Citat:
Ursprungligen postat av
izzisbell
Hur kan Du ens veta att det var en stressad situation? Att SD hade en tid att passa eller eventuella barn som skulle plockas upp? Hur kommer det sig att du genom hela tråden rättfärdigat SD? Vilken relation har du till SD? Du har säkerligen nämnt det...
Frågan har inget med SD att göra, frågan är hur du skulle göra för att avvisa en person i en stressad situation. Om jag inte skriver stressad situation kommer svaret vara "väntat" o.d.
Han hade säkert inte en tid att passa vid den sena tidpunkten. Kanske så enkelt att han var stressad att få komma hem i säng? Vem vet? Men ut ur bilen ville han ha henne. Jag tror inte det kom som en blixt från klar himmel "Ut ur bilen" - "Nej" - 'ta tag i henne'. Det föregicks säkert väldigt lång och meningslös diskussion.
Jag har ALDRIG rättfärdigat SD! Jag tycker hans agerande i bilen var dumt, jag skulle valt andra vägar. Jag konstaterar att åklagaren rättfärdigande att ett visst tvång hade han rätt till och han översteg inte denna nivå.
Jag har träffat honom ett par gånger.
Jag tänker och filosoferar kring brottet och händelseförloppet som lede till ett mord. I detta har jag haft svårt att se en av LW känd GM, med dom fakta vi har. Där i ligger min argumentation.
Självklart är SD en av kandidaterna som GM och jag har även presenterat fakta som styrker honom som GM.
Med andra ord.
Jag försvarar inte SD - Jag vill ha fast en mördare, oavsett om det är SD.