Citat:
Ursprungligen postat av
chimpsky666
Ok, men SYriac military council skulle lika gärna vara allierade med ISIS i din åsikt? ingen skillnad om potentialen för fortlevnad för assyrierna i Syrien om ISIS hade kontrollerat området istället för YPG?
AINA, Hujadå och liknande säger det jag säger men ditt bevis är youtubeklipp och liknande.
Syrien stödde Falangisterna i krigets tidigaste skede och möjliggjorde massakern nämnd. Syriska armen satte också sabra och shatila under belägring med tusentals civila palestinska dödsoffer under 80-talet.
Assadregimen är med rätta hatad av palestinska folket.
Sista gången nu, sedan får du skicka ett PM om du fortfarande inte fattar. Det är ingen större skillnad mellan kurderna och islamisterna, det är vad jag har sagt. Inget annat. Du kan skriva att de har skyddat assyrierna hur mycket du vill men jag har sagt till dig att man endast gjort det för sin egna vinning. För att inte nämna hur kurder mördat demokratiska ledare. Avskyvärt.
Både Syrien och Israel såg till att flera tusentals barn mördades i onödan. Det fanns ingen god sida i den konflikten hur du än vänder och vrider på det.
Assadregimen hatad av palestinska folket? Märkligt påstående. Det är två läger, du har många som ser positivt på Baath ideologin och sedan en annan sida som ser den som något destruktivt för det palestinska folket. Liwa al-Quds med 5000-7000 stridande är ett levande bevis på att palestinierna är splittrade i den frågan.