2018-06-28, 22:49
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Återigen, det stavas J-E-M-E-N!

Och nej, du bara upprepar samma fråga som du redan fått svar på, Jemens regering är inte mer "erkänd" än Libyens. Du kanske tycker Nazitysklands närvaro i Norge var legitim bara för att man hade Quistling där som bjöd in och sålde ut hela landet? Han sade ju sig vara ledare, så då är det ju helt lugnt menar du? Nej, inse att det finns en betydande skillnad när ett grannland installerar en marionettregim som "bjuder in" stora grannen att ta för sig, mot när ett land med en väletablerad regering och politisk system bjuder in en fjärran krigsmakt för att slå ned inhemska salafister. Saudiarabien i Jemen är som Ryssland i Ukraina. Ryssland i Syrien är som USA i Afghanistan. Förstå vari skillnaden ligger!

En "väletablerad" regering.

USA i Afghanistan är som Ryssland i Syrien?

Jemens regering är mer erkänd än vad Assads är oberoende om vilket kriterium du framställer för att bekräfta legitimitet.

Du och ditt medhäng är bara emot aktörer som kan framstå som pro-väst. Vrider på faktum för att få ryssland engagemang i Syrien att framstå som oerhört annorlunda än saudi i jemen.
Senast redigerad av chimpsky666 2018-06-28 kl. 23:00.
Citera
2018-06-28, 23:00
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Ok, men SYriac military council skulle lika gärna vara allierade med ISIS i din åsikt? ingen skillnad om potentialen för fortlevnad för assyrierna i Syrien om ISIS hade kontrollerat området istället för YPG?

AINA, Hujadå och liknande säger det jag säger men ditt bevis är youtubeklipp och liknande.

Syrien stödde Falangisterna i krigets tidigaste skede och möjliggjorde massakern nämnd. Syriska armen satte också sabra och shatila under belägring med tusentals civila palestinska dödsoffer under 80-talet.

Assadregimen är med rätta hatad av palestinska folket.

Sista gången nu, sedan får du skicka ett PM om du fortfarande inte fattar. Det är ingen större skillnad mellan kurderna och islamisterna, det är vad jag har sagt. Inget annat. Du kan skriva att de har skyddat assyrierna hur mycket du vill men jag har sagt till dig att man endast gjort det för sin egna vinning. För att inte nämna hur kurder mördat demokratiska ledare. Avskyvärt.

Både Syrien och Israel såg till att flera tusentals barn mördades i onödan. Det fanns ingen god sida i den konflikten hur du än vänder och vrider på det.

Assadregimen hatad av palestinska folket? Märkligt påstående. Det är två läger, du har många som ser positivt på Baath ideologin och sedan en annan sida som ser den som något destruktivt för det palestinska folket. Liwa al-Quds med 5000-7000 stridande är ett levande bevis på att palestinierna är splittrade i den frågan.
Citera
2018-06-28, 23:03
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Återigen, det stavas J-E-M-E-N!

Och nej, du bara upprepar samma fråga som du redan fått svar på, Jemens regering är inte mer "erkänd" än Libyens. Du kanske tycker Nazitysklands närvaro i Norge var legitim bara för att man hade Quistling där som bjöd in och sålde ut hela landet? Han sade ju sig vara ledare, så då är det ju helt lugnt menar du? Nej, inse att det finns en betydande skillnad när ett grannland installerar en marionettregim som "bjuder in" stora grannen att ta för sig, mot när ett land med en väletablerad regering och politisk system bjuder in en fjärran krigsmakt för att slå ned inhemska salafister. Saudiarabien i Jemen är som Ryssland i Ukraina. Ryssland i Syrien är som USA i Afghanistan. Förstå vari skillnaden ligger!

Utan USA i Afghanistan hade hela jävla landet varit Talibanstyrt din dumma fan. Herregud människa kan du ingenting?
Citera
2018-06-28, 23:14
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Utan USA i Afghanistan hade hela jävla landet varit Talibanstyrt din dumma fan. Herregud människa kan du ingenting?
Problemet är att shia araberna tror att de kan besegra Usa/Israel......
Citera
2018-06-28, 23:16
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Sista gången nu, sedan får du skicka ett PM om du fortfarande inte fattar. Det är ingen större skillnad mellan kurderna och islamisterna, det är vad jag har sagt. Inget annat. Du kan skriva att de har skyddat assyrierna hur mycket du vill men jag har sagt till dig att man endast gjort det för sin egna vinning. För att inte nämna hur kurder mördat demokratiska ledare. Avskyvärt.

