2018-06-29, 16:44
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är ingen tvekan om att den negativa bild av både synderskan/avfällingen LW och narcissisten/ateisten SD som målas upp här i tråden kan ha sitt ursprung i den lokala Equmeniaförsamlingen:
På olika nätbaserade sociala forum pågår det spekulationer kring motiv och annat som rör det misstänkta mordet.

– Det är även en del av våra medlemmar i Equmeniakyrkan som skriver och kommenterar och det tycker jag känns så onödigt att göra nu, säger George Olvik, Equmeniakyrkans krisgrupp.

http://www.dagen.se/nyheter/manga-ar-fortvivlade-efter-lena-wesstroms-dod-1.1160944
Finns det några kända kopplingar mellan åklagare/polis och församlingen? Det skulle ju i så fall kunna vara en del av förklaringen till att samtliga utredningsåtgärder tycks ha riktats mot just SD, och till åklagarens personliga övertygelse om att SD är gärningsmannen.

År 2015 är ÅH medlem i Mikaels kyrka i Örebro. Därefter vet jag inte.
Citera
2018-06-29, 16:44
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag får inte ihop relationen SD/LW, hjälp mig!

Vi vet att det "kraschade" i början av 2017. HD reggar eget konto och allt.
Deras geocachingkompisar vittnar om att dom planerar om resor och cacher så dom två inte är tillsammans. Låter väldigt infekterat.
Samtidigt ser man loggar att LW ringer TeamDavidsson och sammanstrålar på FTF-jakt, åker skridsko tillsammans o.d.

Jag förstår SD, om han inte vill ha med LW att göra, för att lappa ihop hans äktenskap, som vittnen (inklusive mig själv) hör och ser. Och att HD inte accepterar att SD är ensam med LW och cachar, vilket inte har hänt sedan 2017 (vad jag funnit).

Samtidigt vittnas det om att LW och SD har fortsatt träffas och även relativt nyligen. DÅ känns åter SD som en stark kandidat, HD tar skilsmässa och han står ensam. Kanske först nu går LW vidare med andra relationer och SD tappar både LW och HD inom ett par veckor.

Men OM SD gått vidare och försökt/försöker med HD, samtidigt som LW gått vidare (m.g.l och nu BeholderX), så finner jag det osannolikt att han NU skulle snäppa av svartsjuka. Är det någon som känner sig övergiven och lämnad sker nog konfrontationen relativt nära i tiden.
Att SD skulle bli så arg på LW för att förstört hans äktenskap 1,5 år senare bortser jag nästan ifrån, då kan vi väva in hennes ungdomsförälskelse i högstadiet lika gärna.

Jag tror att polisen skulle vinna mycket på kartlägga hennes senaste relationer (om det finns), då det är mest troligt att det är dom i närtid som skulle snäppa, tiden trubbar av ilskan.

JA, jag vet att det KAN vara så att SD burit det inom sig under lång tid, o.d. - o.s.v. Men sannolikheten talar mot det.

Jag håller med om många av dina frågeställningar och analyser och har gått i princip samma tankar själv. Vi vet naturligtvis inte om SD är skyldig eller inte, och som du skriver finns det sannolikt fler relationer kring LW efter SD som behöver undersökas.
Jag vill dock lägga till några funderingar kring det du skriver om att tiden trubbar av ilskan. Så kan det givetvis vara, men eftersom vi inte vet vad som utlöste mordet/dråpet så kan vi inte vara säkra på att det var ilska; dvs, planerat. Det kan ju varit ett försök till försoning som gick helt fel. Kanske eskalerade det hastigt för att sedan övergå i våldsamheter; kanske som ett resultat av panik hos GM. Jag har luftat dom teorierna tidigare i tråden och behöver inte dra dom i detalj igen.

Jag tänker att SD kan ha gradvis kommit ur balans efter det att hans tillvaro förändrats och att detta kan ha tagit tid. Att gå från en ordnad tillvaro med tre mål mat till en unkistillvaro där den före detta börjar umgås med sin tidigare vän osv. Vem vet vad som hänt i närtid och varför han valde att söka upp LW; dvs, om han nu gjorde det. Att LW nu kanske ser honom som ett offer och inte längre är attraherad kan också vara en trigger.

