2018-06-30, 22:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Hur kan Du ens veta att det var en stressad situation? Att SD hade en tid att passa eller eventuella barn som skulle plockas upp? Hur kommer det sig att du genom hela tråden rättfärdigat SD? Vilken relation har du till SD? Du har säkerligen nämnt det...

Han hade nekat till att följa med henne in och därefter hade det tjafsats om att det skulle pratas i bilen istället fasthan inte hade lust med något samtal. Att försöka bli påtvingad något man inte vill eller har skyldighet till är nog ganska stressande för många.
Citera
2018-06-30, 22:55
Medlem
Citat:
Hur kan Du ens veta att det var en stressad situation? Att SD hade en tid att passa eller eventuella barn som skulle plockas upp? Hur kommer det sig att du genom hela tråden rättfärdigat SD? Vilken relation har du till SD? Du har säkerligen nämnt det...
Frågan har inget med SD att göra, frågan är hur du skulle göra för att avvisa en person i en stressad situation. Om jag inte skriver stressad situation kommer svaret vara "väntat" o.d.
Han hade säkert inte en tid att passa vid den sena tidpunkten. Kanske så enkelt att han var stressad att få komma hem i säng? Vem vet? Men ut ur bilen ville han ha henne. Jag tror inte det kom som en blixt från klar himmel "Ut ur bilen" - "Nej" - 'ta tag i henne'. Det föregicks säkert väldigt lång och meningslös diskussion.

Jag har ALDRIG rättfärdigat SD! Jag tycker hans agerande i bilen var dumt, jag skulle valt andra vägar. Jag konstaterar att åklagaren rättfärdigande att ett visst tvång hade han rätt till och han översteg inte denna nivå.

Jag har träffat honom ett par gånger.

Jag tänker och filosoferar kring brottet och händelseförloppet som lede till ett mord. I detta har jag haft svårt att se en av LW känd GM, med dom fakta vi har. Där i ligger min argumentation.
Självklart är SD en av kandidaterna som GM och jag har även presenterat fakta som styrker honom som GM.
Med andra ord. Jag försvarar inte SD - Jag vill ha fast en mördare, oavsett om det är SD.
Citera
2018-06-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag kanske skulle ta ur nyckeln och börja gå därifrån? Jag kanske skulle öppna dörren och dra ut vederbörande? Kanske kittla till denne släppte taget? Det jag inte skulle göra är något man borde vuxit ifrån i grundskolan.
Var han stressad över något så hade det med hans bristande moral att göra och han hade sig själv att skylla.

Eh? Du tror inte situationen i sig är stressande att ha någon som sittstrejkar i ens bil under förevändning att prata fast man klargjort att man inte önskar något samtal där och då som ersättning för en fika man heller inte ville ha?
Citera
2018-06-30, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag kanske skulle ta ur nyckeln och börja gå därifrån? Jag kanske skulle öppna dörren och dra ut vederbörande? Kanske kittla till denne släppte taget? Det jag inte skulle göra är något man borde vuxit ifrån i grundskolan.
Var han stressad över något så hade det med hans bristande moral att göra och han hade sig själv att skylla.

Du skulle kittla ut en person ur en bil, fastän denne tydligt till polisen förklarat att denne vägrade gå ur förrän den sagt sitt?
Citera
2018-06-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Om jag har eller har haft en relation med personen i fråga så förutsätter jag att denne har koll på vår inbördes humor, egenheter och även dålig sidor. Om personen inte ville gå ur bilen så skulle jag börja med att säga "men lägg av, sluta nu och kliv ur!". Om personen i fråga fortsätter älta något ämne som jag varken kan, vill eller hinner lyssna på så skulle jag säga "men lägg av nu, kliv ur bilen annars bär jag ut dig!". Om personen då fortsätter så skulle jag blir frustrerad och lite grabbigt dunka till armen eller låret och säga "men ge dig nu din lilla loppa, du vill väl inte att jag bär ut dig ur bilen!?". Om personen då ändå fortsätter och kanske med tillägget "nu ska du lyssna på mig vare sig du vill eller inte!" så kan det hända att jag tar tag i dennes huvud och gnuggar det med orden "har du svårt att få in i din lilla hjärna att jag inte vill fika/prata/ha dig i bilen?!". Sen hoppas jag att personen i fråga faktiskt kliver ur och jag kan åka därifrån. Jag skulle nog inte drömma om att jag blir polisanmäld för en sådan sak.
Jag ser att du pratat med SD, HD eller LW om situationen. Den låter ganska exakt som jag fått den återberättad, men extremt mycket mer utdragen. Tjatet att få ut henne pågick under LÅNG tid!
Citera
2018-06-30, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han hade nekat till att följa med henne in och därefter hade det tjafsats om att det skulle pratas i bilen istället fasthan inte hade lust med något samtal. Att försöka bli påtvingad något man inte vill eller har skyldighet till är nog ganska stressande för många.
Det har jag full koll på. Frågan gällde en specifik tid att passa.
Just i detta skede får jag ändå känslan av att LW är mer intresserad (åtminstone av den där fikan uppenbarligen) av SD än tvärtom. Att hennes anmälan var baserad på en viss frustration.

