2018-06-29, 19:45
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag väntar mig inga mirakel men vet att det går förtvivlat långsamt på NFC; förmodligen än mer så nu i semestertider. Framtiden får visa om de vaskat fram något dugligt.

(Kristen är jag nog vare sig jag vill eller inte, jag blev döpt i kyrkan. Troende är jag dock inte men snarare agnostiker än ateist. Vad det nu har med något att göra...)
Naturligtvis. Jag säger bara att jag hittills inte har sett något som ger mig anledning att misstänka SD för att ha med LW:s död att göra. Skulle det senare framkomma att det t.ex. finns teknisk bevisning som kan anses binda honom vid brottet skulle jag alltså bli ytterst förvånad.
Citera
2018-06-29, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Naturligtvis. Jag säger bara att jag hittills inte har sett något som ger mig anledning att misstänka SD för att ha med LW:s död att göra. Skulle det senare framkomma att det t.ex. finns teknisk bevisning som kan anses binda honom vid brottet skulle jag alltså bli ytterst förvånad.
Wow, du är ju mer än lovligt korkad. Inte sett något? Har du blundat hårt hela tiden?
Citera
2018-06-29, 19:56
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

– Jag är absolut inte förvånad att det dröjer utan tror snarare att det kommer ta ytterligare tid innan man kommer fram till lösningen. Det kan ta månader, säger Åsa Hiding till Dagen.
http://www.dagen.se/nyheter/manga-ar...-dod-1.1160944

Bäst att vara tydlig med att jag nu endast spekulerar kring ovanstående uttalande från åklagaren:

Jag tolkar det som att de inte tänker så brett i utredningen gällande alternativa GM.
De väntar bara på svaren från NFC.
När de får svaren så kommer falllet lösas.
Men jag kan ha fel i min tolkning
Citera
2018-06-29, 19:59
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Benägen att instämma.
Avskalat från förhoppningar och spekulationer vilka växt i takt med demoniseringen om SD som förmodad GM är dagsläget fredagen den 29 Juni.

Det finns ett fakta* annars finns inget fakta alls som talar för SD som GM
Det finns idag inget fakta alls som talar för att SD blir lagförd som GM

* Måhända förmodat skäligen misstänkt för att dom ännu inte hittat någon annan..
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-29 kl. 20:07.
Citera
2018-06-29, 20:00
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Wow, du är ju mer än lovligt korkad. Inte sett något? Har du blundat hårt hela tiden?

Oj, ett ögonvittne.
Citera
2018-06-29, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Det tror inte jag! LW hade fullt upp med det kommande firandet av lillgrabben nästa morgon. För att hinna med det, borde man få gå upp tidigare än normalt. Barnen skulle ju till skolan. Nog som jag fattat det, var LW en nattsuddare, men geocaching mitt i natten med ofixade paket på middagsbordet och tidigare uppgång på morgonen, avfärdar jag det. Jag tror SD kom dit för att omhulda sin relation eller ställa ultimatum nu innan USA-färd med frun. Tror inte LW gick av för hackor om man blev otrevlig mot henne, verkade vara en kvinna med skinn på näsan, dessutom vältränad. Förmodligen hade han bilen längre ner på gatan och LW for efter honom för fortsatt diskussion och där urartar allt. Kanske hotar hon med att skicka ett sms till HD och berätta vem han egentligen är som hon är gift med, hur mycket dynga LW fått ta från sina vänner inom cachingen, svartmålad. SD sotar igen helt. När hon inser sin belägenhet, springer och skriker hon i panik. Inte många meter från det numera beryktade planket.

Om nu MGM kom för omhulda sin relation till HD, en fundering. Kan det gått så långt i relationen mellan SD - HD att hon för att fortsätta äktenskapet ställde kraven att sluta med geocaching. Enl tråden så är de nu i full gång med denna hobby men nu finns inte LW. Kan HD krävt att någon av de skulle sluta med geocachingen och att SD skulle kunna komma och begära att LW ska upphöra med geocaching var väl inte någon bra idé utan han kanske kom för att ge LW den informationen att han o HD upphör med hobbyn.
Troligen var det genom hobbyn LW -SD träffades och kanske kunde HD från bilder i loggar o insta läsa ut annat som gjorde henne ont och till slut ställer detta som krav.
Som sagt fundering/teori och själv har jag ingen anknytning till Örebro eller personerna.

Anta på måndagskvällen att den person som kom till LW:s bostad och det blev diskussion/ lågt gräl att något av barnen vakna till och hör röster inte skrikiga utan kanske något förhöjt bara. Är det en röst man inte känner till så reagerar nog barnet men känner den sig trygg med rösten, känner igen den sedan tidigare så vänder sig nog barn/barnen om och somnar igen. Det kanske är något utgå ifrån.
Citera
2018-06-29, 20:06
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Benägen att instämma.
Avskalat från förhoppningar och spekulationer vilka växt i takt med demoniseringen om SD som förmodad GM är dagsläget fredagen den 29 Juni.

Det finns ett fakta* annars finns inget fakta alls som talar för SD som GM
Det finns idag inget fakta alls som talar för att SD blir lagförd som GM

* Förmodligen skäligen misstänkt för att dom ännu inte hittat någon annan..

