2018-07-01, 19:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Ja, så har jag också förstått det. Tänker att de först tog bort varandra som vänner på Facebook iom anmälan och att HD fick vetskap om anmälan 2017. Men det måste inte betyda att de blockerade varandra = isf går det fortfarande att skriva till varandra i Messenger (fast det utåt inte går att se att de har kontakt). Vilket känns rimligt om de börjat umgås igen senare.

Spekulation, men tänker så här: De tycks ha haft svårt att gå isär trots olika försök och markeringar, även anmälningar. Relationen är kanske kantad/sporrad av skuldkänslor och adrenalin, och blir ett beroende, ömsom plågsamt ömsom himlastormande passionerat; en drog som är svår att sluta med. Man blir arg, hatar passionerat, älskar passionerat, bryter kontakten, försonas, hoppas, våndas, försöker bryta sig loss och slår på sig själv när det inte lyckas. Självföraktet växer med tiden och man mår allt sämre, känner sig fast i någon form av emotionellt missbruk. Men hela tiden står ett litet fönster alltid på glänt, ett hopp om att saker kanske, kanske kan bli annorlunda, och en möjlighet att ångra sig. Att blockera någon är mer...definitivt. Något man gör när man verkligen har bestämt sig, så pass att man inte längre bryr sig om att veta oavsett vad den andre har att säga. Det kan verka som en liten detalj, men det kan också vara ett tecken på att man -äntligen - har lyckats stänga fönstret.
Vem vet, det kanske är så här Peter Springare och Åsa Hiding har resonerat.
Citera
2018-07-01, 19:24
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
SD är den enda som presenterats som misstänkt men oklart utifrån specifikt vad.

Det är väl inte så farliga saker som skrivits om henne här? Om hon umgicks med många män som kompis är inget fel men det finns väl möjlighet att någon, inte enbart SD, kan ha blivit svartsjuk, eller tyckt sig lekt med om någon misstolkat hennes intresse i umgänget. Exempelvis om hon ställt in något med kort varsel för att hon kom på att hon ville göra något annat med någon annan. Ungefär som hon kunde göra ibland när hon skulle ha barnen.

Har ju bland annat påståtts att hon anmälts för att ha misshandlat barnen, fysiskt eller psykiskt.
Jag tycker det är en fruktansvärd anklagelse.
Jämfört med SD som kallats otrogen och en kvinnokarl. Och tagit till visst fysiskt våld på Lena i bilen.
Visst han anklagas för att vara GM och det är givetvis en hemsk anklagelse men den är inte tagen ur luften.
På sannolika skäl misstänkt dessutom enligt åklagaren.

Som någon skrev, SD kan försvara sig och slå tillbaka men det kan tyvärr inte Lena.
Tycker det är hemskt att bilden av henne ska vara att hon var en lössläppt förförerska som inte var snäll mot sina barn.
Lite respekt för BO, tack!
Citera
2018-07-01, 19:25
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Ja, så har jag också förstått det. Tänker att de först tog bort varandra som vänner på Facebook iom anmälan och att HD fick vetskap om anmälan 2017. Men det måste inte betyda att de blockerade varandra = isf går det fortfarande att skriva till varandra i Messenger (fast det utåt inte går att se att de har kontakt). Vilket känns rimligt om de börjat umgås igen senare.

Spekulation, men tänker så här: De tycks ha haft svårt att gå isär trots olika försök och markeringar, även anmälningar. Relationen är kanske kantad/sporrad av skuldkänslor och adrenalin, och blir ett beroende, ömsom plågsamt ömsom himlastormande passionerat; en drog som är svår att sluta med. Man blir arg, hatar passionerat, älskar passionerat, bryter kontakten, försonas, hoppas, våndas, försöker bryta sig loss och slår på sig själv när det inte lyckas. Självföraktet växer med tiden och man mår allt sämre, känner sig fast i någon form av emotionellt missbruk. Men hela tiden står ett litet fönster alltid på glänt, ett hopp om att saker kanske, kanske kan bli annorlunda, och en möjlighet att ångra sig. Att blockera någon är mer...definitivt. Något man gör när man verkligen har bestämt sig, så pass att man inte längre bryr sig om att veta oavsett vad den andre har att säga. Det kan verka som en liten detalj, men det kan också vara ett tecken på att man -äntligen - har lyckats stänga fönstret.