Både Syrien och Israel såg till att flera tusentals barn mördades i onödan. Det fanns ingen god sida i den konflikten hur du än vänder och vrider på det.

Assadregimen hatad av palestinska folket? Märkligt påstående. Det är två läger, du har många som ser positivt på Baath ideologin och sedan en annan sida som ser den som något destruktivt för det palestinska folket. Liwa al-Quds med 5000-7000 stridande är ett levande bevis på att palestinierna är splittrade i den frågan.

De har skyddat assyrierna. Det är ett objektivt faktum oberoende om vilken skit du sprider i dina inlägg där du smutskastar dina egna landsmän som försvarar sitt land.

Vet inte riktigt vad det är du kräver. Politisk representation, autonomi, kulturella rättigheter samt oppositionell media garanteras. men du föredrar ändå Assadråttan. Patetiskt. De riskerar och dör för att skydda kristna byar i allians med assyrier men ändå så gör det det för egen vinning trots att assyrierna är de som vunnit mest på det.

Liwa al Quds representerar palestinier?
Citera
2018-06-28, 23:25
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:

Undrar om du hade betonat dessa gruppers likheter om YPG lämnat området till ISIS?
Citera
2018-06-28, 23:26
Medlem
Citat:
Klart jag gillar Hezbollah. Skyddar de kristna och kyrkorna i mellanöstern. De respekterar kristendomen något enormt. Inget för dig eller?

Hezbollah är ett föredöme. Deras respekt för minoriteter är uppriktig. Organisationen i Libanon är mycket framgångsrik.
Deras militära gren är nog den mest framgångsrika i Syrienkriget. Jag vågar påstå att Bashar hade varit rökt utan deras intervention. Al quasyr var vändpunkten i kriget.
Citera
2018-06-28, 23:38
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
De har skyddat assyrierna. Det är ett objektivt faktum oberoende om vilken skit du sprider i dina inlägg där du smutskastar dina egna landsmän som försvarar sitt land.

Vet inte riktigt vad det är du kräver. Politisk representation, autonomi, kulturella rättigheter samt oppositionell media garanteras. men du föredrar ändå Assadråttan. Patetiskt. De riskerar och dör för att skydda kristna byar i allians med assyrier men ändå så gör det det för egen vinning trots att assyrierna är de som vunnit mest på det.

Liwa al Quds representerar palestinier?

Jag ser vad som är bäst för mitt folkslag långsiktigt. Det är Assad. Inte kurder, inte islamister, inte "moderata araber" som är MB vargar i fårakläder. MÖ är väldigt komplex men det är min analys av läget.

Nämn då en större palestinsk styrka oppositionellt i Syrien. Du hittar ingen.
Citera
2018-06-28, 23:40
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Undrar om du hade betonat dessa gruppers likheter om YPG lämnat området till ISIS?

En icke-fråga i detta fall då även kurder bor i dessa områden. Även kurder hade slaktats. Endast PR-poäng för kurderna att assyr/syrianerna råkar bo där.
Citera
2018-06-28, 23:46
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Hezbollah är ett föredöme. Deras respekt för minoriteter är uppriktig. Organisationen i Libanon är mycket framgångsrik.
Deras militära gren är nog den mest framgångsrika i Syrienkriget. Jag vågar påstå att Bashar hade varit rökt utan deras intervention. Al quasyr var vändpunkten i kriget.

För att inte nämna hur deras intåg i Syrien retade upp alla salafister, bara där får de pluspoäng av mig.

Det är en speciell styrka, när även de kristna vill ansluta sig till den så förstår man att den är uppriktig. Bashar ska vara väldigt tacksam, minst sagt.
Citera
2018-06-28, 23:52
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Jag ser vad som är bäst för mitt folkslag långsiktigt. Det är Assad. Inte kurder, inte islamister, inte "moderata araber" som är MB vargar i fårakläder. MÖ är väldigt komplex men det är min analys av läget.

Nämn då en större palestinsk styrka oppositionellt i Syrien. Du hittar ingen.

Det finns väl bara palestinier i Palestina och i Sverige?
Citera
2018-06-28, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Utan Ryssland i Syrien hade hela landet varit jihadiststyrt din dumma fan. Herregud människa kan du ingenting?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in