Vårt största bekymmer är att 90% av allt bygger på rena spekulationer. Det är ett korthus av antaganden som är rätt högt vid det här laget.
Citera
2018-06-29, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Som 'Snor-Johan' förklarar handlar det alltså om att försöka skilja på vad som är fakta och vad som kan vara påhittad och vilseledande information. Spekulationer är någonting helt annat.

Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
SD drog kanske valsen om att han skulle skilja sig och frun hans mådde dåligt och ville inte ha sex, snyft snyft, stackars honom

Jo. Har också funderat vilken typ av trakasserier LW blev utsatt för av SD, som hon polisanmälde men drog tillbaka. Kan det vara som med tjejen i dykbloggen att han sett LW geocacha med någon annan, skrivit och kallat henne för oanständiga saker och avslutat med SVARA, SVARA, SVARA, SVARA!
Citera
2018-06-29, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Du får gå tillbaka och läsa i tråden. SD har introducerat henne för geocach, korrekt! Flera år senare (minns ej exakt) så vill hon ut och cacha men är mörkrädd. ”Grannen ställer upp står det.” På bilderna som loggats under denna tur så är det SD som är med. Med uträckt tunga.
Jag gissar att alla sexuella gester och fräcka kommentarer var före deras kärleksrelation, tror inte LW var så förhärdad att hon laddade upp den typen av bilder för allmän beskådan samtidigt som hon hade en ”förbjuden” affär, men vad vet jag. Vet någon om när relationen inleddes? Flixa81? Sh.Holmes?
Aha, jag missförstod dig, nu vet jag vad du åsyftar.

Fotot har jag inte kommenterat, men han är sån med dom han är nära, oavsett relation. Han har gjort ”värre” både mot mig och min partner, ensam och i grupp. Jag tycker det är onödigt, men lägger ingen vikt i det.

Angående vissa kommentarer om tofflor vid denna logg (inte i detta citat). Talesätt, han hade skor på sig. Som att säga att man kom ut i nattmössan...

Det viktigaste i detta är dock hennes här påstådda mörkerrädsla. Hon kan ha varit mörkrädd, men det har inte stoppat henne tidigare att fara ut i skogen själv mitt i natten. Drt finns det loggar som bevis.
Citera
2018-06-29, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Någon som har koll på var SD med klan är ute och geocachar idag?

Vilken klan? HD och JG?
Citera
2018-06-29, 17:06
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ni som är så bevandrade i alla hypoteser, främst mot SD.
Hur tolkar ni att polisledningen flyttade på både utredningschefen och biträdande utredningschef i samma mordfall, men hänvisade till andra orsaker längre tillbaka i tiden.
Hörde att vissa angav PS:s fördomsfulla uttalanden som skäl. Men varför flyttar dom på biträndande med?

Jag tror det har med fallet att göra, men polisledningen kan inte säga det officiellt, för det betyder att skulden faller tillbaka på dom själva att inte ha kontroll på sin personal och rutiner, vilket medför att rättssäkerheten äventyras.
Jag tror att polisledningen insett av svaren från TR att utredningen havererat i och med allt fokus landade på SD av någon anledning initialt.

Att åklagaren inte ryker, har nog just med detta att göra, hon kan bara ta ställning till det hon får.
Eller havererat så de var tvungna att släppa honom.
Citera
2018-06-29, 17:07
Medlem
Citat:
Aha, jag missförstod dig, nu vet jag vad du åsyftar.

Fotot har jag inte kommenterat, men han är sån med dom han är nära, oavsett relation. Han har gjort ”värre” både mot mig och min partner, ensam och i grupp. Jag tycker det är onödigt, men lägger ingen vikt i det.

Angående vissa kommentarer om tofflor vid denna logg (inte i detta citat). Talesätt, han hade skor på sig. Som att säga att man kom ut i nattmössan...