Exakt det du skriver som GW nämnde som motiv till mordet. En sårig relation, ett bråk som urartar.
Citera
2018-07-01, 19:25
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Visst han anklagas för att vara GM och det är givetvis en hemsk anklagelse men den är inte tagen ur luften.
Varifrån kommer den tror du? Från någon församlingsmedlem eller rival kanske?
Citera
2018-07-01, 19:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag vill minnas att den informationen kommer från den utredningen men förstår inte vad du tycker är så roligt?
Har inte sett någon försöka glorifiera LW, däremot finns det en hel del som gärna vill sätta bockfoten på henne när den rätteligen redan tillhör en annan filur i sammanhanget.

Jo, man har velat få det att framstå som att SD var den som skulle varit på henne som en igel. Att det var en relation LW försökt att avsluta. De gamla kommentarerna från dykbloggen ger intryck av att SD kunnat vara ganska offensiv.

Men i specifikt denna situation, där man vill påskina att anmälan i sig styrker att LW inte ville ha mer med SD att göra så visar det sig att omständigheterna kring den handling som anmäls är precis det motsatta.
Citera
2018-07-01, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Du har utan grund påstått att hon haft 2 relationer under våren och återgått till SD. Jag tvivlar starkt på samtliga dessa uppgifter. Men smart av SD om han vill bortförklara fynd av DNA och flytta fokus. Du verkar ha en agenda att rentvå SD, kvinna eller man spelar ingen roll. Indirekt har du sagt mycket dumt om LW, märker du inte ens det???
Ett exempel tack! Läs igen vad jag egentligen skriver om LW!

Jag har inte tagit in två relationer själv, läs tråden! Jag nämner och vet att hon hade nått på gång med BeholderX, det står jag för, alla dagar i veckan.
Citera
2018-07-01, 19:29
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo, man har velat få det att framstå som att SD var den som skulle varit på henne som en igel. Att det var en relation LW försökt att avsluta. De gamla kommentarerna från dykbloggen ger intryck av att SD kunnat vara ganska offensiv.

Men i specifikt denna situation, där man vill påskina att anmälan i sig styrker att LW inte ville ha mer med SD att göra så visar det sig att omständigheterna kring den handling som anmäls är precis det motsatta.
Nej det visar sig inte alls. Det är en detalj i ett från båda parter frivilligt möte som du väljer att tolka på ett visst sätt.
Citera
2018-07-01, 19:30
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ett exempel tack! Läs igen vad jag egentligen skriver om LW!

Jag har inte tagit in två relationer själv, läs tråden! Jag nämner och vet att hon hade nått på gång med BeholderX, det står jag för, alla dagar i veckan.
Du får gärna stå för det men tydligen står en annan user för det motsatta påståendet. Då blir det en smula svårt för oss andra att värdera...
Citera
2018-07-01, 19:30
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Varifrån kommer den tror du? Från någon församlingsmedlem eller rival kanske?

Från utredningen? Han är skäligen misstänkt?
Citera
2018-07-01, 19:32
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Av domstolen dessutom, inte bara av åklagarens utsaga.
Citera
2018-07-01, 19:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Har ju bland annat påståtts att hon anmälts för att ha misshandlat barnen, fysiskt eller psykiskt.
Jag tycker det är en fruktansvärd anklagelse.
Jämfört med SD som kallats otrogen och en kvinnokarl. Och tagit till visst fysiskt våld på Lena i bilen.
På sannolika skäl misstänkt dessutom enligt åklagaren.

Som någon skrev, SD kan försvara sig och slå tillbaka men det kan tyvärr inte Lena.
Tycker det är hemskt att bilden av henne ska vara att hon var en lössläppt förförerska som inte var snäll mot sina barn.
Lite respekt för BO, tack!

Är det klarlagt att hon inte anmälts för något involverande barnen? Just nu är väl barnen också så pass stora att de väl klarar att vara hemma själv om hon ville geocacha kvällar och nätter men drygt ett år eller längre tillbaka var det kanske inte så.
Det så kallade fysiska våldet i bilen är kanske något han gör då och då. Jag håller med om att det är något udda för en i hans ålder, men det kanske skrattas överseende åt i hans umgängeskrets, kanske även LW skrattat åt det innan hon själv fick "knucklehead" behandlingen?
Citera
2018-07-01, 19:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Av domstolen dessutom, inte bara av åklagarens utsaga.
Givetvis, men varifrån kommer idén ursprungligen tror ni?
Senast redigerad av Draifos 2018-07-01 kl. 19:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in