Det är verkligen en stor gåta vem av dom båda som inte kunde/ville släppa taget om vem. I slutändan.
Citera
2018-06-30, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eh? Du tror inte situationen i sig är stressande att ha någon som sittstrejkar i ens bil under förevändning att prata fast man klargjort att man inte önskar något samtal där och då som ersättning för en fika man heller inte ville ha?

Varför tog han inte ut nyckeln och bara gick ut? Hon ville ju inte prata med bilen ... då hade hon frivilligt lämnat bilen.

Tvingade hon sig också in i bilen? Eller hur gick det till?
Citera
2018-06-30, 23:06
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag ser att du pratat med SD, HD eller LW om situationen. Den låter ganska exakt som jag fått den återberättad, men extremt mycket mer utdragen. Tjatet att få ut henne pågick under LÅNG tid!

Vet du hur lång tid diskussionen/tjafset pågick ungefär? Var de oense redan innan SD stannat bilen?
Citera
2018-06-30, 23:11
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
LW hade ju körkort. Hade hon egen bil efter skilsmässan? Var LW aldrig ”chaufför” när hon och SD skulle iväg på äventyr?
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2018-06-30 kl. 23:15. Anledning: Citerat mig själv
Citera
2018-06-30, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför tog han inte ut nyckeln och bara gick ut? Hon ville ju inte prata med bilen ... då hade hon frivilligt lämnat bilen.

Tvingade hon sig också in i bilen? Eller hur gick det till?

Det spelar väl ingen roll hur hon kom in i bilen? De hade varit ute på något, hon ville fortsätta kvällen tillsammans och han ville inte det. Det var hans bil, han har ingen skyldighet att låta henne vara kvar där om hon inte längre är önskvärd i bilen av vilken anledning som helst (exempelvis att han ville hem utan att fika). Än mindre är han rimligtvis skyldig att gå ut ur bilen för att LW genomför någon barnslig sittstrejk där. Varför ville hon prompt bjuda in en man hon kort tid innan anmält för ofredande att komma in och fika en sen kväll/natt? Och klänger sig kvar för oönskat samtal? I detta och den situationen är det väl snarare LW som framstår något rubbad?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-30 kl. 23:25.
Citera
2018-06-30, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Vet du hur lång tid diskussionen/tjafset pågick ungefär? Var de oense redan innan SD stannat bilen?
Uppfattade inte nått om det startade innan. annat än att det inte var "högljutt", men tjafsades länge och det tog ut sin rätt. Uppfattade att han var trött och ville hem och det ville inte LW.
Citera
2018-06-30, 23:19
Medlem
Citat:
Det har jag full koll på. Frågan gällde en specifik tid att passa.
Just i detta skede får jag ändå känslan av att LW är mer intresserad (åtminstone av den där fikan uppenbarligen) av SD än tvärtom. Att hennes anmälan var baserad på en viss frustration.

Det är verkligen en stor gåta vem av dom båda som inte kunde/ville släppa taget om vem. I slutändan.

Specifik tid att passa togs väl bara som en exemplifiering. Vissa kanske inte blir stressade av att bli påtvingad ett sällskap som man just då inte önskar oavsett orsaken till att man inte önskar det just då.
Även om han, för argumentets skull, så är omoralisk och kanske till och med skulle iväg och fika någon annanstans hade han väl ingen skyldighet att berätta det för LW.

Men det är också märkligt att hon blir påstridig när han avböjer fikat, och denne har hon två månader innan anmält för ofredande och tagit tillbaka anmälan.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-30 kl. 23:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in