2018-07-01, 16:38
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
För var dag som går blir risken att detta aldrig klaras upp större och större.

Och då menar jag juridiskt. Polisiärt kommer det att klaras upp.

Resultaten som kommit in ifrån NFC (En del har såklart kommit vid det här laget) verkar inte heller det vare sig peka i annan riktning eller förstärka misstanken mot nuvarande MGM.
Olyckligt. Mycket olyckligt.

Det börjar bli hög tid för utredningen att gå ut med mer info i hopp om att få in nya uppgifter ifrån allmänheten då tiden går och just tiden är ju en av de enskilt viktigaste parametrarna för sådana här typer av brott.

Det får ju också anses som mycket anmärkningsvärt att efter 1,5 månad inte ens ha en fastställd dödsorsak.
Att det är strypning i den här typen av ärenden är ju mer regel än undantag men det kan ju inte vara så svårt att fastställa.

Ett märkligt fall som vi nog aldrig kommer få vidare vetskap om. Inte ens en FUP.
Det är så vansinnigt deprimerande om det blir så. De har shabblat bort det. Börjar ana att det blir som betongmordet, olöst.
Citera
2018-07-01, 16:38
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Ber om ursäkt, hade missat DreamTwisters fråga och hinner inte leta nu. Svarar här.
Jag vet inte om det gjorts någon polisanmälan men barnen ska har ringt polisen. Allt enligt LWs egna barn. Hur många gånger kan jag försöka kolla upp.
Anmälan till socialförvaltningen är inte kopplat till enskild händelse. Om jag förstår saken rätt så är det upprepade händelser över tid som gjort att son, far och skola (skolor?) agerat och detta ska ha handlat om flera år, även när barnen var yngre.
Skilj på polisanmälan och socanmälan, så skapar vi inga trådsanningar utifrån subjektiva tolkningar.

Det är ingen bra idé att blanda in barnen i fallet.

Hur tror du att barnen/barnet känner sig när du skriver att de (han) har gjort polisanmälan och anmälan till socialförvaltningen? Om det har hänt så är det knappast någon information som är ute i hela samhället utan något du har fått reda på i förtroende av dem eller genom att någon brutit mot sekretessen som gäller socialärenden.

Du gör vad som helst för att smutskasta LW.
Citera
2018-07-01, 16:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag ser en smula för mycket smutskastande av BO så därför nyanserar jag bilden. Skulden ligger inte hos BO så jag har börjat tycka det är tröttsamt med obelagda angrepp på hennes karaktär.

Nu börjar du också hemfalla åt invektiv/påhopp (flera inlägg med sånt nu) . Varför det? Vänligen lägg ner det beteendet...

Invektiv/påhopp, varför inte om du vill klippa bort det sammanhang en människa existerar i och som har betydelse i hur hen ses av andra? Oavsett om det är att posera på foton som en Gene Simmons wannabe med utsträckt tunga på sociala medier som kan ses över hela världen eller som präst prassla med en man hen själv vigt i en mellanstor svensk stad.
Citera
2018-07-01, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är ingen bra idé att blanda in barnen i fallet.

Hur tror du att barnen/barnet känner sig när du skriver att de (han) har gjort polisanmälan och anmälan till socialförvaltningen? Om det har hänt så är det knappast någon information som är ute i hela samhället utan något du har fått reda på i förtroende av dem eller genom att någon brutit mot sekretessen som gäller socialärenden.

Du gör vad som helst för att smutskasta LW.

Inget av barnen har åldern inne för att läsa på Flashback i förstone. Och det finns ju uppgifter att LW specifikt relaterat till barnen inte alltid var omdömesgill. Det betyderju inte attbarnen skylls för något. De har ju rätt att sakna och älskasin mor även om hon inte var en perfekt mor. Man behöver inte vara perfekt och felfri för att vara ett brottsoffer.
Citera
2018-07-01, 16:52
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
När verkar LW:s intresse svalnat, något som framkommit som jag missat?

Tolkar det Sh.Holmes skriver som att de/LW "formellt" brutit upp ganska nyligen. Vilket isf kan innebära att något ytterligare har hänt i våras som föranledde detta - ett år efter anmälan.

