2018-06-30, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Har svårt att länka på mobilen men lyfter en sak från kommentarsfältet på Arga blattens senaste video som Viktor Södermark skriver. Bra diskussion i övrigt i kommentarsfältet.

https://m.youtube.com/watch?v=QLNBE8VC89I&t=84s

Stödjer att det första värdet inte vara var slumpen ihop med lite andra indicier folk postat i tråden.
Låter bra. 2% idag och säkert lite underskattning på det så det finns goda möjligheter att klara 4%-spärren men det kommer krävas ett hårt jobb dom sista två månaderna med start nu i Almedalen.
Citera
2018-06-30, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Med tanke på att det utvandrar 20-30.000 utrikes födda varje år, så blir det ändå ett klart minus när det bara gäller 5000.
Och svenskar föder väl mer än 5000 barn per år. Så var finns folkmordet?

För att inte tala om att fler utvisningar vid grova brott.

Och nog tar man hellre 5000 som behöver skydd och som man bedömer kan bidra till Sverige.
Det finns fortfarande långt fler latmaskar och kriminella svenskar än det per år.

I slutändan handlar det väl om att bidra och bygga upp ett gemensamt land. Där de som kommer självklart ska anpassa sig till.

Man behover inte ha invandrare for att bygga ett gemensamt land.

Det handlar om att bevara sverige svenskt.
Citera
2018-06-30, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Låter bra. 2% idag och säkert lite underskattning på det så det finns goda möjligheter att klara 4%-spärren men det kommer krävas ett hårt jobb dom sista två månaderna med start nu i Almedalen.
2 ar fenomenalt.
2 till borde inte vara svart.

Jag ar saker pa att de har 2% ar dom basta manniskorna sverige har att erbjuda.

Woke natiooooooon
Citera
2018-06-30, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Har svårt att länka på mobilen men lyfter en sak från kommentarsfältet på Arga blattens senaste video som Viktor Södermark skriver. Bra diskussion i övrigt i kommentarsfältet.

https://m.youtube.com/watch?v=QLNBE8VC89I&t=84s

Stödjer att det första värdet inte vara var slumpen ihop med lite andra indicier folk postat i tråden.
Trist dock om de var precis under 2 %, vilket innebär att just den mätningen inte räknades. De behöver ju 2 % i tre mätningar för att börja särredovisas.
Citera
2018-06-30, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Med tanke på att det utvandrar 20-30.000 utrikes födda varje år, så blir det ändå ett klart minus när det bara gäller 5000.
Och svenskar föder väl mer än 5000 barn per år. Så var finns folkmordet?

För att inte tala om att fler utvisningar vid grova brott.

Och nog tar man hellre 5000 som behöver skydd och som man bedömer kan bidra till Sverige.
Det finns fortfarande långt fler latmaskar och kriminella svenskar än det per år.

I slutändan handlar det väl om att bidra och bygga upp ett gemensamt land. Där de som kommer självklart ska anpassa sig till.

5000 hit eller dit gör ingen märkbar skillnad, det är sant. Det större problemet med att säga att man ökar antalet kvotflyktingar är att man accepterar etablissemangets spelregler, SD medger alltså implicit att det är något moraliskt gott att ta emot flyktingar. Det man måste göra är att säga högt och tydligt att vi inte tänker ta emot en enda utomeuropeisk invandrare eftersom varje invandrare skadar vårt svenska samhälle ytterligare. Man måste alltså vända på det hela och säga att invandring är något moraliskt förkastligt eftersom det skadar värdnationen, vi ska inte acceptera deras narrativ om att invandring är medmänskligt och beundransvärt.
Citera
2018-06-30, 17:01
Medlem
Den kanske viktigaste frågan av alla är hur svenskarnas nativitet ska förbättras. Har AfS några tanker om den saken?

Demografi är framtiden.
Citera
2018-06-30, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Förresten, fan vilket jävla skämt "arga blatten" är. Han är typiskt en typ av invandrare som jag börjar förakta mer och mer. Den "skötsamme invandraren" som förnekar sitt värdfolks identitet och rätt att ha ett eget land, och slår ner på allt som inte är okej med att öppna sitt land för alla, som "för extrema". Han kan dra åt helvete.

Det är irriterande när folk som kommit som gäster helt plötsligt vill ha födslorätt i hushållet. Vi har inte adopterat dom. Vi har inga skyldigheter till dom och det spelar egentligen ingen roll hur skötsamma de är. De har ändå ingen rätt till arvet som barna har.

Tyvärr har vi nog nått problemets kärna och jag tycker att det har eskalerat och belysts på ett helt annat sätt nu än innan AfS började leverera. Och det är nu som de riktigt känslomässiga reaktionerna kommer upp.

Ändå är frågan egentligen inte särskilt svår och kan reduceras till: Kan jag som svensk bli en japan?
Citera
2018-06-30, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Den kanske viktigaste frågan av alla är hur svenskarnas nativitet ska förbättras. Har AfS några tanker om den saken?

Demografi är framtiden.

Jag är uppenbarligen inte representant för AfS, men jag menar att de måste börja i rätt ände. Dvs helt stoppa invandringen, och påbörja återvandringen. Sedan kan de börja med att uppmuntra större familjer genom bidrag och/eller skattelättnader.
Citera
2018-06-30, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SurvivorOfJakku
Det är irriterande när folk som kommit som gäster helt plötsligt vill ha födslorätt i hushållet. Vi har inte adopterat dom. Vi har inga skyldigheter till dom och det spelar egentligen ingen roll hur skötsamma de är. De har ändå ingen rätt till arvet som barna har.

Tyvärr har vi nog nått problemets kärna och jag tycker att det har eskalerat och belysts på ett helt annat sätt nu än innan AfS började leverera. Och det är nu som de riktigt känslomässiga reaktionerna kommer upp.

Ändå är frågan egentligen inte särskilt svår och kan reduceras till: Kan jag som svensk bli en japan?

Nej du kan inte bli japan.
Och en japan kan inte bli svensk.

Det ar ingen one way street som the don sager.
Citera
2018-06-30, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Jag är uppenbarligen inte representant för AfS, men jag menar att de måste börja i rätt ände. Dvs helt stoppa invandringen, och påbörja återvandringen. Sedan kan de börja med att uppmuntra större familjer genom bidrag och/eller skattelättnader.

Ett sätt att se på saken är att Sveriges problem startade 1974 när den fria aborträtten infördes. Ca 35 tusen svenskar har sedan dess aborterats per år.

Men jag antar att vissa frågor är politiskt omöjliga och att lyfta dem skulle innebära omedelbart självmord.
Citera
2018-06-30, 17:27
Medlem
Citat:
Ett sätt att se på saken är att Sveriges problem startade 1974 när den fria aborträtten infördes. Ca 35 tusen svenskar har sedan dess aborterats per år.

Men jag antar att vissa frågor är politiskt omöjliga och att lyfta dem skulle innebära omedelbart självmord.

Ja det är helt sinnessjukt och vidrigt. De ska nog inte fokusera på detta nu, men däremot om/när de tagit sig in i riksdagen och blivit ett stabilt parti en bra bit över 4 %. Tror knappast att AfS gillar dagens abortlagstiftning, så jag är inte så orolig på den punkten.
Citera
2018-06-30, 17:27
Bannlyst
Citat:

Palme sa ja.

Han kunde ha sagt nej.

Flyktingkrisen?

Folk kan inte sin historia. Globalisterna har gjort ett bra jobb med att sudda ut historien hos folk.

Det borjade pa 70 talet som du sager.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in