2018-06-30, 21:06
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Hur ska ni distribuera Alternativ för Sveriges valsedlar till alla tusentals vallokaler på valdagen och under förtidsröstningen? 250.000 röster behövs, inte 21.000 likes. Samt röstningen sker inte via ett klick på Facebook.
Har du missat att partiet har 800 aktivister anmälda för att få ut valsedlar till vallokalerna? Det kommer finnas valsedlar i alla lokaler senast någon timme efter att de öppnat om man bortser från vissa avlägnsa delar av glesbygden.

Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Som jag sa:
1. För de som faktiskt behöver skydd och som kan göra nytta på ett annat ställe än i ett flyktingläger. Plus har korrekt ålder, utbildning och kapacitet för att bidra.
2. Sverige får mer arbetskraft och mer skattepengar in: Vinst!

Finns ingen naturlag som säger att vi inte ska göra det heller. Det resonemanget förstår jag inte.
Med tanke på att AfS gärna vill ha kvar de utlänningar som bidrar och gör rätt för sig så är det inte ett långt steg till kvotflyktingar.
Skämtar du med oss?
Citera
2018-06-30, 21:09
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Som jag sa:
1. För de som faktiskt behöver skydd och som kan göra nytta på ett annat ställe än i ett flyktingläger. Plus har korrekt ålder, utbildning och kapacitet för att bidra.
2. Sverige får mer arbetskraft och mer skattepengar in: Vinst!

Finns ingen naturlag som säger att vi inte ska göra det heller. Det resonemanget förstår jag inte.
Med tanke på att AfS gärna vill ha kvar de utlänningar som bidrar och gör rätt för sig så är det inte ett långt steg till kvotflyktingar.

Är det ekonomi du tänker på är det definitivt inte kvotflyktingar vi ska satsa på. Dessa kommer ofta från något läger någonstans i världen. Glöm. Nästa fråga är om det är vårt ansvar? Jag säger nej på den frågan. Det är rimligt att länder i närområdet tar ansvar. Vill vi svenskar hjälpa dem så får vi göra det genom frivilliga bidrag. Sverige hjälpte Finland och om det är kris i Afrika får grannländerna ställa upp. Det är tillfälligt tills krisen är över. Jag kan säga att Kenya inte ser positivit på somaliska flyktingar. Varför ska vi göra det?
Senast redigerad av StillaHavet 2018-06-30 kl. 21:56.
Citera
2018-06-30, 22:37
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
AfS har idag varit ute och delat ut vårt nya flygblad (en folder) på Östermalm (Fältöversten) i Sthlm 13.00-15.00. Foldern är den huvudsakliga val-foldern som vi kommer dela i massor fram till valdagen.
För er som inte sett den är budskapet:

"Dags att åka hem...för en halv miljon.Minst."

Vi var ett 20 tal kvinnor och män. Efteråt blev det en välbehövlig öl på ett lokalt hak.
Det är rätt trevligt att vara många då det ger ett visst avstamp och vi syns garanterat.

Vi som inte åker med till Almedalen delar i veckan foldrarna i brevlådor

Underbart att höra. AfS har tidigare använt hundratusentals men nu är det en halv miljon...låter som ljuv musik i mina öron.
Citera
2018-06-30, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Skulle inte Jeff Ahl vara bättre kandidat eller åtminstone vara hans consiglieri? Jeff ser ut att vara mindre brat-aktig än Kasselstrand.

Absolut inte. Ahl gör ett bra jobb men det är två olika typer av olika kaliber och syfte. Kasselstrand är ett statsmannaämne. Vi får hoppas att hans potential får komma till sin rätt. Hur det går med det återstår dock att se. Mycket kan hända framöver.
Citera
2018-06-30, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Vi behöver inte mer arbetskraft i dagsläget så det är inget argument. De som behöver skydd kan tas hand om i närområdet. Det tar dessutom lång tid (om ens någonsin) för en "flykting" att komma i arbete, så det är ingen jävla vinst.

Ja om vi inte behöver arbetskraft, då borde företag och myndigheter inte ha några problem att hitta personal. Anser du att situationen är sådan i Sverige?
Hittar man inte personal innanför gränserna så måste man självklart kolla yttre alternativ.
I mitt tidigare jobb(personalchef) var det jättesvårt att hitta personal, i mitt nuvarande inom Kriminalvården är det jättebrist på personal. Det är rena chansningar som tas in för att kunna ha någon personal på plats.

Citat:
Nämn en naturlag som existerar endast för att förhindra en annan lag från att verka, nej just det. Du är full av skit. Motbevisa i samma veva att jag inte har en osynlig rosa enhörning under min säng.

