baktalar SD skulle räcka för skäligen misstänkt.
Det finns mer besvärande omständigheter än det

Det är just det som är problemet, åklagaren har inget att komma med av substans, det hör till ovanligheterna att en åklagare får på tafsen en gång av en rätt angående en häktning, att få det två gånger är ju nästan helt osannolikt, det finns tyvärr inget av substans att anföra, om det funnits något så skulle SD sitta på sannolika skäl, det är fåfängt att sitta och hoppas på NFC, något sådant genombrott kommer troligtvis inte från dem.

Det är ett mycket svårt läge just nu för utredarna.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Nä, han ska nog ingå som både en kandidat och vittne. Tror inte han ens är topsad, så intresset från polisen är svalt. Anledningen till det är kanske att det är fortfarande fullt fokus på SD, eller villervalla på polisen (vilket jag inte tror, dom är duktiga).
Om dom har okänd DNA som inte går att härleda, bör ju topsning inledas snarast, men så är inte fallet verkar det som.
Med all respekt, men jag tror inte du vet vad som hänt den personen. Du vet ju inte ens om han är topsad och definitivt inte hur intressant han är för utredningen om jag fattar dig rätt.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Nej men hon ansåg sig ha tillräckligt mycket för att det skulle räcka för sannolika skäl.
Att hon sedan inte fick igenom det är en annan sak.

Du verkar tro att endast vittnesmål från Lenas anhöriga/vänner som baktalar SD skulle räcka för skäligen misstänkt.
Det finns mer besvärande omständigheter än det

Tidigare historik och vittnesmål medan inget annat presenteras i annan riktning kan räcka till skäligen misstänkt men inte till fällande dom. Än jävligare om kanske personen råkar bo ensam i närheten av BO.
Det är ju inte domstolen som primära utredningsskyldigheten ligger på. De har ju att förhålla sig till det åklagaren och den tilltalade med sitt försvar presenterar.
Citera
2018-07-01, 20:27
Medlem
Citat:
Svaren från de tekniska undersökningarna har ju inte kommit än.

Dessutom besvarade du just nu din egen fråga varför han är misstänkt. Din åsikt verkar vara att Lenas bekantskapskrets pekat ut SD i förhör. Att åklagaren endast tagit detta som skäl till misstanken.

Det finns givetvis fler besvärande omständigheter för SD som åklagaren och Tingsrätten är ense om.
Finns det mer besvärande omständigheter, vad??? Räcker inte det vi listat här tror du?

Har inga bevis kommit? Jag tror att dom prioritetande proven har kommit, men att dom inte givit önskvärt resultat.
Kan mycket väl ha kommit som knyter en trolig GM, men polisen vill samla mer så det inte blir damma visa igen hos TR.
Citera
2018-07-01, 20:27
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är väl inte längre ett frivilligt möte från SDs sida om han uttryckligen ber henne lämna bilen och förklarar att han inte vill följa med in på någon fika, oavsett om hon hade bakat den dagen? Hon sitter kvar i bilen mot hans vilja, som han tillkännagjort. LW sade väl själv i redogörelsen att han bad henne gå ut ur bilen men hon ville prata och så blev det "tjafs" varpå själva fysiska handlingen som anmäldes sker.
Hur många gånger har du skrivit detta nu, hundra? Att du inte tröttnar på dig själv.
Citera
2018-07-01, 20:36
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Finns det mer besvärande omständigheter, vad??? Räcker inte det vi listat här tror du?

Har inga bevis kommit? Jag tror att dom prioritetande proven har kommit, men att dom inte givit önskvärt resultat.
Kan mycket väl ha kommit som knyter en trolig GM, men polisen vill samla mer så det inte blir damma visa igen hos TR.

Som jag skrev i inlägget du besvarar här ovan, det finns mer än negativa vittnesmål om SD som gör honom misstänkt.
Fortsätt gärna att inbilla dig själv att svaren kommit och att de pekar på ny GM.