Du kan ju på allvar inte mena att de plockar in SD i brist på annat?
Har respekterat dina inlägg och tyckt att du ändå har vettiga funderingar fram till nu... SnorJohan nu sjönk du.
Börjar tro att du endast är här på FB som tidsfördriv och för skapa irritationer.
Scrollar förbi dig i fortsättningen
Citera
2018-06-29, 20:08
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Helt rätt med eventet. Det var hans event som hon kom till och skrev i loggen om tummetott. Det är sånt jag inte får ihop med att vänner skrev att dom planerade resorna så dom inte stötte på varandra.

Fått än fler indikationer att dom hade fortsatt sin relation efter anmälningarna och kanske så sent som bar någon/ett par veckor innan mordet. Någon skrev om gummisnodd, som drogs till varandra. Kanske destruktivt katt och råtta.

...

Kan vara så att LW ville mer först (där vid anmälningen) och sedan gick vidare, och då när SD tappade HD så ville han mer.

Citat:
Att gått vidare med sina liv och då träffas på event betyder inte per automatik någon relation, inte ens en vänskapsrelation... "kapitlet" kan mycket väl vara över. Hur kan du tycka/tro det?

Jag själv nämner att dom träffats flera gånger efter anmälan. Men jag vet inte OM dom hade en sexuell- eller kärleksrelation.

Du tjatar än mer om anmälan och att det var misshandel än jag konstaterar ätt det var relativt långt bak i tiden för att just den händelsen ska få bäring för mig att det skulle vara orsaken till att SD mördar LW.

Citat:
Jag skrev tidigare idag om just det scenariot, som jag fått indikationer om, att dom fortsatt träffats efter anmälan. Nu blir det skilsmässa och LW går vidare med en annan relation och då står SD där ensam. Detta uppstår nu i närtid (mars-april). Detta kan vars den utlösande faktorn för SD.

Det som talar mot detta är vittnen som säger att dom inte kan ens vara vid samma cache, typ. Mot detta finns loggar som bevisligen står att LW ringer SD och HD för sällskap på FTF, bl.a.

Men att anmälan är en utlösande faktor för mord i detta fall... tror inte en sekund på detta.

Hur ska du ha det? Du har pratat jättemånga gånger att deras förhållande var 1,5 år bak i tiden och att despyten är för långt bak för att vara ett motiv till mordet. Att det borde vara en nyare relation som har motiv... Du letar väldigt gärna flera alternativa GM än den som är mest självklar - en person i nära relation till LW med lång historia som ännu inte var över

Sedan säger du i några inlägg att du hört de förmodligen träffades några veckor innan mordet. Haha. Ser du inte där då att MOTIVET inte behöver ligga 1,5 år bak i tiden vad gäller SD utan kan *flämt* faktiskt vara nåt nytillkommet som är OKÄNT för oss. Men likväl en trigger för MGM som gjorde att det blev som det blev.

Som nån sa, despyterna som hände för 1,5 år sen behöver inte ha med detta att göra alls men visar att BETEENDET finns där mellan dem. För mig är det självklart att nyare dispyter ligger till grund för det hela, nåt som eskalerade. Ibland är det den lilla droppen som får bägaren att rinna över....
Citera
2018-06-29, 20:08
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Att SD skulle dömas för mordet behöver du nog inte oroa dig för. Hade det funnits något som talade för att han var inblandad så skulle det säkert ha kommit fram vid det här laget.

Det finns något som talar för att han är inblandad. Annars hade han aldrig kunnat bli skäligen misstänkt.
Citera
2018-06-29, 20:12
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Om nu MGM kom för omhulda sin relation till HD, en fundering. Kan det gått så långt i relationen mellan SD - HD att hon för att fortsätta äktenskapet ställde kraven att sluta med geocaching. Enl tråden så är de nu i full gång med denna hobby men nu finns inte LW. Kan HD krävt att någon av de skulle sluta med geocachingen och att SD skulle kunna komma och begära att LW ska upphöra med geocaching var väl inte någon bra idé utan han kanske kom för att ge LW den informationen att han o HD upphör med hobbyn.
Troligen var det genom hobbyn LW -SD träffades och kanske kunde HD från bilder i loggar o insta läsa ut annat som gjorde henne ont och till slut ställer detta som krav.
Som sagt fundering/teori och själv har jag ingen anknytning till Örebro eller personerna.

Anta på måndagskvällen att den person som kom till LW:s bostad och det blev diskussion/ lågt gräl att något av barnen vakna till och hör röster inte skrikiga utan kanske något förhöjt bara. Är det en röst man inte känner till så reagerar nog barnet men känner den sig trygg med rösten, känner igen den sedan tidigare så vänder sig nog barn/barnen om och somnar igen. Det kanske är något utgå ifrån.

SD och LW kände varandra innan geocachingen. Dessutom vigde LW, SD och HD flera år tidigare.
Citera
2018-06-29, 20:19
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Och det är samma person som avses? Låter som två olika personer och två olika adresser?!

Läs inläggen av Nutella123. I sitt första inlägg skriver hen om en våldtäktsman, det visar sig i senare inlägg av samma postare att det INTE handlar om våldtäkt utan sexuellt ofredande.
Senast redigerad av LimeTime 2018-06-29 kl. 20:35.
Citera
2018-06-29, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt

Första delen stämmer inte med det beteende/förhållande dom hade till geocaching, varken före eller efter mordet, tycker jag.
Andra delen: Dom kände varandra innan geocaching.
Tredje delen: Barnet/en borde väl bli oroliga om det var den hemska SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in