Och jo det är en stor och tydlig skillnad mellan en invandrare som i detta nu är etablerad och jobbar, och en random "flykting" som vi inte vet ett skit om. Ofta ljuger de dessutom. En kvotflykting är just en kvotflykting, inte en arbetskraftsinvandrare (som vi inte heller behöver).

Vad har du för belägg att de oftast ljuger?

Men om invandrare kan bli etablerade och jobba så kan fler invandrare uppenbart bli det. Så varför inte en kvotflykting? Någon som faktiskt granskas innan de tas in. Måste vara betydligt större chans än någon random som kommer över gränsen. Speciellt om personen i fråga är med om ett system som fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Är det ekonomi du tänker på är det definitivt inte kvotflyktingar vi ska satsa på. Dessa kommer ofta från något läger någonstans i världen. Glöm. Nästa fråga är om det är vårt ansvar? Jag säger nej på den frågan. Det är rimligt att länder i närområdet tar ansvar. Vill vi svenskar hjälpa dem så får vi göra det genom frivilliga bidrag. Sverige hjälpte Finland och om det är kris i Afrika får grannländerna ställa upp. Det är tillfälligt tills krisen är över. Jag kan säga att Kenya inte ser positivit på somaliska flyktingar. Varför ska vi göra det?

Vad är det för fel på folk i läger? Många kan nog bidra med mycket mer än vad vissa svenskar gör i detta land.
Självklart ska folk i närområdet i första hand ta hand om folk. Säger inte emot det.

Vad jag ser framför mig är ett system som fungerar. Glöm det tidigare Migrationsverket med årslånga utredningstider, inga bostäder, dåliga krav på svenskaprov och minimal chans till jobb. Med ett system som fungerar så kommer de inte ha sämre chans än svenskar att kunna bli något.
Och man får två BRA saker ur det, man tar personer från ingenting som man bättre kan använda i andra delar av världen ex. Sverige, samtidigt som man får in mer arbetskraft och mer skattepengar.

Ett system som bara hanterar 5000 kommer inte kosta flera tiotals miljarder, samtidigt som de i högre grad kommer kunna betala tillbaka det som i början spenderas på dem. Som sagt, förbud alkoholen i vårat land så kommer vi spara bra mycket mer miljarder än vad några 5000 kvotflyktingar skulle göra. Förstår inte varför inget parti vågar röra den frågan. Men det är väl en sådan där svensk drogkultur som vi måste värna om.

Tror vi alla håller med om, vare sig det är AfS eller SD, att det tidigare migrations systemet måste skrotas. Börja om från början. Sedan skiljer det sig åt efter det. Jag är av tycket att ett system som gör sitt jobb är en stor vinst för Sverige, samtidigt som det inte finns någon risk för att det "svenska folket kommer börja försvinna". Återigen, statistiskt sett försvinner det mycket mer utrikesfödda UT ur Sverige varje år än vad 5000 till Sverige skulle göra. Och då har vi fortsatt många illegala och fler vi kan döma till utvisning.
Något plus eller netto bland utrikesfödda varje år från SD är ren lögn. Skulle inte ske. Där skulle SD och AfS gå samma väg. Diskussionen är då mer hur fort det måste gå.
Citera
2018-06-30, 23:08
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIVE001
Nej du kan inte bli japan.
Och en japan kan inte bli svensk.

Det ar ingen one way street som the don sager.
Inte ens om man äter nudlar non-stop tills man blir bra på sumo-brottning?
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Ett sätt att se på saken är att Sveriges problem startade 1974 när den fria aborträtten infördes. Ca 35 tusen svenskar har sedan dess aborterats per år.

Men jag antar att vissa frågor är politiskt omöjliga och att lyfta dem skulle innebära omedelbart självmord.
1946 när Tage Erlander tog makten (uppenbarligen bestämt redan efter Stalingrad 1942 att Sverige skulle ligga i den stalinistiska maktzonen) stod det klart för alla att folkhemmet skulle skrotas och att Sverige skulle sovjetiseras. Erlander importerade 700 000 utlänningar, grundade Invandrarverket och SIDA och 68-rörelsen and on and on. han förstörde Sverige totalt. Alla lurade töntar skyller tvärtom på Olof Palme istället. Faktiskt hade Sverige för första gången på ett kvarts sekel nettoUTVANDRING under Olof Palmes första två regeringsår. Kan någon nämna någon reform som Olof Palme genomförde? Palme var en stropp som var komplett ointresserad av politik. Han lekte ju bara retoriker på den utrikespolitiska scenen.