Vad skulle vara önskvärt resultat för åklagaren? Tror inte hon bryr sig vem som blir dömd utan att rätt GM blir dömd.
Citera
2018-07-01, 20:37
Medlem
Citat:
Ett exempel tack! Läs igen vad jag egentligen skriver om LW!

Jag har inte tagit in två relationer själv, läs tråden! Jag nämner och vet att hon hade nått på gång med BeholderX, det står jag för, alla dagar i veckan.

vem har du hört det ifrån?
Citera
2018-07-01, 20:46
Medlem
Snor-Johans avatar
flashbackfollower:
Omdömen om SD läs: män.
en narcissist, som behöver ständig bekräftels
En magisk vänskap som gör allt för att förföra
SD har ju hela tiden uttryckt sig om kvinnor som sexobjekt som ska jagas.
Har också funderat vilken typ av trakasserier LW blev utsatt för av SD
det stämmer hade hon fortfarande ”återfall” till den förföriske och ”magiske” SD,
De är duktiga förförare och skickliga i sängen, men inte trofasta.
han som var konstant flirtig och sexuellt anspelande.
Undrar om han lyckades förföra den unga dyktjejen också?
Vilken seger att förföra sin egen pastor,
det bevisar för honom att han är oemotståndlig/bäst
hälsa din vän SD att han inte hade behövt mörda henne av svartsjuka.
dynga som skapats i SDs svartsjuka hjärna.

Omdömen om LW läs: kvinnor.
Jag tror knappast LW, som pastor, trivdes med att delta i otrohet
det verkar spridits elaka rykten om henne.
maken som verkar ha talat illa om henne
Hon var av kött och blod
Hon var ensam och hade rätt till kärlek.
LW frystes ut av församlingen med viss hjälp av exmaken UW
tror inte LW var så förhärdad
Båda ex-partners och mer eller mindre bittra.
spridit bilden av offer för en tyrannisk hustru
Söt liten kvinna med asiatiskt utseende har nog fått lov att bli viljestark och tuff
Kanske hon skyllde sitt korta äktenskap på LW.
Kan det vara hon som baktalat LW i församlingen?
om det stämmer hade hon fortfarande ”återfall” till den förföriske och ”magiske” SD,
Jo, och sådana försummelser är något som kvinnor lastas särskilt hårt för.
Han var ju gift och verkar ha lekt med hennes känslor.
varför ska hon vara trogen honom?
. Nu ville hon bjuda in honom på en kaka och prata.

Tycker du flashbackfollower att detta är en rättvis bild på deras karaktärer ?
Din värld förefaller uppdelad mellan gott-ont, svart-vitt, helgon-djävulen, mm mm och aldrig I mötas de två kluvna delarna .
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-01 kl. 21:45.
Citera
2018-07-01, 20:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
För att som medelålders förväntas man kunna agera både moget och vuxet. I dina kretsar kanske ni tar till förnedrande våld när reptilhjärnan inte klarar att klura ut andra lösningar, det gör man inte i mina.

Åhej och hå. Är du verkligen sådär naiv och godtrogen eller låtsas du?

Nu ärdet ju oklart när förhållandet mellan SD och LW inleddes men för att ta dig ur din villfarelse om vad som är ens egen angelägenhet och andras. LWs före detta man sägs ha en tjänst hos försvaret som är säkerhetsklassad. Vilket innebär att man inför arbetsgivaren kan få dryfta saker som i de flesta andra sammanhang ses som i allahögsta grad ses som "helt privata". Däribland ingår att i möjligaste mån undvika exempelvis situationer som man kan bli utpressad för i något sammanhang. Som gift med UW kände nog LW till de egenheterna med hans anställning. Om relationen med SD inleddes innan hon skildes från UW så är det inte omöjligt att hans chef tagit upp det med honom, om relationen med SD så att säga blivit känd via "skvaller på byn". En ev otrohet kan vara skadlig i större utsträckning än ev. skadat förtroende mellan hustru och man.

SD hade rätt att avvisa LW från bilen utan krav på att vara trevlig. LW var inte schysst på något sätt alls om hon försökte tvinga sig kvar i bilen. Det finns åtskilligt kring LW som inte med bästa vilja kan kallas "schysst", utan rent omdömeslöst, även om hon var käck och trevlig i många andra sammanhang.
Generellt sett är det inte mer olagligt att vara omdömeslös än otrevlig, reellt kan en omdömeslös person, om än hen bara är det ibland, skapa mer problem för andra än den som bara är otrevlig.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-07-01 kl. 20:59.
Citera
2018-07-01, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Med all respekt, men jag tror inte du vet vad som hänt den personen. Du vet ju inte ens om han är topsad och definitivt inte hur intressant han är för utredningen om jag fattar dig rätt.
Nä, om jag skulle veta hur intressant han är, då skulle jag sitta i utredningen...
Han var inte topsad för en tid sedan, kan ju blivit det i dagarna.
Men att JH skulle ha nått med mordet att göra är jag 99% säker att så inte är fallet.
Men att han har information att lämna vet jag.
Den där 1%, är ju just möjligheten, han var i Västerås under måndagen.
Citera
2018-07-01, 20:51
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Nu ärdet ju oklart när förhållandet mellan SD och LW inleddes men för att ta dig ur din villfarelse om vad som är ens egen angelägenhet och andras. LWs före detta man sägs ha en tjänst hos försvaret som är säkerhetsklassad. Vilket innebär att man inför arbetsgivaren kan få dryfta saker som i de flesta andra sammanhang ses som i allahögsta grad ses som "helt privata". Däribland ingår att i möjligaste mån undvika exempelvis situationer som man kan bli utpressad för i något sammanhang. Som gift med UW kände nog LW till de egenheterna med hans anställning. Om relationen med SD inleddes innan hon skildes från UW så är det inte omöjligt att hans chef tagit upp det med honom, om relationen med SD så att säga blivit känd via "skvaller på byn". En ev otrohet kan vara skadlig i större utsträckning än ev. skadat förtroende mellan hustru och man.

SD hade rätt att avvisa LW från bilen utan krav på att vara trevlig. LW var inte schysst på något sätt alls om hon försökte tvinga sig kvar i bilen. Det finns åtskilligt kring LW som inte med bästa vilja kan kallas "schysst", utan rent omdömeslöst, även om hon var käck och trevlig i många andra sammanhang.

Åter igen, sättet han gjorde det på, drog ned hennes huvud och tryckte knogarna i hennes huvud, fick det henne ur bilen?
Hon satt väl kvar, fasthållen istället?
En person med impulskontroll och sunda värderingar gör inte så! Punkt! Tror de allra flesta hade tagit upp mobilen och sagt att man ringer polisen om en person vägrar gå ur ens bil??
Senast redigerad av flixa81 2018-07-01 kl. 20:54. Anledning: Stavfel
Citera
2018-07-01, 21:00
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Är du verkligen så där sönderknarkad eller låtsas du? UW sägs ha det ja, det har man i Prostatagerillan aka Hemvärnet också. Och eftersom han tydligen själv nämnt det var han uppenbarligen inte så viktig att han sekretessades. Eller så var han ovanligt lösmynt för den enligt dig superviktiga och känsliga tjänst han hade? Säkerhetsklassning är inte fullt så märklig som du tror.

Du bygger din teori på att han var nåt högdjur som skulle skyddas utan minsta belägg för det. Du lallar, som vanligt. Jag har aldrig sagt att SD inte hade rätt att avvisa henne men en normal människa hade enkelt funnit normala metoder. Och jag tror inte du har någon reell kunskap om LW utan naturligtvis bara det du fått i tråden vilket kan innebära allt från lögner till skvaller och sanningar, men försök inte påstå att du kan differentiera mellan de tre. Likafullt är det slikt du väver dina teorier av.

Varken du eller jag lär kunna göra anspråk på att ha några sanningar om de inblandade. Du tror du har det, jag är för gammal för att veta allt.
Senast redigerad av DreamTwister 2018-07-01 kl. 21:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in