2018-06-29, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Här är citatet jag känner är ”hett” och om det finns samband med LW:s beskrivna kontakter med grannar?

Den mannen dömd för ofredande bor kvar på adressen jag tidigare uppgett.
Citera
2018-06-29, 20:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Första delen stämmer inte med det beteende/förhållande dom hade till geocaching, varken före eller efter mordet, tycker jag.
Andra delen: Dom kände varandra innan geocaching.
Tredje delen: Barnet/en borde väl bli oroliga om det var den hemska SD?
Normala föräldrar håller sånt ifrån barnen.
Citera
2018-06-29, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Du kan ju på allvar inte mena att de plockar in SD i brist på annat?
Har respekterat dina inlägg och tyckt att du ändå har vettiga funderingar fram till nu... SnorJohan nu sjönk du.
Börjar tro att du endast är här på FB som tidsfördriv och för skapa irritationer.
Scrollar förbi dig i fortsättningen

Håller med dig angående snoris, bara irritation och tillför ingenting. Skriver högtravande men talar innan han tänker.

"* Måhända förmodat skäligen misstänkt för att dom ännu inte hittat någon annan.."
Wow alltså, grattis till att ha slagit bottenrekord i dumhet.
Citera
2018-06-29, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det finns något som talar för att han är inblandad. Annars hade han aldrig kunnat bli skäligen misstänkt.
Har vi inte konstaterat att det som vi vet om SD räcker nog för skäligen? Var i området, inget alibi, motivbild. Sedan tror jag att dom har nått mer, men TR höll inte det som sannolikt.
Citera
2018-06-29, 20:35
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det handlar väl mer om att jag själv inte är kristen, och att jag därför inte delar åklagarens och andra örebroares tro på mirakel:
– Jag är absolut inte förvånad att det dröjer utan tror snarare att det kommer ta ytterligare tid innan man kommer fram till lösningen. Det kan ta månader, säger Åsa Hiding till Dagen.
http://www.dagen.se/nyheter/manga-ar-fortvivlade-efter-lena-wesstroms-dod-1.1160944

Du insinuerar ofta att postare i tråden skulle ha en koppling till Equmeniakyrkan och nu tydliggör du att du inte är kristen. Blir nyfiken vad du far efter? Vad har din eller andras eventuella religösa tillhörighet med fallet att göra? (Och snälla, hänvisa inte bara till uttalandet från kyrkan om att medlemmar påstås skriva här. Den artikeln har du länkat till i överflöd).
Citera
2018-06-29, 20:37
Medlem
Citat:
Har vi inte konstaterat att det som vi vet om SD räcker nog för skäligen? Var i området, inget alibi, motivbild. Sedan tror jag att dom har nått mer, men TR höll inte det som sannolikt.

Stämmer, det som finns räcker för skäligen. Sedan har de mer som du skriver, TR inte höll med om för att höja till sannolika skäl.
Citera
2018-06-29, 20:37
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Du kan ju på allvar inte mena att de plockar in SD i brist på annat?
Har respekterat dina inlägg och tyckt att du ändå har vettiga funderingar fram till nu... SnorJohan nu sjönk du.
Börjar tro att du endast är här på FB som tidsfördriv och för skapa irritationer.
Scrollar förbi dig i fortsättningen
Så är vi där igen, suck!
Du är verifierbart opålitlig om du påstår att jag skrivit att dom plockat in SD i brist på annat.
Jag skrev att SD ligger kvar som skäligen misstänkt för att dom inte hittat någon annan. Förstår du inte skillnaden är du mer än lovligt korkad. Det är bevisligen att fara med osanning att påstå något annat. Föga smickrande att ljuga i skrift..

Endast ett par inlägg tillbaka har jag tydligt visat hur du mf, upprepat och konsekvent förvränger uppgifter och vilka konsekvenser det har för speciellt nytillkomna att orientera sig i tråden. Ditt inlägg nu exemplifierar med önskvärd tydlighet om vad jag avsåg med manipuleringar om vad som skrivs.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-29 kl. 21:07.
Citera
2018-06-29, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
SD och LW kände varandra innan geocachingen. Dessutom vigde LW, SD och HD flera år tidigare.

