2018-06-30, 12:49
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det har hänt mycket på femtio år. När den amerikanska militären bekymrar sig över Irans s-300-försvar och räknar med att det skulle ta över hälften av samtliga hangarfartygs kapacitet för att slå ut Iran, hur tror du att det skulle gå för Israel ensamt? De må vinna men till vilket pris?
* <1% (mindre än 1%, inte mer).

Israel har kapaciteten att ödelägga Iran på 10 minuter, men vad är motivet? Så länge de inte är nära att få kärnvapen så har Israel ingen anledning att direkt anfalla Iran.
Citera
2018-06-30, 13:23
Medlem
Kartskaparna har det jobbigt. En kollaps av orcerna.
Beror väl på att moralen är låg samt uteblivna dollar främst.

https://twitter.com/PetoLucem/status/1013011563966496768?s=19
Citera
2018-06-30, 13:45
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du vet att Syria Live-kartan uppdateras från Ukraina, eller? Av riktiga rysshatare:

https://syria.liveuamap.com/about#team

finansierat av USA:

https://syria.liveuamap.com/about#contacts

Bevis för att personalen består av rysshatare samt att de finansieras av USA? Dina länkar är grovt bristfälliga och visar inte på varken deras åsikter eller vilka som finansierar deras verksamhet.
Citera
2018-06-30, 13:47
Medlem
Ni som klagar på att saa erbjuder rebellerna fri lejd till Idlib om de lämnar tinga vapen etc, vilket alternativ är det ni vill se istället?

Fortsatta stridigheter i bebyggelse där civila kommer dö?

Men just civila offer är det som främst tas fram för argument när man ska attackera SAAs avancemang, så nu när civila i större utsträckning skyddas genom medling så är detta negativt?

Om/när sdf gör likadant så ser inte jag några problem med det om det sker med liknande förutsättningar.
Citera
2018-06-30, 13:59
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Ni som klagar på att saa erbjuder rebellerna fri lejd till Idlib om de lämnar tinga vapen etc, vilket alternativ är det ni vill se istället?

Fortsatta stridigheter i bebyggelse där civila kommer dö?

Men just civila offer är det som främst tas fram för argument när man ska attackera SAAs avancemang, så nu när civila i större utsträckning skyddas genom medling så är detta negativt?

Om/när sdf gör likadant så ser inte jag några problem med det om det sker med liknande förutsättningar.

Det är inte opposition mot strategin utan det är hyckleriet som framförts av en betydande andel av trådens konstanta besökare som är mål för kritik.

Det var en påtaglig fördömelse av SDF:s evakueringsavtal i Raqqa för dettas samröre med terrorister men en stum tystnad i sammanhang när assadregimen begår liknande handlingar. Antingen är samröre med terrorister fel eller inte.

När man påpekar detta konkreta hyckleriet så fokuserar dessa personer på oansenliga modaliteter kring skillnaden mellan detta avtal och det i södra damaskus med SDF-fallet.
Citera
2018-06-30, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Det är inte opposition mot strategin utan det är hyckleriet som framförts av en betydande andel av trådens konstanta besökare som är mål för kritik.

Det var en påtaglig fördömelse av SDF:s evakueringsavtal i Raqqa för dettas samröre med terrorister men en stum tystnad i sammanhang när assadregimen begår liknande handlingar. Antingen är samröre med terrorister fel eller inte.

När man påpekar detta konkreta hyckleriet så fokuserar dessa personer på oansenliga modaliteter kring skillnaden mellan detta avtal och det i södra damaskus med SDF-fallet.

Ok då är jag med

Jo det är svårt att fördöma ena sidan om man är ok med att andra sidan gör samma sak.
Citera
2018-06-30, 14:08
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:

Är exakt av samma åsikt. Håller med helt och hållet.

Till tråden.

Citat:
16 Palestinian families from al-A'aidin Camp in Hama received yesterday IDs and death certificates of detained relatives in Assad government prisons
https://syria.liveuamap.com/en/2018/29-june-16-palestinian-families-from-alaaidin-camp-in-hama

Man löper betydligt högre risk att dö i Assads fängelser av någon anledning.

