2018-06-29, 17:20
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Vet någon om den tidigare nämnda ”tomat-grannen” som LW uppfattade som tillmötesgående är samma granne som nu säljer sin bostad i (vad jag uppfattar det som) LW:s radhuslänga?
Citera
2018-06-29, 17:25
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag skrev tidigare idag om just det scenariot, som jag fått indikationer om, att dom fortsatt träffats efter anmälan. Nu blir det skilsmässa och LW går vidare med en annan relation och då står SD där ensam. Detta uppstår nu i närtid (mars-april). Detta kan vars den utlösande faktorn för SD.

Det som talar mot detta är vittnen som säger att dom inte kan ens vara vid samma cache, typ. Mot detta finns loggar som bevisligen står att LW ringer SD och HD för sällskap på FTF, bl.a.

Men att anmälan är en utlösande faktor för mord i detta fall... tror inte en sekund på detta.
Det handlar väl inte om LW:s anmälan är en utlösande faktor utan om att SD bevisligen går till handgripligheter. Problem med humöret.
Citera
2018-06-29, 17:28
Medlem
Citat:
Vsr det hon eller han som laddade upp den? Fäste som sagt ingen vikt vid det, lätt det försvinna i bruset. Var det inte en till person med på det kortet?

Inte den gången, finns ju flera tungbilder😉. Tror det var LW som laddade upp för hon skrev iaf bildtexten som handlade ngt om att hon ”hittade bara en ful gubbe och han var snäll”.
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-06-29 kl. 18:10.
Citera
2018-06-29, 17:30
Medlem
Citat:
Men var tog grannen hon introducerade geocaching vägen? Någon som vet mer om denna granne?

Har det funnits ngn sådan, bara du som skrivit om det😉
Citera
2018-06-29, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Har det funnits ngn sådan, bara du som skrivit om det😉
Nä, det var rakt inte jag initialt!
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-06-29 kl. 17:35. Anledning: Fel tecken
Citera
2018-06-29, 17:37
Medlem
Citat:
Inte den gången, finns ju flera tungbilder😉. Tror det var LW för hon skrev bildtexten som handlade ngt om att hon ”hittade bara en ful gubbe och han var snäll”.
Låter som SD.... och även LW:s sätt att kommentera som jag sett.
Citera
2018-06-29, 17:43
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Vilken klan? HD och JG?

HD, familjen/släkten, vänner - eller kanske en särskild sammanslutning där JG ingår? Jag vet inte om han har klanen kvar vid sin sida - vilka som tror han är oskyldig eller kanske vet om han är skyldig. Hittills har han uppenbarligen inte stått inte ensam.
Någon som sett honom nyligen och med vem/vilka?
Citera
2018-06-29, 17:47
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Som 'Snor-Johan' förklarar handlar det alltså om att försöka skilja på vad som är fakta och vad som kan vara påhittad och vilseledande information. Spekulationer är någonting helt annat.

Ja och i mitt inlägg han kommenterade framgick det klart och tydligt att det var en spekulation. Jag försökte inte vilseleda någon eller starta en trådsanning.
Jag spekulerade i att OM dörren stod på glänt på morgonen så kan det ha stor betydelse för vad som kan ha hänt och inte.
Citera
2018-06-29, 17:52
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Glömde svara i "stidens hetta".
TeamDavidsson Medlem sedan 2011-08-14, Softpocahontas Medlem sedan 2012-10-07, m.a.o omvänt förhållande, dessutom kände dom varandra innan geocaching.

Den nya hon fick att börja geocacha tolkar jag på loggen som en granne på gatan.

Jaha. Tror jag läst att det var SD som fick henne till att ta upp geocachingen igen (efter att hon varit väldigt inaktiv och sporadisk i sitt intresse de första 18 månaderna.) Har precis för mig att de loggade hennes första cache ihop. Och att det t o m var han som "döpte" henne till soft pochahontas. Men jag måste kolla upp det närmare för att vara säker. Om det är viktigt.
Citera
2018-06-29, 17:56
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Nä, det var rakt inte jag initialt!

Jag har inte hört det måste jag säga. Däremot att "en granne" (dvs SD) övertygade henne om burkjaktens förträfflighet.
Citera
2018-06-29, 17:56
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Okej så du vill inte ha några spekulationer i tråden?

Självklart du missförstår mig. Spekulationer är en omistlig del av Fb.
Trådsanningar är ett intressant fenomen och om möjligt ämne för avhandling

Är man av personliga anledningar önskedriven och inte faktaorienterad om vem som är GM så göds spekulationerna att genom upprepade skiften av ordens innebörd växa sig till att till slut bli vedertagna som fakta.
Det blir hart när omöjligt att orientera sig i tråden för andra än för oss som följt tråden från start.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-29 kl. 18:19.
Citera
2018-06-29, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Jaha. Tror jag läst att det var SD som fick henne till att ta upp geocachingen igen (efter att hon varit väldigt inaktiv och sporadisk i sitt intresse de första 18 månaderna.) Har precis för mig att de loggade hennes första cache ihop. Och att det t o m var han som "döpte" henne till soft pochahontas. Men jag måste kolla upp det närmare för att vara säker. Om det är viktigt.
Din uppfattning verkar stämma tycker jag. Uppfattat du att jag menar nått annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in