2018-04-27, 00:02
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Riktigt underhållande. Får inte SD vara med och bilda regering så hoppas jag verkligen att Åkesson & Karlsson är så smarta att de tvingar fram denna konstellationen. Skulle generera hundratusentals missnöjda S/M väljare till det enda oppositionspartiet SD valet år 2022. Då tror jag att nivåer likt 40% inte är orimligt.
Men det behövs fler partier som inte är 7K. Därför vore det fint om både AfS och MED komme in. Därvid skulle väljarna få fler alternativ vad gäller ekonomisk politik men liknande invandringspolitik.
Citera
2018-04-27, 00:32
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krockodill
Om det skulle bli valresultatet så skulle det resultera i en proklamering i direktsänd television av Stefan Löfvén direkt från Rosenbad:

"Kära svenska folk,

inatt kom det sorgliga beskedet att fascisterna fått egen majoritet i riksdagen och därmed skulle ha bildat regering. Jag har just kommit från ett möte med samtliga demokratiska partier och vi var eniga. Vi kan inte lämna över makten till fascister som kommer att avskaffa demokratin och påbörja mördandet av svenska medborgare med fel hårfärg. Det har historien lärt oss.

Jag har därför i samråd med Säkerhetspolisen och Polisen beslutat att låta gripa Sverigedemokraternas ledning och ett antal av deras politiska tjänstemän, Jimmie Åkesson greps för några timmar sedan och hålls på hemlig ort och fler gripanden är att vänta. Åtgärden är tillfällig och kommer endast att bestå fram till efter ett nyval - vilket förhoppningsvis kommer att komma till stånd så snart som möjligt. Jag ber folket ha tålamod till dess.

Mer information kommer att komma vartefter men jag vill understryka att vi demokrater måste ta kampen mot fascismen i parlamentet och på gatorna. Detta är något som myndighetscheferna också erinrats om inatt.

Tack.
"

Välformulerat och en "kul" text.
Skulle aldrig fungera dock. De skulle vid detta scenario ha 58% av befolkningen emot sig. Dessa skulle kunna strejka sig till ett omedelbart stopp för dessa planer. De skulle kunna samla 100.000 människor som gick till rosenbad och kastade ut de riktiga fascisterna. Omvärlden skulle inte acceptera det.
De riktiga fascisterna skulle inte kunna genomföra detta vid ett SD på ens 25%.
Nästan så jag vill att de försökte dock.
Citera
2018-04-27, 00:41
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Ja forsätter det så här så är nog 24-25% inom räckhåll och det kommer att räcka.

Postade detta i jan 2015.
Nu över tre år senare står jag fast vid det. SD kommer få 22-27%.
Varför det stora spannet?
Jo inte ens vi som knarkar SD i OU har efter nästan 4 år utan facit (val) koll på hur stort mörkertalet i opinionen är. Jag tror det är stort, större än de flesta vågar gissa ens om de tar i.

Resultatet blir fantastiskt redan på valnatten med krismöten och kaos/begravningsstämning i MSM.
Veckorna efter valet blir oerhört intressanta då sjuklöverpartiet ska försöka bilda regering.
Kommer sluta med oheliga allianser över "blockgränsen" (finns egentligen ingen blockgräns längre).
Väljarna kommer rasa och extra val utlysas. SD blir ännu större i det valet.
Jag kommer njuta av varje sekund.
Citera
2018-07-01, 11:26
Bannlyst
Rent procentuellt, hur stor är risken att SD vinner nu i sep? Nu ger vi allt!

Ja rent procentuellt, hur stor är chansen i detta nu och mot bakgrund av senaste opinionundersökningar? Våldtäkter, mord, segregerade förorter (åk in till vilken stad som helst och sök er till förorterna-samma problematik överallt och det är på gränsen nu innan det kommer explodera där ute, vakna Sverige!) det måste vara nog nu för gemene man ute i stugorna. Folk bör ha vaknat fram till sep hoppas man! Någon kunnig som kan spåna hur mycket det ska krävas för ev. valvinst? Vill moderator förflytta tråden till relevant och redan befintlig tråd så är det inga problem.
Senast redigerad av Glandin 2018-07-01 kl. 11:30.
Citera
2018-07-01, 11:31
Medlem
Kniv-Yxas avatar
51%
Citera
2018-07-01, 11:33
Medlem
0%
Citera
2018-07-01, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glandin
Ja rent procentuellt, hur stor är chansen i detta nu och mot bakgrund av senaste opinionundersökningar? Våldtäkter, mord, segregerade förorter (åk in till vilken stad som helst och sök er till förorterna-samma problematik överallt och det är på gränsen nu innan det kommer explodera där ute, vakna Sverige!) det måste vara nog nu för gemene man ute i stugorna. Folk bör ha vaknat till hoppas man! Någon kunnig som kan spåna hur mycket det ska krävas för ev. valvinst? Vill moderator förflytta tråden till relevant och redan befintlig tråd så är det inga problem.