Det viktigaste i detta är dock hennes här påstådda mörkerrädsla. Hon kan ha varit mörkrädd, men det har inte stoppat henne tidigare att fara ut i skogen själv mitt i natten. Drt finns det loggar som bevis.

OK, men vill LW ladda upp den typen av sliskiga bilder på en man som hon har en, både religiöst och personligt, förbjuden relation med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jag håller med om många av dina frågeställningar och analyser och har gått i princip samma tankar själv. Vi vet naturligtvis inte om SD är skyldig eller inte, och som du skriver finns det sannolikt fler relationer kring LW efter SD som behöver undersökas.
Jag vill dock lägga till några funderingar kring det du skriver om att tiden trubbar av ilskan. Så kan det givetvis vara, men eftersom vi inte vet vad som utlöste mordet/dråpet så kan vi inte vara säkra på att det var ilska; dvs, planerat. Det kan ju varit ett försök till försoning som gick helt fel. Kanske eskalerade det hastigt för att sedan övergå i våldsamheter; kanske som ett resultat av panik hos GM. Jag har luftat dom teorierna tidigare i tråden och behöver inte dra dom i detalj igen.

Jag tänker att SD kan ha gradvis kommit ur balans efter det att hans tillvaro förändrats och att detta kan ha tagit tid. Att gå från en ordnad tillvaro med tre mål mat till en unkistillvaro där den före detta börjar umgås med sin tidigare vän osv. Vem vet vad som hänt i närtid och varför han valde att söka upp LW; dvs, om han nu gjorde det. Att LW nu kanske ser honom som ett offer och inte längre är attraherad kan också vara en trigger.

Vårt största bekymmer är att 90% av allt bygger på rena spekulationer. Det är ett korthus av antaganden som är rätt högt vid det här laget.
Jag skrev tidigare idag om just det scenariot, som jag fått indikationer om, att dom fortsatt träffats efter anmälan. Nu blir det skilsmässa och LW går vidare med en annan relation och då står SD där ensam. Detta uppstår nu i närtid (mars-april). Detta kan vars den utlösande faktorn för SD.

Det som talar mot detta är vittnen som säger att dom inte kan ens vara vid samma cache, typ. Mot detta finns loggar som bevisligen står att LW ringer SD och HD för sällskap på FTF, bl.a.

Men att anmälan är en utlösande faktor för mord i detta fall... tror inte en sekund på detta.
Citera
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jo. Har också funderat vilken typ av trakasserier LW blev utsatt för av SD, som hon polisanmälde men drog tillbaka. Kan det vara som med tjejen i dykbloggen att han sett LW geocacha med någon annan, skrivit och kallat henne för oanständiga saker och avslutat med SVARA, SVARA, SVARA, SVARA!
Ja, det kanske är något liknande 'Honan6' syftar på när hon skriver om SD:s gränslösa övergreppsbeteende.
Citera
2018-06-29, 17:09
Medlem
Citat:
OK, men vill LW ladda upp den typen av sliskiga bilder på en man som hon har en, både religiöst och personligt, förbjuden relation med.
Vsr det hon eller han som laddade upp den? Fäste som sagt ingen vikt vid det, lätt det försvinna i bruset. Var det inte en till person med på det kortet?
Citera
2018-06-29, 17:11
Medlem
Citat:
Du får gå tillbaka och läsa i tråden. SD har introducerat henne för geocach, korrekt! Flera år senare (minns ej exakt) så vill hon ut och cacha men är mörkrädd. ”Grannen ställer upp står det.” På bilderna som loggats under denna tur så är det SD som är med. Med uträckt tunga.
Jag gissar att alla sexuella gester och fräcka kommentarer var före deras kärleksrelation, tror inte LW var så förhärdad att hon laddade upp den typen av bilder för allmän beskådan samtidigt som hon hade en ”förbjuden” affär, men vad vet jag. Vet någon om när relationen inleddes? Flixa81? Sh.Holmes?
Men var tog grannen hon introducerade geocaching vägen? Någon som vet mer om denna granne?
Citera
2018-06-29, 17:16
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ja och "vem ska jag döda?".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in