2018-05-09, 21:20
Medlem
Såg ett klipp på SD om utländsk härkomst.
Vad var det jag såg egentligen?
herregud!
Citera
2018-05-09, 21:31
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Alice Teodorescu vs Anders Lindberg

https://www.youtube.com/watch?v=IIqJFwnuYRA
Citera
2018-05-13, 21:36
Medlem
Vedklyvens avatar
Alltid roande att lyssna på Anders Lindberg när han debatterar.
Idag var han i SR P1 "Gomorron Världen" tillsammans med Caronin Dahlman, Kristianstadsbladet o Hanne Köler, DN och vädrade sina åsikter.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=438&artikel=6951459
Citera
2018-06-18, 01:04
Medlem
Readyfreddies avatar
Nej, Anders har inte blivit friskare på slutet om nu någon trodde det.
https://www.acast.com/asiktskorridoren/124-sossechocken
Han börjar med att beklaga sig över att Ryssland slog Saudiarabien i VM... Och eftersom han inte kan förstå hur fina Saudiarabien kunde förlora mot hemska Ryssland så är det självklart en läggmatch.

"Monopolpengar"...
Citera
2018-06-21, 21:26
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foruejsonly
Såg inslaget och i den mån man orkar höra på Lindberg så är hans stora och enda poäng att SD inte får bli större! Han verkar osunt fixerad vid SD!

Ja, fixerad var ordet. Problemet med vänsterdebattörer är inte deras åsikter, utan att dom i 99 fall av 100 saknar en röd tråd i sin argumentation. Detsamma gäller iofs majoriteten av proffstyckare, men i vissa fall blir det så pinsamt tydligt, och speciellt i vänsterns fall eftersom de hela tiden använder sig utav en slags känsloretorik som helt saknar logik att luta sig mot.
Jag tror nog att AL hade en röd tråd för många år sedan, men just nu verkar kompassen snurra hejvilt. Till hans fördel tycker jag att han är väluppfostrad i debatter, inget skrikande och okvädningsord.
Citera
2018-07-01, 21:01
Medlem
Vedklyvens avatar
Anders Lindberg är i Almedalen (Givetvis!). Är aktiv i SVT2 debatten i kvällen. Samma Anders Lindberg-svammel som vanligt.

Säger att man kan "skrämma barn med moderaterna".

Tack o lov var Alice Teodorescu där och satte honom på plats rejält.

Anders Lindberg framstod som den idiot han är.
Citera
2018-07-01, 22:58
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Anders Lindberg är i Almedalen (Givetvis!). Är aktiv i SVT2 debatten i kvällen. Samma Anders Lindberg-svammel som vanligt.

Säger att man kan "skrämma barn med moderaterna".

Tack o lov var Alice Teodorescu där och satte honom på plats rejält.

Anders Lindberg framstod som den idiot han är.

Han är SD:s bästa valarbetare.

Så fort han öppnar munnen så tappar S väljare.
Citera
2018-07-01, 23:07
Medlem
En hyllning till foliehatts-nazijägarna på EXPO är Lindbergs senaste alster. Säkert fått grundmaterial serverat från EXPO/acta Publica som låter som en hackande LP skiva i brist på verkliga hot. Detta inför Almedalen där hemska nazister minsann välte ett bokställ förra året.

En artikel med en hel del svammel. Många påstår tex att EXPO nattackerade sig själva. Bla Hubinette och Larsson är utpekade bägge två. De anföll pressbyråkiosker i jounalisttäta kvarter och sprayade hakkors och diverse texter. "tryck inte Expo" osv - INGEN skinhead fattar vad som hänt i kretsar som normalt SKRYTER om vad de gjort. Allt tyder på en extremt mycket framgångsrik false flag operation.

osv. Artikeln är extremt Bad Timing. Expo är på dekis och på väg ut. Alla har fattat det utom Lindberg.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/G1mXkl/finns-inget-som-heter-demokratisk-rasism
Citera
2018-07-12, 07:34
Medlem
krautbrains avatar
Anders Lindberg måste väl ändå ta priset för den mest oheliga debattören i landet? Han måste ju få ordentligt med kritik även i "etablerad" media. Är det någon som har lite exempel?

Den där karln är en av de huvudansvariga för åsiktskorridorens bevarande i Sverige. När denna nu äntligen vacklar så står fortfarande det lilla trollet kvar och vrålar ut sin propaganda. Har Anders Lindberg någon gång talat ifrån hjärtat? Hur fan kan han leva med sig själv? Jag får cancer bara av att höra karln.

Och SVT använder honom så ofta man kan. Bara att trycka in hålkort med vad makten vill förmedla i röven på han och slänga in han i studion. Finns få personer jag kan säga att jag hatar i Svensk offentlighet och Lindberg är en av dom, kanske den ända. Jag tror dock att hatet göder det lilla praktäcklet.
Senast redigerad av krautbrain 2018-07-12 kl. 07:37.
Citera
2018-08-05, 09:46
Medlem
arbetets avatar
Nytt rekord i brunsmetning och reductio ad hitlerum. AL har läst Foreign Affairs från trettiotalet och jämför med dagens politiska situation:

Ett val mellan rödgrön eller blåbrun röra
/…/För det är just detta som är nyckelfrågan de undviker att besvara. Kommer Centerpartiet och Liberalerna att släppa fram Ulf Kristersson som statsminister även om han är beroende av SD:s aktiva stöd? Den frågan har två möjliga svar: ja eller nej. Allt annat är rökridåer.

Jag har i sommarens hängmatta plöjt gamla nummer av Foreign Affairs, en tidning som grundades 1922. Där kan man med dåtidens ögon följa 20- och 30-talets debatt när fascismen seglade upp i land efter land.
I septembernumret 1923 analyserade den brittiske statsvetaren och senare Labourpolitikern Harold J. Laski fascisten Mussolinis framgångar i Italien och jämför med den ryska revolutionen. Vi måste försvara våra institutioner mot totalitära idéer, är en av hans poänger. Sexton år innan andra världskriget drar Laski slutsatsen att det styrelseskick Mussolini och Lenin håller på att bygga upp inte kommer att vara förenligt med den västerländska civilisationens traditioner. Han förvånas därför över hur entusiastiskt Mussolini tagits emot i omvärlden.

Sedan några år handlar många av artiklarna i Foreign Affairs åter om populism. Hur ska man förstå Trump? Och Putins Ryssland? Vad betyder Brexit? Varför röstar polacker och ungrare som de gör och hur räddar vi demokratin?
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/vmjxm4/ett-val-mellan-rodgron-eller-blabrun-rora

Eller ska man tolka det som ett rop på hjälp?
Citera
2018-08-10, 21:10
Medlem
Till stor del är det Anders Lindbergs förtjänst att Sd går mot ett rekordval i höst.
Det räcker att lyssna på kar´n några minuter förstår man varför,
hela hans politiska agenda är kontraproduktiv och snarare förminskar stödet för nuv regering.
Citera
2018-08-15, 21:44
Medlem
Vedklyvens avatar
Anders Lindberg insinuerade igår i SVT att Göteborgsbränderna var arrangerade av mörka högerkrafter (SD?).

Polisen har gripit ett par kända kriminella blattar och en har haffats i Turkiet. Undrar om Aftonbladet rapporterat detta? (Jag läser av princip aldrig Aftonbladet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in