Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-29, 17:01
  #1
Medlem
Lilabanans avatar
Tjena, jag undrar om glidmedel som gick ut för ca ett år sen är farligt eller dåligt på något sätt? Det är en liten testförpackning på 5ml och det här ju inte torkat iaf det känner man ju.

Tack på förhand!
Citera
2018-06-29, 17:38
  #2
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Oöpnad engångspack? Kör. Misstänker att det är ett sånt där maxdatum som måste sättas, brukar vara 5 år. Mest för att de inte kan garantera det hur länge som helst även om det troligen är ok om 20 år med.
Citera
2018-06-29, 17:45
  #3
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Oöpnad engångspack? Kör. Misstänker att det är ett sånt där maxdatum som måste sättas, brukar vara 5 år. Mest för att de inte kan garantera det hur länge som helst även om det troligen är ok om 20 år med.

Aa exakt, man känner ju att det är glidmedel i, som sagt det har inte torkat. Men det börjar inte bildas några skadliga ämnen eller så efter för lång tid?
Citera
2018-06-29, 17:54
  #4
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Aa exakt, man känner ju att det är glidmedel i, som sagt det har inte torkat. Men det börjar inte bildas några skadliga ämnen eller så efter för lång tid?

Glycerin etc borde inte bilda nåt sånt när det bryts ned och silikon reagerar typ inte med så mycket vad jag vet.

Källa : aldrig hört under åren jag jobbade i sexshop
Citera
2018-06-29, 17:57
  #5
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Glycerin etc borde inte bilda nåt sånt när det bryts ned och silikon reagerar typ inte med så mycket vad jag vet.

Källa : aldrig hört under åren jag jobbade i sexshop

Perfekt!

Tack för svaren!
Citera
2018-06-29, 18:05
  #6
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Perfekt!

Tack för svaren!

Ha så kul!
Citera
2018-06-29, 21:36
  #7
Medlem
Zer0Shits avatar
Så länge det inte torkat ihop lär det inte vars någon fara. Ge damen en ordentlig omgång på flottstången.

z
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback