2018-07-01, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
LW:s äldsta sons flickväns mamma. Finns säkert flera i Polishuset som är väl bekanta med såväl BO som MGM, med tanke på deras aktiva liv och personliga nätverk.

Det gjordes bl a inte, enligt PS, reglementsenliga avstämningar. Hela fallet tycks ha skötts klantigt från start, så att byta personal internt räcker inte i mina ögon. Det borde ha tagits in kvalificerade tekniker och mordutredare från annat län.

Benägen att hålla med dig, inte bra om det finns personanknytning bland de som utreder fallet.
Citera
2018-07-01, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Egentligen allt som skrivs här om SD och till viss del HD, och övriga närstående motbevisar ju att dom är GM, om man tänker logiskt. Visst det finns indicier som är starka och lägger man till att det sker i affekt så kan alla scenarios finnas.

Om man viktar vad vi vet om brottsplatsen och även polisens agerande så talar väldigt mycket att vi har med en gärning som sker slumpartat. Ett troligt scenario som jag känner i maggropen är:
BO chattar och förbereder paket och resa (hon skulle till Norge på morgonen).
Nått får hennes uppmärksamhet just efter 23:09. Det kan vara ett par som bråkar och går längs gatan, det kan vara att hon ser försök till inbrott eller stöld.
Hon tar sin mobil och kikar ut, lämnar dörren olåst eller på glänt för att snabbt kunna återinrymma.
GW (en eller flera) avviker (går/springer längs gatan). LW följer efter, kanske ringer hon 112 eller är beredd att ringa.
Hon kommer till bullerplanket och rundar detta för att se vilken riktning GW försvinner. Men GW försvann inte, GW försökte gömma sig där. GW inser att BO står med mobilen och då ger sig på BO, ett längre handgemäng uppstår. Det går oftast inte så fort att ta livet av en människa med bara händerna som dessutom värjer sig. Här kan BO skrika för sitt liv/påkalla uppmärksamhet ELLER att GW var ett par och det är kvinnan i sällskapet som skriker av förskräckelse av det som utspelar sig.
I dödskampen tappar BO klädesplagg (polisen bärgar klädesplagg enligt uppgift, polisen tar aldrig av plagg utan allt följer med till rättmedicin).
GW tar hennes telefon, som rånbyte eller i en just då planerad aktion för att förvirra polisen. Insikt eller dropp av telefon görs då längs flyktväg.
Det är BO:s 112 samtal, som troligen aldrig kopplas till operatör, som gör att polisen tolkar det som ett ofrivilligt försvinnande. Detta sker kanske under onsdagen, då det dels tar tid att kolla och bortse från naturliga orsaker och dels tiden att få fram samtalslistan. Till media går dom ut med uppgifterna under torsdagen.

Så det polisen har att jobba med är helt okända GW och en slumpvis händelse, och det är ur utredningsskäl en mardröm.

Detta var ditt första inlägg där du trodde på en random, har du ändrat dig?
Citera
2018-07-01, 22:04
Medlem
Honan6s avatar
Etthuspalandet hade haft konversation med LW 14/5 kl 22.49. Hen hade laddat upp en skärmdump som nu tyvärr inte har fungerande länk i inlägg #11358 (inlägget gjort 21/6 kl 18:57)

Tips till hen och andra som använder bilddump.se: Ladda upp bilder på forumbilder.se istället. Det verkar fungera bättre.
Citera
2018-07-01, 22:06
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag yttrar mig om SD och inte om alla män. Den typ som jag misstänker honom att vara är ganska ovanliga. Samma gäller LW. Det handlar inte om alla kvinnor. Jag har ingen stereotyp bild av manligt och kvinnligt. Tvärtom faktiskt och trivs bra med människor som är lite normöverskridande. Jag påstår inte heller att det jag säger är fakta, utan det är mina spekulationer. En del är citat av vad andra yttrat eller LW skrivit själv (en magisk vänskap). Jag försöker inte heller vara objektiv, för mig är SD skäligen misstänkt men jag saknar bevisen. Till skillnad från vissa andra i denna tråd så har jag inga som helst personliga band till de inblande.

Jag påstår att du har en ovanligt utvecklad steriotyp bild av manligt och kvinnligt, svart eller vitt och att det är orsaken att du inte har förmågan att se att i varje person finns både bra och dåliga sidor.
Endast den ( "personliga") kopplingen har du till huvudpersonerna i denna tråd.

Det är inte till upplysning att utmåla SD som djävulsbocken och LW som madonnan med mera att syftet med vårt deltagande i tråden är att utröna vad psykosociala skeenden lett fram till det ohyggliga mordet på Lena Wesström
Citera
2018-07-01, 22:09
Medlem
goggla på baholderX så ser man många fina bilder på" hemma hos bahilderx"
Citera
2018-07-01, 22:10
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Du har information om att han jobbar på FM Centrallager?
Då går våra källor isär.
Jag har inte sagt att du förlöjligar begreppet säkerhetsklassning, du förlöjligar andra skribenter.

Schazz du kan väl bekräfta din information om UW och hans arbetsplats så slipper vi den diskussionen? Hans arbete har inget med mordet att göra så vore skönt att slippa dessa inlägg framöver
Citera
2018-07-01, 22:16
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
LW:s äldsta sons flickväns mamma. Finns säkert flera i Polishuset som är väl bekanta med såväl BO som MGM, med tanke på deras aktiva liv och personliga nätverk.

Det gjordes bl a inte, enligt PS, reglementsenliga avstämningar. Hela fallet tycks ha skötts klantigt från start, så att byta personal internt räcker inte i mina ögon. Det borde ha tagits in kvalificerade tekniker och mordutredare från annat län.
Kunde inte sagt det bättre själv.
Kanske är det inte helt osannolikt att någon församlingsmedlem även är polis.
Nåt luktar iaf unket på polishuset Örebro,
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-01 kl. 22:28.
Citera
2018-07-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulljoh
goggla på baholderX så ser man många fina bilder på" hemma hos bahilderx"
Vardå? Jag ser bara helt ointressanta detaljer (inredning? ) Letar jag på fel ställe?
Citera
2018-07-01, 22:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Har ju bland annat påståtts att hon anmälts för att ha misshandlat barnen, fysiskt eller psykiskt.
Jag tycker det är en fruktansvärd anklagelse.

Tycker det är hemskt att bilden av henne ska vara att hon var en lössläppt förförerska som inte var snäll mot sina barn.
Lite respekt för BO, tack!

Vet du att anklagelserna inte är sanna?

Om de är sanna så är det väl
misshandeln av barnen som är det fruktansvärda?
Citera
2018-07-01, 22:30
Medlem
BeholderX skrev fel
Citera
2018-07-01, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Schazz du kan väl bekräfta din information om UW och hans arbetsplats så slipper vi den diskussionen? Hans arbete har inget med mordet att göra så vore skönt att slippa dessa inlägg framöver

Eftersom jag fått informationen från andra så kan jag inte annat än förmedla den. Lika lite som du kan bekräfta saker du har hört kan jag detsamma. Sen avgör ju inte du vilka diskussioner som ska "slippas".
Jag har aldrig sagt att UWs arbetsplats har med mordet att göra, jag har försökt bidra med information i en tråd som till många delar är ett jävla sammelsurium.
Citera
2018-07-01, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vet du att anklagelserna inte är sanna?

Om de är sanna så är det väl
misshandeln av barnen som är det fruktansvärda?

Kan bara instämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in