2018-07-01, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tyvärr så är det så... hoppas kanske någon lär sig!

Ja, varför dras många kvinnor till bad boys (och vice versa)? Tur nog inser de flesta dock att de inte lämpar sig som förälder åt sin avkomma.
Citera
2018-07-01, 13:53
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktivt maktspråk att vägra lämna bilen trots uppmaningar. LW var med förlov sagt medveten om sitt övertag i vetskapen om att SD är varse att vid fysiskt tvång anmäler hon honom. Vilket också hände.
Hur ett antal injäggare kan komma till den huvudlösa slutsatsen att det är SDs fel att han inte lyckades få LW att lämna bilen utan att röra henne. Det går svårligen komma förbi att den som bör lastas för händelsen är LW
Skitprat.
Citera
2018-07-01, 13:54
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ansvar är ett lite knöligt ord att använda i sammanhanget. Likväl som vissa har förväntningar att någon i egenskap att vara man ska tåla vad som konkret har signifikans att utgöra en kränkning kan det finnas förväntningar beroende av yrke etc. oavsett om man inte fortsatt jobbar kvar i yrket även om vissa saker faller bort. LW hade fallut bort från yrket men vigseln hon förrättat i yrket var då fortfarande bestående. SDs och HDs äktenskap annuleras inte för att LW slutat som pastor, hon kan inte välja hur personligt hon ska se det. Eller jo, hon kan välja och se det hur hon vill, men hon kan inte räkna med att andra inte ska bedöma henne utifrån detta. Civil olydnad exempelvis innefattar att man bär konsekvenserna.
Trams. Hon har inget ansvar för vad som händer år efter vigseln och sen hon lämnat sin roll som pastor. Civil olydnad? Ja mycket ska man höra... bara acceptera att det var han som brutit sina löften, inte hon.
Citera
2018-07-01, 13:54
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Tycker båda ska klandras... SD för brutna äktenskapslöften och LW för hur hon sviker sin kompis som hon vigde med SD.

Det tycker jag också. Det kan väl knappast ha varit tal om olaga tvång eller liknande från SD:s sida alla de gånger de ”värmde varandra” i smyg. Valda handlingar får konsekvenser. Det var ingen av dem oförmögen att förstå. Både LW och SD satte sina egna behov i främsta rummet varje gång de vänslades, anser jag. De hade mer än gott om tid att reflektera över och utvärdera sin ”relation” och dess (bi)verkningar under de 6 år de ”umgicks närmre”!
Citera
2018-07-01, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag har inte hört att hon ägnade sig åt sånt medan hon var gift. Har du?
Jag trodde man kunde ägna sig åt "fisketurer" även om man inte är gift... men OK då, jag har ingen aning vad hon gjorde då... Men från det till att vara någon man kan lura hur som helst tror jag inte på. Vad som kommit fram i tråden verkar varken LW eller SD vara några duvungar (pastorer eller ej)
Citera
2018-07-01, 13:55
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är du som låter "sjukt dum". Att vägra gå ur en bil som han de facto har rätt att bestämma att hon inte ska vara i är väl att fysiskt försöka hävda en maktposition hon inte har? Ungefär som en morsa som går in i sin tonårings rum (för vilken hon har ett vårdnadsansvar) eller klients rum på hemmet hon jobbade, där hon kan ha den rätten och ibland plikten måhända.
Okej hur länge vägrade hon, finns det något tidsfönster? Var det fem minuter eller en timme? Anser att tidsaspekten är intressant.
Citera
2018-07-01, 13:57
Medlem
Citat:
Nej, jag anser inte att hon har ett livslångt ansvar för förrättningar i ett yrke som hon sen länge lämnat. Jag tror hon var ett enkelt byte för SD, lågt hängande frukt med en begränsad erfarenhet.

Sannolikt så, han som var konstant flirtig och sexuellt anspelande. Undrar om han lyckades förföra den unga dyktjejen också? Varför vet vi så lite om hans tidigare kärleksaffärer och så mycket om LWs?
Citera
2018-07-01, 13:58
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag trodde man kunde ägna sig åt "fisketurer" även om man inte är gift... men OK då, jag har ingen aning vad hon gjorde då... Men från det till att vara någon man kan lura hur som helst tror jag inte på. Vad som kommit fram i tråden verkar varken LW eller SD vara några duvungar (pastorer eller ej)
Kanske inte men det var inte hon som var gift. Däremot är det hon som är mördad och av nån anledning ska smutskastas.
Citera
2018-07-01, 14:00
Medlem
Citat:
Mm, och jag har min gissning om vem dansläraren var. Jag har dessutom en smula svårt att tro att han inte fiskat från cachingkretsens brygga tidigare

Och uppenbarligen i dykklubben...
Citera
2018-07-01, 14:02
Medlem
Citat:
"Enkelt byte"... jag tror Du förringar kvinnan här! ALLA har ett val.

Hon var länge gift med en religiös man. Någon som vet om hennes uppväxt och hon tillhörde en frikyrklig familj?
Citera
2018-07-01, 14:02
Medlem
Citat:
Kanske inte men det var inte hon som var gift. Däremot är det hon som är mördad och av nån anledning ska smutskastas.
Hon är mördad och SD är ej dömd (ev ännu), tycker Du då det är rätt att smutskasta någon av dom mer än någon annan...?
Citera
2018-07-01, 14:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Och uppenbarligen i dykklubben...
Mmm, är rätt tydligt för mig vem av dom som initierat vänsterprasslet, vem av dom som passar mallen och personlighetstypen.
en det tycks vara mer intressant här att smutskasta mordoffret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in