Ja det förstår jag genom tråden men framöver för rädda äktenskapet ville kanske HD inte ha någon kontakt alls med LW och för uppnå det var det sluta med hobbyn eller flytta. Hon kanske ansåg att LW hade stor del i att LW o SD fortsatte träffas och att inte bara SD var orsaken.
Hur ska man annars uppnå för att få äktenskapet fungera igen. Utesluter taggen men då menar jag inte ett brott utan man upphör kontakterna. Kanhända HD tagit detta med anmälan om misshandel SD /LW väldigt hårt.
Kanske HD inte ville fortsätta hobbyn och träffa LW längre. Kanske ultimatum var för följa med till USA var SD måste bryta kontakten helt med LW.
Att de kände varandra sedan lång tid tillbaka då var det väl annan relation, som vänner eller?

Som sagt, teori endast.
Citera
2018-06-29, 20:45
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Det finns, vad jag tycker mig förstå efter lite efterforskning, ett polisbefäl Er*k H*d*ng, boende i Örebro. Hen verkar tillhöra Polisregion Bergslagen. Denna polisregion är i sin tur uppdelad i tre polisområden: Dalarna, Värmland och Örebro...
Citera
2018-06-29, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Ja det förstår jag genom tråden men framöver för rädda äktenskapet ville kanske HD inte ha någon kontakt alls med LW och för uppnå det var det sluta med hobbyn eller flytta. Hon kanske ansåg att LW hade stor del i att LW o SD fortsatte träffas och att inte bara SD var orsaken.
Hur ska man annars uppnå för att få äktenskapet fungera igen. Utesluter taggen men då menar jag inte ett brott utan man upphör kontakterna. Kanhända HD tagit detta med anmälan om misshandel SD /LW väldigt hårt.
Kanske HD inte ville fortsätta hobbyn och träffa LW längre. Kanske ultimatum var för följa med till USA var SD måste bryta kontakten helt med LW.
Att de kände varandra sedan lång tid tillbaka då var det väl annan relation, som vänner eller?

Som sagt, teori endast.

Du har rätt i dina spekulationer, som jag skrivit tidigare, HD krävde att SD inte skulle kontakta LW på något vis överhuvudtaget. Det säger väl det mesta om vem som inte kunde släppa taget.
Man anmäler inte någon för ofredande eller misshandel utan anledning.
Citera
2018-06-29, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nutella123
Den mannen dömd för ofredande bor kvar på adressen jag tidigare uppgett.

Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Läs inläggen av Nutella123. I sitt första inlägg skriver hen om en våldtäktsman, det visar sig i senare inlägg av samma postare att det INTE handlar om våldtäkt utan sexuellt ofredande.

https://www.flashback.org/sp64485429
Ursprungligen postat av Nutella123
Vill bara berätta att jag för några år sedan bodde på rättarevägen. Lite längre bort där fanns iallafall enligt lexxbase en dömd våldtäksman. Vet dock ej om han bor kvar. En tänkte bara. Stigen där lw hittades går utanför hans iallafall dåvarande hus

Jag tror jag förstår att ni refererar till detta och att det blev lite fel i brottsrubriceringen i första meddelandet och jag blandade ihop dessa som olika personer och adresser. URSÄKTA!

Så mannen som är dömd (?) för sexuellt ofredande bor kvar och bostaden är i direkt anslutning till FP/MP?
Citera
2018-06-29, 21:06
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Hur ska du ha det? Du har pratat jättemånga gånger att deras förhållande var 1,5 år bak i tiden och att despyten är för långt bak för att vara ett motiv till mordet. Att det borde vara en nyare relation som har motiv... Du letar väldigt gärna flera alternativa GM än den som är mest självklar - en person i nära relation till LW med lång historia som ännu inte var över

Sedan säger du i några inlägg att du hört de förmodligen träffades några veckor innan mordet. Haha. Ser du inte där då att MOTIVET inte behöver ligga 1,5 år bak i tiden vad gäller SD utan kan *flämt* faktiskt vara nåt nytillkommet som är OKÄNT för oss. Men likväl en trigger för MGM som gjorde att det blev som det blev.

Som nån sa, despyterna som hände för 1,5 år sen behöver inte ha med detta att göra alls men visar att BETEENDET finns där mellan dem. För mig är det självklart att nyare dispyter ligger till grund för det hela, nåt som eskalerade. Ibland är det den lilla droppen som får bägaren att rinna över....

Tack! Detta med 1,5 år sedan har gått som ett mantra i postarens inlägg. För att sedan glömmas av emellanåt. Undrar också över dessa dubbla påståenden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in