Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Helt rätt med eventet. Det var hans event som hon kom till och skrev i loggen om tummetott. Det är sånt jag inte får ihop med att vänner skrev att dom planerade resorna så dom inte stötte på varandra.
Fått än fler indikationer att dom hade fortsatt sin relation efter anmälningarna och kanske så sent som bar någon/ett par veckor innan mordet. Någon skrev om gummisnodd, som drogs till varandra. Kanske destruktivt katt och råtta.
...
Kan vara så att LW ville mer först (där vid anmälningen) och sedan gick vidare, och då när SD tappade HD så ville han mer.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Att gått vidare med sina liv och då träffas på event betyder inte per automatik någon relation, inte ens en vänskapsrelation... "kapitlet" kan mycket väl vara över. Hur kan du tycka/tro det?
Jag själv nämner att dom träffats flera gånger efter anmälan. Men jag vet inte OM dom hade en sexuell- eller kärleksrelation.
Du tjatar än mer om anmälan och att det var misshandel än jag konstaterar ätt det var relativt långt bak i tiden för att just den händelsen ska få bäring för mig att det skulle vara orsaken till att SD mördar LW.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Jag skrev tidigare idag om just det scenariot, som jag fått indikationer om, att dom fortsatt träffats efter anmälan. Nu blir det skilsmässa och LW går vidare med en annan relation och då står SD där ensam. Detta uppstår nu i närtid (mars-april). Detta kan vars den utlösande faktorn för SD.
Det som talar mot detta är vittnen som säger att dom inte kan ens vara vid samma cache, typ. Mot detta finns loggar som bevisligen står att LW ringer SD och HD för sällskap på FTF, bl.a.
Men att anmälan är en utlösande faktor för mord i detta fall... tror inte en sekund på detta.
Hur ska du ha det? Du har pratat jättemånga gånger att deras förhållande var 1,5 år bak i tiden och att despyten är för långt bak för att vara ett motiv till mordet. Att det borde vara en nyare relation som har motiv... Du letar väldigt gärna flera alternativa GM än den som är mest självklar -
en person i nära relation till LW med lång historia som ännu inte var över
Sedan säger du i några inlägg att du hört de förmodligen träffades några veckor innan mordet. Haha. Ser du inte där då att MOTIVET inte behöver ligga 1,5 år bak i tiden vad gäller SD utan kan *flämt* faktiskt vara nåt nytillkommet som är OKÄNT för oss. Men likväl en trigger för MGM som gjorde att det blev som det blev.
Som nån sa, despyterna som hände för 1,5 år sen behöver inte ha med detta att göra alls men visar att BETEENDET finns där mellan dem. För mig är det självklart att nyare dispyter ligger till grund för det hela, nåt som eskalerade. Ibland är det den lilla droppen som får bägaren att rinna över....