2018-07-01, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Så kan man med räkna.... men det är inte rätt! Din tolkning är att om man är gift i 10 år och har 9st KK sista året, så är det bara en om året?

Om jag tolkade inläggen rätt och med den input jag har, så var det SD (av och på) under 6 år, men nu under våren var det minst 2st till, samtidigt som SD?!

Detta har jsg tagit upp flera gånger att det kan finnas andra kända GM, med en svartsjuka som ingångsvärden till mordet, inte bara SD!

Åren med SD räknar jag inte som en relation. Han var ju gift och verkar ha lekt med hennes känslor, så varför ska hon vara trogen honom? Kanske hade hon ngn annan hösten 2016 då han trakasserade henne? Hur kan du veta att hon hade 2 relationer under våren? Har hon berättat det för dig?
Citera
2018-07-01, 13:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon behöver inte "hålla ordning" på deras förhållande, därmed inte sagt att det är med någon självklarhet klanderfritt att medvetet ingå i "stöket".
I din värld kanske, inte lika mycket i min.
Vem tror du var arkitekten bakom att de blev ett ”par”, han eller hon?
Jag vet vad jag tror och det inkluderar vem av dom som har vana att vänstra och vem som inte var särskilt erfaren på området.
Citera
2018-07-01, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
I din värld kanske, inte lika mycket i min.
Vem tror du var arkitekten bakom att de blev ett ”par”, han eller hon?
Jag vet vad jag tror och det inkluderar vem av dom som har vana att vänstra och vem som inte var särskilt erfaren på området.
Det behövs två för tango... "särskilt erfaren" dom hade väl 3 barn var...
Citera
2018-07-01, 13:43
Medlem
Citat:
Nej, jag anser inte att hon har ett livslångt ansvar för förrättningar i ett yrke som hon sen länge lämnat. Jag tror hon var ett enkelt byte för SD, lågt hängande frukt med en begränsad erfarenhet.
"Enkelt byte"... jag tror Du förringar kvinnan här! ALLA har ett val.
Citera
2018-07-01, 13:43
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det behövs två för tango... "särskilt erfaren" dom hade väl 3 barn var...
Mm, och jag har min gissning om vem dansläraren var. Jag har dessutom en smula svårt att tro att han inte fiskat från cachingkretsens brygga tidigare
Citera
2018-07-01, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
UW:s andra fru MH var också pastor i Equmeniakyrkan. UW har 3 barn med LW och MH har 3 barn med en annan man. UW och MH har aldrig varit folkbokförda på samma adress. Var UW och MH ”särbo”? Någon som vet?

Han skrev ngt om att de hade gift sig men inte flyttat ihop (än) i sista inlägget i bloggen. De hann väl knappast om det tog slut så snabbt. Vilken församling, klar sektvarning när man gifter sig inom ”kretsen”. Och det brukar också betyda gemensam utstötning av persona non grata.
Citera
2018-07-01, 13:46
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
"Enkelt byte"... jag tror Du förringar kvinnan här! ALLA har ett val.
Nej det gör jag inte, med tanke på hennes frikyrkliga bakgrund dristar jag mig att tro att hon var mindre bevandrad i förförandets och flirtandets konst.
Jag klandrar honom, inte henne. Det gör ni övriga så bra så.
Citera
2018-07-01, 13:48
Medlem
Citat:
Mm, och jag har min gissning om vem dansläraren var. Jag har dessutom en smula svårt att tro att han inte fiskat från cachingkretsens brygga tidigare
Och jag har en känsla av att hon var bra på att följa... men att från det dra någon slutsats när vi inte vet och kan inte se vilken betydelse det har heller... Tror att båda varit på "fisketurer".
Citera
2018-07-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
BeholderX var i Västerås under måndagen (när mordet skedde) och geochachade med en annan från Stockholm.
På tisdagen loggades det i Uppsala av BeholderX och sen onsdagen var det från Örebro mot Norge.

Västerås - Örebro är inte långt, kan han åkt dit (eller upplockad) på måndagskvällen istället för hem? LW skulle ju bli uppplockad av samma gäng och då jan han ju lika gärna kliva på då?!

Aha, du misstänker honom? Har han hunnit bli så förtvivlat svartsjuk? Antar att polisen har koll, de har ju haft flera på förhör. Sedan om han följde med sitt sällskap hem till Stockholm så har han dessutom ett hyfsat alibi.
Citera
2018-07-01, 13:50
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Och jag har en känsla av att hon var bra på att följa... men att från det dra någon slutsats när vi inte vet och kan inte se vilken betydelse det har heller... Tror att båda varit på "fisketurer".
Jag har inte hört att hon ägnade sig åt sånt medan hon var gift. Har du?
Citera
2018-07-01, 13:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Nej, jag anser inte att hon har ett livslångt ansvar för förrättningar i ett yrke som hon sen länge lämnat. Jag tror hon var ett enkelt byte för SD, lågt hängande frukt med en begränsad erfarenhet.

Ansvar är ett lite knöligt ord att använda i sammanhanget. Likväl som vissa har förväntningar att någon i egenskap att vara man ska tåla vad som konkret har signifikans att utgöra en kränkning kan det finnas förväntningar beroende av yrke etc. oavsett om man inte fortsatt jobbar kvar i yrket även om vissa saker faller bort. LW hade fallit bort från yrket men vigseln hon förrättat i yrket var då fortfarande bestående. SDs och HDs äktenskap annuleras inte för att LW slutat som pastor, hon kan inte välja hur personligt hon ska se det. Eller jo, hon kan välja och se det hur hon vill, men hon kan inte räkna med att andra inte ska bedöma henne utifrån detta. Civil olydnad exempelvis innefattar att man bär konsekvenserna. Det finns en massa regler som inte är rättsligt utverkbara som gäller i olika utsträckning i olika sammanhang i olika styrka för olika personer. Ibland kan det vara vettigt att bryta en norm men om man inte har en genomtänkt avsikt bakom det så finns någon risk för fördömande inom den krets man själv har ett sammanhang. Såvitt man inte har någon slags diagnos, det är svårt att klandra någon som inte har förmåga att bete sig enligt förväntad norm (särskilt inte en norm man själv varit med och skapa och upprätthålla i ett institutionaliserat sammanhang).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-07-01 kl. 13:59.
Citera
2018-07-01, 13:51
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Och från dykbryggan finns det bevis om någon tvivlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in