2018-06-29, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det var inte du!

Det vore vettigt om dom jobbar brett i utredningen, det är troligt det du skriver.
Ja, och just nu är det ganska bekvämt att ha en skälig misstänkt uppförd på bordet så dom kan jobba i lugn och ro.
Annars kan ni tänka er drevet: "Har ni ingen misstänkt i mordfallet LW än???", "Men SD, HD, UW, JG, ML, JH. grannen, rondom, har ni kollat dessa????", "Ni är ju helt värdelösa"...
Citera
2018-06-29, 15:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ni som är så bevandrade i alla hypoteser, främst mot SD.
Hur tolkar ni att polisledningen flyttade på både utredningschefen och biträdande utredningschef i samma mordfall, men hänvisade till andra orsaker längre tillbaka i tiden.
Hörde att vissa angav PS:s fördomsfulla uttalanden som skäl. Men varför flyttar dom på biträndande med?

Jag tror det har med fallet att göra, men polisledningen kan inte säga det officiellt, för det betyder att skulden faller tillbaka på dom själva att inte ha kontroll på sin personal och rutiner, vilket medför att rättssäkerheten äventyras.
Jag tror att polisledningen insett av svaren från TR att utredningen havererat i och med allt fokus landade på SD av någon anledning initialt.

Att åklagaren inte ryker, har nog just med detta att göra, hon kan bara ta ställning till det hon får.

Ursäkta, men ditt önsketänkande börjar bli tröttsamt.

SD är en STOR skit vare sig han är skyldig till
mordet eller inte.

Jag förstår inte varför HD vill fortsätta att
ha något med honom att göra överhuvudtaget.

Det vore bättre om hon accepterade att hon slängt bort
halva sitt liv på en stor idiot och gick vidare mot
något bättre.
Citera
2018-06-29, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Precis. Det var den gången jag menade, med SD i tofflorna för att hon var mörkrädd.

Ang tomaterna så var jag tvungen att kolla upp det.
Det framår faktiskt inte om det var en man eller en kvinna. Den som öppnade i tredje dörren var en kvinna, det var väl där jag har fått det ifrån. Men rätt ska vara rätt! Tack för att du gjorde mig uppmärksam på detta!

LD skriver såhär:

”Hade till min förvåning och besvikelse inga krossade tomater hemma. Grytan puttrade redan på spisen. Knackade på hos grannen. Ingen hemma. I allsindar, jag går till nästa dörr! Känner visserligen ingen i längan, men hur svårt kan det va, jag behöver ju tomaterna nu? Damen som öppnade nästa dörr var lika förvånad hon över att inte heller ha några hemma. Mörkt och tyst i nästa dörr. Fjärde dörren: ”Men kom in!! Klart jag har tomater! Vill du italienska eller svenska? Vad vill du ha mer? Har du allt du behöver? Vill du inte ha lite kaffe? Så GLAD jag blir att du ringer på! Svenskar gör inte så. Det är som i hemlandet! Snälla, ta i alla fall den här chokladen, den blir väl bra till efterrätt?” Vilken granne! Jag tror jag har hittat en ny vän.”
Glömde svara i "stidens hetta".
TeamDavidsson Medlem sedan 2011-08-14, Softpocahontas Medlem sedan 2012-10-07, m.a.o omvänt förhållande, dessutom kände dom varandra innan geocaching.

Den nya hon fick att börja geocacha tolkar jag på loggen som en granne på gatan.
Citera
2018-06-29, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ursäkta, men ditt önsketänkande börjar bli tröttsamt.

SD är en STOR skit vare sig han är skyldig till
mordet eller inte.

Jag förstår inte varför HD vill fortsätta att
ha något med honom att göra överhuvudtaget.