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
affären mellan LW och SD kan bekräftas, likaså att HD alldeles nyligen förbjudit SD att ha någon som helst kontakt med LW då SD-HD skulle försöka lappa ihop äktenskapet.
LW hade sedan tidigare förbjudit SD att kontakta henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Kort tid innan sade [LW] att hon blockerat SD och förbjudit honom att kontakta henne på något vis.
Citera
2018-07-01, 16:57
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Inget av barnen har åldern inne för att läsa på Flashback i förstone. Och det finns ju uppgifter att LW specifikt relaterat till barnen inte alltid var omdömesgill. Det betyderju inte attbarnen skylls för något. De har ju rätt att sakna och älskasin mor även om hon inte var en perfekt mor. Man behöver inte vara perfekt och felfri för att vara ett brottsoffer.

Nja, nu behöver man ju ingen specifik ålder för att läsa på Flashback. Det räcker med att du är läskunnig och har tillgång till Internet.
Citera
2018-07-01, 16:57
Medlem
Citat:
Jag ser en smula för mycket smutskastande av BO så därför nyanserar jag bilden. Skulden ligger inte hos BO så jag har börjat tycka det är tröttsamt med obelagda angrepp på hennes karaktär.

Nu börjar du också hemfalla åt invektiv/påhopp (flera inlägg med sånt nu) . Varför det? Vänligen lägg ner det beteendet...
Håller med att det finns en underton sv smutskastning. Oftast ät det i betraktarens ögon, för hon var en fri och stark kvinna som gör sina egna val och ska inte (för)dömas av oss.

Om så hennes sexuella preferens skulle vara att söka kontakt på näter och träffa okända män vid bullerplanket, är det hennes val och ingen skugga på det. Men uppgiften skulle vara otroligt intressant vad avser GM.
M.a.o. om vi bortser nu OM hon hade ett relation-/närhetsbehov eller vilken etikett nu ni vill ha, ha den för er själva. Hon gjorde inget fel, vi alla är olika.

Jag kan se ett motiv OM hon har en flera relationer eller älskare som hon inte är ärlig med. Därför skall dessa upp för granskning och inte att hon väljer att ha flera relationer eller älskare (KK).
Citera
2018-07-01, 16:58
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Åldergräns för att läsa här? Hur skulle det gå till menar du?
Citera
2018-07-01, 17:03
Medlem
Citat:
Åldergräns för att läsa här? Hur skulle det gå till menar du?

Fråga någon moderator.
Citera
2018-07-01, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nja, nu behöver man ju ingen specifik ålder för att läsa på Flashback. Det räcker med att du är läskunnig och har tillgång till Internet.

Om de reggar ett konto och blir påkomna som underårig blir de avstängda och då kan de inte läsa från den enhet de brukar. Ja det finns en massa saker som är olämpligt för barn, och barn gör också olämpliga saker ibland, liksom vuxna. Som att dramatisera konflikter.
Citera
2018-07-01, 17:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Fråga någon moderator.
Jag frågar dig eftersom du tycks tro att det finns en åldersspärr för att läsa här. Bara erkänn att du hade fel... för en gångs skull
Citera
2018-07-01, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Har inte läst själva ärendet, men i olika media citerar man det så här:

Åklagaren skriver vidare att det inte går att bevisa att förutsättningarna för att förfarandet skall vara brottsligt samt att uppgifterna om vad som ska ha inträffat skiljer sig delvis åt och ingen sida kan anses på ett avgörande sätt mer trovärdig.

https://www.expressen.se/nyheter/utpekad-man-anmald-for-misshandel-av-lena/
Ja, läste det, men det var motiveringen och det gav inte ”ord står mot ord”, utan att han hade sin rätt att använda det tvång han använde.
Att en händelse beskriv exakt lika av två parter finns inte.
Jag tolkar både beslut och motivering att SD medger dom faktiska omständigheterna.

Dessutom valde han inte ens att ta in en försvarare, så pass bagatellartat upplevde han det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in