2018-06-30, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det spelar väl ingen roll hur hon kom in i bilen? De hade varit ute på något, hon ville fortsätta kvällen tillsammans och han ville inte det. Det var hans bil, han har ingen skyldighet att låta henne vara kvar där om hon inte längre är önskvärd i bilen av vilken anledning som helst (exempelvis att han ville hem utan att fika). Än mindre är han rimligtvis skyldig att gå ut ur bilen för att LW genomför någon barnslig sittstrejk där.

Jag själv skulle aldrig komma på tanken att våld skulle vara ett effektivt eller bra sätt att få någon att kliva ur min bil. Särskilt inte någon jag haft en relation med.

Oavsett vad lagen säger.

En vuxen talför och resonabel person har betydligt bättre lösningar än våld. Att han tyckte det var en obehaglig situation och blev irriterad är en dålig ursäkt för beteendet.
Citera
2018-06-30, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Nu handlade frågan om huruvida LW hade brukat våld. Jag svarade att det har hon.
Oavsett orsak så har hon det, hon är anmäld för detta både av sonen, fadern och skolan.
Jag och mina barns mor har också bråkat med våra barn. Ingen av oss har använt våld och inte heller blivit anmälda. Förstår inte varför det är så oerhört viktigt att glorifiera den avlidna?
Jag berättar det jag hört och kanske bidrar det till en mer nyanserad bild av alla inblandade.

Du frågar mig vem sonen tänker på och saknar mest idag.
Det är en retorisk fråga.

Det låter onekligen extremt problematisk om tom skolan anmälde henne. Men det blev ändå inget polisärende? Tänker att barnmisshandel är en allvarlig anklagelse.
Citera
2018-06-30, 23:31
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag har "bråkat" med alla mina tonårsbarn, eller nästan, en hängde mig i kjoltyget långt upp i tonåren. Inga regelrätta slagsmål, men ändå fysiskt handhavande när det alldeles spårat ur och det börjat med fysiskt utövande på både inredning och andra för att få sin vilja igenom. Så vanligt. Förekommer i kortare och längre tidsintervaller under tonårsrevolten. Vi har alltid haft de bästa relationer ändå och har.

Vet inte vad du vet och vad du hört, men att jämställa våldet mellan son och mor och mordet på den sistnämnda är väl magstarkt. Verkar inte finnas någon misstanke mot honom från polisens sida iaf..

..och vem tror du sonen tänker på och saknar mest idag?

Stackars barn, vilket onödigt lidande de går igenom

Sonen, precis som övriga som diskuterats här i tråden, kan tyvärr ha hamnat i en situation som eskalerat och utmynnat i en mycket olycklig händelse. Innan vi har fått utlåtandet från NFC kan man inte utesluta någon person som rent teoretiskt kan ha haft något otalt med LW.

Hur mycket vi alla än hoppas på att han eller andra närstående är oskyldiga, så kan en professionell mordutredning inte låta bli att även beakta "familjespåret". Tyvärrr.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-06-30 kl. 23:39.
Citera
2018-06-30, 23:32
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Uppfattade inte nått om det startade innan. annat än att det inte var "högljutt", men tjafsades länge och det tog ut sin rätt. Uppfattade att han var trött och ville hem och det ville inte LW.

Tack för utförligt svar! Suck, utdraget tjafsande om kakätningsmåste, sittstrejkande och skalpknackande, vad hade de för slags relation...?
Citera
2018-06-30, 23:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag själv skulle aldrig komma på tanken att våld skulle vara ett effektivt eller bra sätt att få någon att kliva ur min bil. Särskilt inte någon jag haft en relation med.

Oavsett vad lagen säger.

En vuxen talför och resonabel person har betydligt bättre lösningar än våld. Att han tyckte det var en obehaglig situation och blev irriterad är en dålig ursäkt för beteendet.

Fast vad som framgår, och vad LW själv vidgått är att blev tjafs, så det där pratandet fungerade ju tydligen inte med henne. Därav åklagarens motivering till avskrivningsbeslutet.