Över en miljon foster har mördats i Sverige. Kvinnors rätt att överleva som foster är massakrerad i Hitler-format. Försvarade sig Hermann Göring i Nürnberg med att det var "politiskt omöjligt" att göra nånting?
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Hur ska ni distribuera Alternativ för Sveriges valsedlar till alla tusentals vallokaler på valdagen och under förtidsröstningen? 250.000 röster behövs, inte 21.000 likes. Samt röstningen sker inte via ett klick på Facebook.
Genom att vända sig till väljare som inte är så gravt mentalt funktionshindrade att de inte klarar av att själva beställa en valsedel eller skriva "Alternativ för Sverige" på en blank. (Lider man av t.ex. reumatism så skriver röstmottagarna det på en valsedel åt en om man ber dem om det). Klarar man inte av det så får man väl rösta slumpmässigt istället. Finns ingen bot på sån total oförmåga.
Senast redigerad av Fri 2018-06-30 kl. 23:14.
Citera
2018-06-30, 23:10
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det där är ju tyvärr bara counterjihad-skit i nivå med fläsk- och burkatjafs.

Den mest effektiva återvandringspolitiska åtgärden är just att stänga (alla) moskéer (och deportera alla imamer). Har du funderat ens en sekund över hur återvandringen ska gå till rent praktiskt? Det du kallar för "skit" är alltså en central punkt i AfS' återvandringspolitik, som bara i sig torde motsvara ett par hundra tusen frivilla återvandringar (utan att ge återvandringsbidrag!). Men det tycker du är "skit". Globalisterna här i tråden älskar dig, eftersom du skriver så mycket av dina egna påhitt, samtidigt som du ofta utger det för att vara AfS' politik; en politik som du bevisligen inte ens har fattat hälften av. Ditt "bidrag" här som AfS-anhängare är synnerligen kontraproduktivt (för att uttrycka det vänligt).

Citat:
Det hade varit bättre att föreslå att synagogor och alla judiska organisationer och verksamheter ska förbjudas och stängas ner

Om du hade skrivit "som ett tillägg" borde man stänga synagogor etc. så hade man kunnat ta det som ett seriöst menat förslag, som man kunnat diskutera. Men nu skriver du "det hade varit bättre att"! Därför blir det du skriver rena dårpippi-inlägget. Att stänga moskéer anser du alltså vara "skit", och istället vill du stänga synagogor

Citat:
Detta vågar man dock inte eftersom alla tror sig veta att det i dagsläget hade varit politiskt självmord att på något sätt öppet angripa den verkliga makten och den sataniska ondska som ligger bakom allt det elände vi har drabbats av.

Det är inte särskilt vågat att påstå att du är fullständigt tondöv inför vad som är politiskt självmord. Dina ständiga björntjänster åt AfS här i tråden visar det.

Det finns en viss typ av människor som, av någon sorts känslomässiga skäl, tycker att det viktigaste (och enda rejäla) är att man håller på med "romerska hälsningar" och/eller att man alltid måste prata om judarna, osv i samma stil. Det här är människor som känslomässigt investerat sig i att förbli eviga losers. Kasselstrand och Jeff Ahl tillhör inte dem. Kasselstrand och Ahl är vinnarskallar. Så hur vinner man mot judemakten? Vi är många som har funderat över detta. Men de som uttrycker sig mer smidigt i frågan hörs knappt, om man inte lyssnar, för det är en sån väldig kakafoni av tomma tunnor som skramlar väldigt högt.

Vi repatrierar inte på etnisk grund - säger AfS. Ändå är överlappet mellan etnicitet och de som ska återvandras näst intill totalt. En poäng är att det inte är nödvändigt att hänvisa till etnicitet (som Sinn) för att uppnå ett väsentligen likadant resultat (som Bedeutung).

Parallellt kan man säga "vi bekämpar inte överheten på etnisk grund". Om man får väsentligt större framgång i sin politik genom att inte referera till judarna, så är det en plikt för den ansvarsfulle nationalistledaren att inte referera till dem (de som inte bryr sig om att vinna, utan vill göra si eller så för sin privata känslomässiga tillfredsställelses skull, gör nog bättre i att bilda en egen klubb...). AfS talar hela tiden om globalisterna. Jag lämnar som en övning till läsaren att fundera över hur stort överlappet är mellan globalist-makten och judemakten.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-06-30 kl. 23:44.
Citera
2018-06-30, 23:11
Medlem
Citat:
Men om invandrare kan bli etablerade och jobba så kan fler invandrare uppenbart bli det. Så varför inte en kvotflykting?

Varför en kvotflykting när du är ute efter arbetskraftsinvandrare? Varför är du ens emot invandring över huvud taget med tanke på ditt hjärndöda resonemang? Vad gör du ens i SD? Varför är du inte med i moderaterna?

