2018-06-29, 18:41
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Av inlägget med tomaterna att döma så skriver LW att hon inte känner någon i längan. Att det var första gången som hon pratade med denne granne när hon lånade tomater. Det är INTE samma granne som dömts för ofredande/våldtäkt (vilket det nu är, förekommit olika uppgifter här i tråden). Denne granne bor på en annan gata, tomatgrannen bor typ 3 hus ifrån LW, och är SAMMA som nu har sitt hus utlagt på hemnet till försäljning. Denna familj har utländsk härkomst, tror det var turkiet.

OM ”tomatgrannen” har bostaden i LW:s radhuslänga till salu så noterade jag att förnamnen på de som säljer verkar överensstämma med de som nämndes i annat / andra inlägg om ”ofredandeanmälan av någon fd polis i området som bytt namn och yrke” (fritt citerat ur minnet). Säkerligen bara slumpen som inte har någon fantasi kanske? Vet givetvis inte om det som postaren av inläggen påstod är sant överhuvudtaget.
Citera
2018-06-29, 18:45
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Varför önskar du att SD inte är GM? Och vem skulle du hellre vilja att det är?

För att familjerna känner varandra och barnen säkerligen.
SD är pappa och lider med hans barn om han skulle vara GM
Hade ”hellre” sett en GM utan familj.
Missförstå mig nu rätt.
Vet inte om det finns något mer tragiskt än när barn/tonåringar förlorar sina föräldrar.
LW:s barn får aldrig sin mamma åter
Skulle SD vara GM och döms blir det även ett trauma för hans barn
Senast redigerad av flixa81 2018-06-29 kl. 18:46. Anledning: Stavfel
Citera
2018-06-29, 18:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
För att familjerna känner varandra och barnen säkerligen.
SD är pappa och lider med hans barn om han skulle vara GM
Hade ”hellre” sett en GM utan familj.
Missförstå mig nu rätt.
Vet inte om det finns något mer tragiskt än när barn/tonåringar förlorar sina föräldrar.
LW:s barn får aldrig sin mamma åter
Skulle SD vara GM och döms blir det även ett trauma för hans barn
Att SD skulle dömas för mordet behöver du nog inte oroa dig för. Hade det funnits något som talade för att han var inblandad så skulle det säkert ha kommit fram vid det här laget.
Citera
2018-06-29, 18:57
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Att SD skulle dömas för mordet behöver du nog inte oroa dig för. Hade det funnits något som talade för att han var inblandad så skulle det säkert ha kommit fram vid det här laget.

Utveckla?
Menar du att det inte finns något dom pekar på hans inblandning?
Därför han fortsatt är skäligen misstänkt?
Citera
2018-06-29, 18:59
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag/vi pratar om en helt annan granne, som LW fick att börja geocacha, inte allt för länge sedan.
Det är denna granne till LW som jag inte riktigt har koll på vem som åsyftas.

Jag hade hoppas på att någon annan tog upp tanken om tomat grannen är samma som geocachar grannen som är samma som våldtäktsdömde... eller i någon annan konstellation.
Eller har jag/vi fått nått om bakfoten?

Kan ingen koll upp uppgifterna om denna våldtäktsdömde bor kvar. Enligt postare är det huset inte många meter FP/MP, men hen var ju osäker om han bodde kvar. Jag är lite osäker på hens agenda då två, inte i sig, motstridiga uppgifter men liknande kom och dessutom ny reggad.

Återigen!! Det finns ingen som är dömd för våldtäkt på samma gata. Det gick till åtal som sexuellt ofredande. Vi är flera som påpekat detta nu.
Citera
2018-06-29, 19:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Utveckla?
Menar du att det inte finns något dom pekar på hans inblandning?
Därför han fortsatt är skäligen misstänkt?
Om det formellt ligger kvar en misstanke så kommer den väl att avskrivas på något sätt.
Citera
2018-06-29, 19:01
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
OM ”tomatgrannen” har bostaden i LW:s radhuslänga till salu så noterade jag att förnamnen på de som säljer verkar överensstämma med de som nämndes i annat / andra inlägg om ”ofredandeanmälan av någon fd polis i området som bytt namn och yrke” (fritt citerat ur minnet). Säkerligen bara slumpen som inte har någon fantasi kanske? Vet givetvis inte om det som postaren av inläggen påstod är sant överhuvudtaget.

Den som refererades till som var dömd för ofredande/våldtäkt bor/bodde på Rättarevägen. Den granne som LW lånade tomater av (vars hus är till salu) bor på samma gata som LW, Byalagsgatan 4H.

Om det finns fler än en granne som är dömd för diverse våldsbrott ska jag låta vara osagt.
Citera
2018-06-29, 19:03
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag har inte samma tilltro som du till hur snabbt NFC processar bevis så jag avvaktar gärna till efter sommaren och ser vad som kryper fram från spaningsledningen.
Citera
2018-06-29, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Återigen!! Det finns ingen som är dömd för våldtäkt på samma gata. Det gick till åtal som sexuellt ofredande. Vi är flera som påpekat detta nu.
Och det är samma person som avses? Låter som två olika personer och två olika adresser?!
Citera
2018-06-29, 19:11
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Den som refererades till som var dömd för ofredande/våldtäkt bor/bodde på Rättarevägen. Den granne som LW lånade tomater av (vars hus är till salu) bor på samma gata som LW, Byalagsgatan 4H.

Om det finns fler än en granne som är dömd för diverse våldsbrott ska jag låta vara osagt.

Ja, jag lyckades hitta Nutella123:s inlägg och hen nämner Rättarevägen, inte Byalagsvägen, precis som du säger. Bra då vet vi det!
Citera
2018-06-29, 19:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag har inte samma tilltro som du till hur snabbt NFC processar bevis så jag avvaktar gärna till efter sommaren och ser vad som kryper fram från spaningsledningen.
Det handlar väl mer om att jag själv inte är kristen, och att jag därför inte delar åklagarens och andra örebroares tro på mirakel:
– Jag är absolut inte förvånad att det dröjer utan tror snarare att det kommer ta ytterligare tid innan man kommer fram till lösningen. Det kan ta månader, säger Åsa Hiding till Dagen.
http://www.dagen.se/nyheter/manga-ar-fortvivlade-efter-lena-wesstroms-dod-1.1160944
Citera
2018-06-29, 19:36
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Det handlar väl mer om att jag själv inte är kristen, och att jag därför inte delar åklagarens och andra örebroares tro på mirakel:
– Jag är absolut inte förvånad att det dröjer utan tror snarare att det kommer ta ytterligare tid innan man kommer fram till lösningen. Det kan ta månader, säger Åsa Hiding till Dagen.
http://www.dagen.se/nyheter/manga-ar-fortvivlade-efter-lena-wesstroms-dod-1.1160944
Jag väntar mig inga mirakel men vet att det går förtvivlat långsamt på NFC; förmodligen än mer så nu i semestertider. Framtiden får visa om de vaskat fram något dugligt.

(Kristen är jag nog vare sig jag vill eller inte, jag blev döpt i kyrkan. Troende är jag dock inte men snarare agnostiker än ateist. Vad det nu har med något att göra...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in