Det gör frågan om Assads dödsfängelser återigen aktuellt.

https://www.amnesty.org.uk/press-releases/syria-13000-secretly-hanged-saydnaya-military-prison-shocking-new-report

https://www.alaraby.co.uk/english/indepth/2017/3/24/assads-torturers-told-me-id-hang-by-my-fingernails

Undrar vilka rabalder det hade medfört om det hade varit Israel eller oppositionen som höll på med detta. Men istället försvars och misstänkliggörs sådana rapporter, som enligt vissa bara kommer från tomma intet.
Citera
2018-06-30, 14:38
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Du kommer aldrig se det assadsympatiserande avskrädet i tråden bemöta anklagelserna om hyckleri som riktas mot dem. De vet att det inte kan besvara det utan att framstå som infantila idioter.
Japp, jag jag märkt det. Det är nog ändå bra att fortsätta belysa deras hyckleri varje gång sånt är inträffar.

Intressant är också att vissa FSA-rebeller har defekterat till Assadregimen. Om nu dessa rebeller är att klassas som terrorister enligt de regimtrogna, varför klagar de då över anklagelserna om att vissa Daesh-terrorister har defekterat till SDF? Men jag kan väl knappast vänta mig ett svar från avskrädet på det heller...
Citera
2018-06-30, 14:45
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
En icke-fråga i detta fall då även kurder bor i dessa områden. Även kurder hade slaktats. Endast PR-poäng för kurderna att assyr/syrianerna råkar bo där.

Det är en oerhört relevant frågeställning din otacksamma nolla. Hade inte varit en enda assyrier kvar i området utan YPG:s närvaro i allians med i praktiken ALLA assyriska miliser som jag bevisat med typ 40 källor på PM och i inlägg i tråden. Assadregimen lämnade de försvarslösa men du litar mer på dessa än ditt eget folk som försvarar områdena.

DU kommer bara med overifierat svammel ständigt där du hävdar kunna veta mer än meriterande organisationer, assyrier på plats och assyrier i diaspora också för den delen. De från syrien som dött och strider för att ditt folk ska ha en framtid i Jazira främst bör spotta sådana smutskastande nollor som du i ansiktet.

Rättigheterna som garanterats för den syrianska/assyriska minoriteten är att föredra framför assadregimen. Det pågår ingen förföljelse i rojava-kantonerna på etnisk grund och assyrier har politiskt inflytande och har autonomi i sitt försvar av sina egna byar. Vet inte riktigt vad fan det är de ska göra för att du ska anse att det är en fråga om genuin respekt för den assyriska minoriteten.
Citera
2018-06-30, 14:59
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Japp, jag jag märkt det. Det är nog ändå bra att fortsätta belysa deras hyckleri varje gång sånt är inträffar.

Intressant är också att vissa FSA-rebeller har defekterat till Assadregimen. Om nu dessa rebeller är att klassas som terrorister enligt de regimtrogna, varför klagar de då över anklagelserna om att vissa Daesh-terrorister har defekterat till SDF? Men jag kan väl knappast vänta mig ett svar från avskrädet på det heller...

Har märkt att Humanlife och Arbetet ständigt ignorerar mina inlägg som besvarar deras icke-belagda trams.

Som en kränkt jehovas vittne som efter uthärdandet av flera minuters välgrundad kritik mot messian smäller dörren i ansiktet på den den trodde var en potentiell rekryt till sekten (baathpartiet) gömmer sig assadisterna i källaren på flashback efter att ha skrikit mot "outsidern" där hoppet om Assad som den gudabenådande ängeln än lever vidare.

Arbetet och Humanlife vaknar upp varje dag med en önskan om att deras verklighetsförnekande åskådning är en sanning. Annars är det bara för dessa att bränna hjärnceller med Hezbollah nasheeds och be vid Baathist-altaret.
Citera
2018-06-30, 15:02
Medlem
Citat:

SDFPKKYPGPYD har inget mandat att verka i Syrien överhuvudtaget. Att man sedan bussar orcerna mot regeringsstyrkorna är förkastligt.
Man kan nästa tro dom sammarbetar öster om Euphrat.
Deras tid kommer när Trump lämnar Syrien.
Citera
2018-06-30, 15:05
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
SDFPKKYPGPYD har inget mandat att verka i Syrien överhuvudtaget. Att man sedan bussar orcerna mot regeringsstyrkorna är förkastligt.
Man kan nästa tro dom sammarbetar öster om Euphrat.
Deras tid kommer när Trump lämnar Syrien.

"När man påpekar detta konkreta hyckleriet så fokuserar dessa personer på oansenliga modaliteter kring skillnaden mellan detta avtal och det i södra damaskus med SDF-fallet."

Det är som att läsa en öppen bok när det gäller er assadistiska sympatisörer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in