Bara för att det finns invandrare som har lyckats komma in i arbetslivet, betyder det inte att varenda en som kommer hit kommer att lyckas med det. Faktum är att en kraftig majoritet INTE lyckas med det, och vem vet hur lång tid det tog för dagens invandrare att komma in i arbete?

Och sedan tro det eller ej, men jag vill inte ersätta svenskarna med andra folk, något som typiska SDare som du skiter fullkomligt i. Personer som du är ett tydligt bevis på att vi har en åttaklöver, inte en sjuklöver. Samma skit.
Citera
2018-06-30, 23:27
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Och sedan tro det eller ej, men jag vill inte ersätta svenskarna med andra folk, något som typiska SDare som du skiter fullkomligt i. Personer som du är ett tydligt bevis på att vi har en åttaklöver, inte en sjuklöver. Samma skit.

Kan du vänligen länka till någon tydlig skillnad mellan AfS och SD invandringspolitik? Gärna officiella sidor.

Vill AfS skicka tillbaka välintegrerade och skötsamma invandrare. Var står det isåfall?
Citera
2018-06-30, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Kan du vänligen länka till någon tydlig skillnad mellan AfS och SD invandringspolitik? Gärna officiella sidor.

Vill AfS skicka tillbaka välintegrerade och skötsamma invandrare. Var står det isåfall?

Skit ner dig ditt SD-troll. Det är uppenbart att SD totalt struntar i etniska svenskar med tanke på partiledningens alla kommentarer gällande det, inte minst de från Åkesson själv. SD talar ytterst sällan om ordentlig återvandring utan på sin höjd frivillig sådan. AfS slogan är "återvandringsverket" där ledningen har talat om massåtervandring. Nej AfS vill inte skicka ut ALLA din idiot, är du seriöst efterbliven? Inte ens NMR vill göra det.
Citera
2018-06-30, 23:32
Medlem
SmokeyNegronis avatar
IPAD-SWE, Jag har tidigare tyckt att du verkat vettig. Men nu har du tydligen blivit smittad av Tumidanda:

Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Min iakttagelse också..."Detta vågar man inte" - taktik - och när Kasselstrand & Hahne vågade inom SD, för att balansera sionistvurmandet, så gick det illa, men SD avslöjade sig som det kontrollerade zionist-parti de är. Men Kasselstrand vågade - igen - i AfS, men när Torssell-stollen skrev sin hotande artikel, ja då backade man. Några inom AfS övertalade tydligen Kasselstrand att backa. Man kan ju undra vilka?

Vad är det för trams du skriver? AfS har inte backat en tum från den linje som Kasselstrand/Hahne lade ut 2011. Här är Jeff Ahls svar till Torssell: https://samnytt.se/jeff-ahl-torssell-far-garna-forklara-varfor-israel-ar-viktigare-an-sverige/

Citat:
Vågar man inte - också - slå mot "orsaken" (zionister) ska man vara taktiskt lika "försiktig" mot symptomen (muslimer; och då pratar jag inte om terrorbenägna islamister.)

Okej, hur försiktig vill du att man ska vara med symptomen? Bara återvandra 100.000? T.o.m. Tumidanda vill ju verkligen ha återvandring, det är bara att han inte begriper hur det behöver gå till.

Det är också illavarslande att du uttrycker dig förklenande om Kasselstrand & Co: "backade", "vågar inte". Bortsett från att du inte har täckning för det, så framstår det också som att du (som tangentbordskrigare) faktiskt tror att du är modigare än Kasselstrand m.fl. Jag vill bara berätta att det är det intrycket du gör här.

Vi avslutar i positiv anda - med det som inledde hela denna diskussionsvända - nämligen Jeff Ahl i riksdagen. Spola fram till 19m19s så för ni höra hans framtidsvision om ett svenskt Sverige helt utan moskéer: https://www.youtube.com/watch?v=Y4hC1P-wSdE

Inte alls skit, tycker jag
Citera
2018-06-30, 23:34
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Skit ner dig ditt SD-troll. Det är uppenbart att SD totalt struntar i etniska svenskar med tanke på partiledningens alla kommentarer gällande det, inte minst de från Åkesson själv. SD talar ytterst sällan om ordentlig återvandring utan på sin höjd frivillig sådan. AfS slogan är "återvandringsverket" där ledningen har talat om massåtervandring. Nej AfS vill inte skicka ut ALLA din idiot, är du seriöst efterbliven? Inte ens NMR vill göra det.

Dålig länk

Hur sker AfS återvandring i praktiken? Om personer som sköter sig och inte begått brott inte vill återvandra, hur sker detta då i AfS regi?

Vänligen utveckla detta, eller länka till detaljer på AfS hemsida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in