Det vore bättre om hon accepterade att hon slängt bort
halva sitt liv på en stor idiot och gick vidare mot
något bättre.
Vad har ditt tyckande om SD att göra med om han är skyldig till mord eller inte?
BTW, känner du SD? Vet du exakt vad som hände i alla situationer och vad som drev handlingarna till det vart?
Citera
2018-06-29, 15:59
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
vet du vad sannolikhet betyder? nä, tänkte väl det.
Inlägget var inte svårt att förstå. 'EnGodTanke' menar alltså att det inte är särskilt sannolikt (troligt) att SD skulle ha gått och burit på ilska inom sig sedan bråket i bilen ett och ett halvt år tidigare:
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-ville-fika-med-misstankte-mordaren/
Citera
2018-06-29, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Du verkar läsa det du vill läsa för att sedan skriva ett sarkastiskt svar.
Har du missat att jag skrivit OM?
Det är alltså spekulation.
Hur ska tråden vara tycker du?
Endast fakta och inga spekulationer och diskussioner alls?
På tiden åter igen att du bidrar med något.

Precis, skillnad mot media är ju att det här går att anonymt delge information. Självklart går det då inte att bekräfta allt som framkommer. Vill man inte läsa spekulationer kan man nöja sig med korta pressutlåtanden från polisen.
Citera
2018-06-29, 16:23
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Du verkar läsa det du vill läsa för att sedan skriva ett sarkastiskt svar.
Har du missat att jag skrivit OM?
Det är alltså spekulation.
Hur ska tråden vara tycker du?
Endast fakta och inga spekulationer och diskussioner alls?
På tiden åter igen att du bidrar med något.

Naturligtvis, självklart, men om man anser att syftet med tråden är att utröna vad som hänt LW så har man uppenbara problem om man inte kan skilja på dom båda.
Mitt blygsamma bidrag består i den otacksamma uppgiften i att söka källor till alla okritiska upprepningar samt söka utröna vad som bara är skvaller.
Tycker vi är oss skyldiga Lena det.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-29 kl. 16:27.
Citera
2018-06-29, 16:26
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Naturligtvis, självklart, men om man anser att syftet med tråden är att utröna vad som hänt LW så har man uppenbara problem om man inte kan skilja på dom båda.
Mitt blygsamma bidrag består i den otacksamma uppgiften i att söka källor till alla okritiska upprepningar.

Okej så du vill inte ha några spekulationer i tråden?
Citera
2018-06-29, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Glömde svara i "stidens hetta".
TeamDavidsson Medlem sedan 2011-08-14, Softpocahontas Medlem sedan 2012-10-07, m.a.o omvänt förhållande, dessutom kände dom varandra innan geocaching.

Den nya hon fick att börja geocacha tolkar jag på loggen som en granne på gatan.

Du får gå tillbaka och läsa i tråden. SD har introducerat henne för geocach, korrekt! Flera år senare (minns ej exakt) så vill hon ut och cacha men är mörkrädd. ”Grannen ställer upp står det.” På bilderna som loggats under denna tur så är det SD som är med. Med uträckt tunga.
Jag gissar att alla sexuella gester och fräcka kommentarer var före deras kärleksrelation, tror inte LW var så förhärdad att hon laddade upp den typen av bilder för allmän beskådan samtidigt som hon hade en ”förbjuden” affär, men vad vet jag. Vet någon om när relationen inleddes? Flixa81? Sh.Holmes?
Citera
2018-06-29, 16:37
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Okej så du vill inte ha några spekulationer i tråden?
Som 'Snor-Johan' förklarar handlar det alltså om att försöka skilja på vad som är fakta och vad som kan vara påhittad och vilseledande information. Spekulationer är någonting helt annat.
Citera
2018-06-29, 16:40
Medlem
Honan6s avatar
Någon som har koll på var SD med klan är ute och geocachar idag?
Citera
2018-06-29, 16:43
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Inte tillräckligt mycket allvar för att skilja sig. Jag tror knappast LW, som pastor, trivdes med att delta i otrohet.
SD drog kanske valsen om att han skulle skilja sig och frun hans mådde dåligt och ville inte ha sex, snyft snyft, stackars honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in