Anser du att LW var förståndshandikappad på grund av sitt kön eller tycker du hon blir det retroaktivt för att hon drygt ett år efteråt blivit mördad? Du föreskriver att SD skulle bemött henne som vore hon ett litet barn, att han borde lämnat sin egen bil med henne sittstrejkande kvar i bilen, efter att han skjutsat hem henne efter någon aktivitet och ansåg det kunde vara tack och godnatt därefter. En föredetta präst och behandlingsassistent?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-07-01 kl. 00:02.
Citera
2018-06-30, 23:36
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Specifik tid att passa togs väl bara som en exemplifiering. Vissa kanske inte blir stressade av att bli påtvingad ett sällskap som man just då inte önskar oavsett orsaken till att man inte önskar det just då.
Även om han, för argumentets skull, så är omoralisk och kanske till och med skulle iväg och fika någon annanstans hade han väl ingen skyldighet att berätta det för LW.

Men det är också märkligt att hon blir påstridig när han avböjer fikat, och denne har hon två månader innan anmält för ofredande och tagit tillbaka anmälan.

Tyvärr tänker och handlar vi människor inte alltid rationellt när känslor är inblandade.
Citera
2018-06-30, 23:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tyvärr tänker och handlar vi människor inte alltid rationellt när känslor är inblandade.

Det är väl så.
Citera
2018-06-30, 23:55
Medlem
Citat:
Fast vad som framgår, och vad LW själv vidgått är att blev tjafs, så det där pratandet fungerade ju tydligen inte med henne. Därav åklagarens motivering till avskrivningsbeslutet.

Anser du att LW var förståndshandikappad på grund av sitt kön eller tycker du hon blir det retroaktivt för att hon drygt ett år efteråt blivit mördad? Du föreskriver att SD skulle bemött henne som vore hon ett litet barn, att han borde lämnat sin egen bil med henne sittstrejkande kvar i bilen. En föredetta präst och behandlingsassistent?

Nu föreskrev jag ingenting. Jag pratade om hur Jag hade gjort vilket inte heller innebär att jag betraktar någon som ett barn. DET skulle jag aldrig göra för det är förminskande av en annan person och ett upphöjande av sin egen. Det synsättet kan däremot leda till våld. Särskilt om personen som äger den självbilden är fysisk starkare.
Senast redigerad av Remark 2018-06-30 kl. 23:58.
Citera
2018-07-01, 00:02
Medlem
Citat:

Oavsett vad lagen säger.

Frågan var hur du skulle göra...
Men det är svårt att svara på va? Men otroligt mycket enklare att sitta med moralpinnar och säga att det SD gjorde var fel och dessutom bygga upp hela hans karaktär på det. Än bättre att sjukdomsklassificera honom efter det. (inte sagt att just du, Remark, har sagt det, men tråden generellt).
Citera
2018-07-01, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack för utförligt svar! Suck, utdraget tjafsande om kakätningsmåste, sittstrejkande och skalpknackande, vad hade de för slags relation...?
Uppfattade inte din fråga som vilken relation dom hade. Det var vid den tidsperioden en sexuell relation, men hur just vad som gällde just denna kväll viet jag inte. Kan varit sex, efter caching, umgås eller prata ut vid detta tillfälle.
Citera
2018-07-01, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Frågan var hur du skulle göra...
Men det är svårt att svara på va? Men otroligt mycket enklare att sitta med moralpinnar och säga att det SD gjorde var fel och dessutom bygga upp hela hans karaktär på det. Än bättre att sjukdomsklassificera honom efter det. (inte sagt att just du, Remark, har sagt det, men tråden generellt).

Läs tillbaka i mina inlägg. Nej, jag bygger INTE min "bild/karaktär" utifrån enbart den händelsen.
Citera
2018-07-01, 00:13
Medlem
Citat:
Han verkar jobba hårt mot det särskilt om man ser på alla anmälningar han dragit på sig.
Jag tror att det kan vara hans senaste anmälan och resultatet av den som gör att han fick kliva åt sidan.
Det förklarar inte varför även biträdande utredningsledare var tvungen att gå. Jag tror starkt att det har med hur ärendet skötts. Skulle det vara nått PS gjort eller sagt, hade en ensamt fått kliva av.
Går det se på annat sätt än att dom har gjort grova fel i utredningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in