Bara som en parallell. Jag är uppväxt i en invandrartät förort som omnämnts i riksmedia utanför en större stad, mina föräldrar bor kvar i sagd förort. Hälsar ofta på mina föräldrar och bor då över då det är knepigt att ta sig hem till mig utan bil på kvällen. Inte sällan får jag slut på snus och måste knalla till den lokala kiosken för att köpa runt 22-23. Inte stött på några problem, inte en enda gång. Då går jag ensam i 20-25 minuter.

Jag har blivit rånad en gång under min uppväxt, då var det en kritvit ungjävel på moped som hotade mig med ett järnrör. Jag var 14 år gammal, dvs över 10 år sedan.

Jag säger inte att vi inte har många problem i svenska förorter men att påstå att samma problematik föreligger i samtliga förorter är ju direkt felaktigt. Inte heller säger jag att det inte finns problem i min gamla förort (har som sagt omnämnts i riksmedia) men ingenting som händer på daglig basis eller påverkar de som bor i förorten överdrivet mycket.

Tillägg: Ska kanske för att slippa onödig diskussion om det nämnas att jag är kritvit med klassiskt svenskt utseende. Detsamma gäller min familj som bor i området.
Senast redigerad av Nulb 2018-07-01 kl. 11:44. Anledning: Tillägg
Citera
2018-07-01, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Bara som en parallell. Jag är uppväxt i en invandrartät förort som omnämnts i riksmedia utanför en större stad, mina föräldrar bor kvar i sagd förort. Hälsar ofta på mina föräldrar och bor då över då det är knepigt att ta sig hem till mig utan bil på kvällen. Inte sällan får jag slut på snus och måste knalla till den lokala kiosken för att köpa runt 22-23. Inte stött på några problem, inte en enda gång. Då går jag ensam i 20-25 minuter.

Jag har blivit rånad en gång under min uppväxt, då var det en kritvit ungjävel på moped som hotade mig med ett järnrör. Jag var 14 år gammal, dvs över 10 år sedan.

Jag säger inte att vi inte har många problem i svenska förorter men att påstå att samma problematik föreligger i samtliga förorter är ju direkt felaktigt. Inte heller säger jag att det inte finns problem i min gamla förort (har som sagt omnämnts i riksmedia) men ingenting som händer på daglig basis eller påverkar de som bor i förorten överdrivet mycket.

Nej jag är fullständigt medveten om detta, jag pratade om en kokpunkt som ev. inte nåtts överallt ännu, men är tämligen säker på att det kommer bredas ut om de apatiska dårarna med vänner som regerar nu får fortsätta att regera 4 år till. Där det inte händer. Där kommer det hända. Vi kan alltjämt vara så säkra på det.
Citera
2018-07-01, 11:49
Medlem
Returpappers avatar
Klart Sd vinner, ökar mest!
Citera
2018-07-01, 11:53
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
1. åk in till vilken stad som helst och sök er till förorterna-samma problematik överallt och det är på gränsen nu innan det kommer explodera där ute, vakna Sverige!
2. Någon kunnig som kan spåna hur mycket det ska krävas för ev. valvinst? Vill moderator förflytta tråden till relevant och redan befintlig tråd så är det inga problem.
1. Jag har varit i många förorter och inte upplevt detta. Varför skulle det explodera i dessa förorter? Vad menar du med en explosion? Beskriv gärna det som kommer att hända så jag förstår att det är viktigt och sannolikt och inte ett uttryck för rena fantasier. Menar du att de vita attackerar förorterna?
2. jag är inte speciellt kunnig, men jag håller på 51% och förstår inte riktigt varför du själv inte ser det enkla svaret?
Citera
2018-07-01, 12:27
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ja rent procentuellt, hur stor är chansen i detta nu och mot bakgrund av senaste opinionundersökningar? Våldtäkter, mord, segregerade förorter (åk in till vilken stad som helst och sök er till förorterna-samma problematik överallt och det är på gränsen nu innan det kommer explodera där ute, vakna Sverige!) det måste vara nog nu för gemene man ute i stugorna. Folk bör ha vaknat fram till sep hoppas man! Någon kunnig som kan spåna hur mycket det ska krävas för ev. valvinst? Vill moderator förflytta tråden till relevant och redan befintlig tråd så är det inga problem.
Nu har du skapat tråden i SDs högborg.
Här heter det inte risken utan chansen.
Men vad innebär en vinst? 50+%? Bli en del av en regering? Bli en riktig vågmästare?

För mig är en vinst, 50% o chansen till det är 0%
Citera
2018-07-01, 12:32
Medlem
0,1% chans.

SD måste få +50% Vilket nog är omöjligt.

Det som kommer ske är att de båda blocken samarbetar för att stänga dom ute.
I bästa fall så får de vara stödparti åt M, men M kommer luta sig mot S och övriga i invandringsfrågor.

Folk bör sluta hoppas på SD och inse att det är kört att rädda landet den vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in