2018-06-29, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Om det är en säker uppgift tänker jag att det måste va barnet som uppgett detta, att dörren stod på glänt? Kanske en av anledningarna till att de snabbt misstänkte att något hänt?
Om hon gett sig iväg frivilligt för att prata med någon ute hade hon nog stängt dörren när hon gick.
Stämmer uppgiften att barnet såg att dörren var på glänt så stärker det ändå att något hänt i hemmet. Därmed inte sagt att hemmet är mordplats.
Ja Du har säkert rätt... om barnet kommer upp och saknar mamman tittar han säkert ut och kollar var hon är, hittar ingen mamma (har dessutom förväntat sig att bli uppvaktad), ringer pappan och berättar. Kanske inte ens kommer ihåg om han låst upp dörren/den var stängd/på glänt... stackars barn!
Citera
2018-06-29, 09:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ja, då stämmer väl det än bättre med en granne som bara ska lämna tillbaka /låna/visa nått och inte den "hetlevrade" SD???
Det stämmer än bättre med den avbrutna chattkonversationen. "Ah, grannen, kollar vad han vill, det går snabbt". Skulle det vara SD så vet hon nog att det kommer diskuteras och inte gå fort, så då skulle hon som regel skriva det till dom hon chattar med. Att hon bara försvinner från chatten händer inte enligt flera av dom som chattade mycket med henne. "Ska bara...", "Måste sluta nu..." kom det ofta från henne.
Och varför skulle grannen ha ihjäl LW?
Citera
2018-06-29, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Och varför skulle grannen ha ihjäl LW?
Våldtäcktsmän är inte helt ovanligt med förskräckliga följder.
Citera
2018-06-29, 09:44
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Jag får inte ihop relationen SD/LW, hjälp mig!

Vi vet att det "kraschade" i början av 2017. HD reggar eget konto och allt.
Deras geocachingkompisar vittnar om att dom planerar om resor och cacher så dom två inte är tillsammans. Låter väldigt infekterat.
Samtidigt ser man loggar att LW ringer TeamDavidsson och sammanstrålar på FTF-jakt, åker skridsko tillsammans o.d.

Jag förstår SD, om han inte vill ha med LW att göra, för att lappa ihop hans äktenskap, som vittnen (inklusive mig själv) hör och ser. Och att HD inte accepterar att SD är ensam med LW och cachar, vilket inte har hänt sedan 2017 (vad jag funnit).

Samtidigt vittnas det om att LW och SD har fortsatt träffas och även relativt nyligen. DÅ känns åter SD som en stark kandidat, HD tar skilsmässa och han står ensam. Kanske först nu går LW vidare med andra relationer och SD tappar både LW och HD inom ett par veckor.

Men OM SD gått vidare och försökt/försöker med HD, samtidigt som LW gått vidare (m.g.l och nu BeholderX), så finner jag det osannolikt att han NU skulle snäppa av svartsjuka. Är det någon som känner sig övergiven och lämnad sker nog konfrontationen relativt nära i tiden.
Att SD skulle bli så arg på LW för att förstört hans äktenskap 1,5 år senare bortser jag nästan ifrån, då kan vi väva in hennes ungdomsförälskelse i högstadiet lika gärna.

Jag tror att polisen skulle vinna mycket på kartlägga hennes senaste relationer (om det finns), då det är mest troligt att det är dom i närtid som skulle snäppa, tiden trubbar av ilskan.

JA, jag vet att det KAN vara så att SD burit det inom sig under lång tid, o.d. - o.s.v. Men sannolikheten talar mot det.
Du vill lära polisen hur de ska jobba?
Citera
2018-06-29, 09:47
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Våldtäcktsmän är inte helt ovanligt med förskräckliga följder.
Och de brukar knacka på hos grannen för att våldta och döda?
Citera
2018-06-29, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Det var två olika personer.
Den grannen som hon fick med på geocaching var SD (framgår av foton från geologgen).
Den hon lånade en burk tomater av var frun i den familj vars hus (i samma länga som LW) nu är till salu.
Nja, stämmer det där? Tror det var en betydligt nyare händelse med en hon fick med att geocacha och dessutom vill jag minnas att det var en man recepten togs från, men kan minnas fel.
Citera
2018-06-29, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
"okokt 1" svarar på fråga från "great123" om dörren var olåst eller öppen och refererar till Aftonbladet som skrivit både och
Citat:...hennes personliga tillhörigheter kvar och dörren stod olåst.
Citat:..hennes personliga tillhörigheter kvar och dörren var öppen...
Kör ni över bron om bron är öppen eller om bron är stängd?
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-06-29 kl. 09:56. Anledning: missade blimten...
Citera
2018-06-29, 09:56
Medlem
Citat:
Behöver inte vara tanken, kanske någon som missuppfattat LW och trodde hon var intresserad ... vad vet vi?
Citera
2018-06-29, 09:59
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
"okokt 1" svarar på fråga från "great123" om dörren var olåst eller öppen och refererar till Aftonbladet som skrivit både och
Citat:...hennes personliga tillhörigheter kvar och dörren stod olåst.
Citat:..hennes personliga tillhörigheter kvar och dörren var öppen...

Trovärdig uppgift
AB överträffar sig själv
Citera
2018-06-29, 10:01
Medlem
Citat:
Så korkad kommentar! Dels verkar det finnas en våldtäktsman i grannskapet om jag tolkade det rätt. Dels så har LW kontaktytor med sina grannare. Även om det är en ej tidigare dömd person, så är alltid första gången just första gången.

Omvänt: SD har en historik att plinga på och döda sina tidigare relationer? Hur många är han uppe i nu?

Åter, så dumt.... Vi spekulerar här
Citera
2018-06-29, 10:04
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Så korkad kommentar! Dels verkar det finnas en våldtäktsman i grannskapet om jag tolkade det rätt. Dels så har LW kontaktytor med sina grannare. Även om det är en ej tidigare dömd person, så är alltid första gången just första gången.

Omvänt: SD har en historik att plinga på och döda sina tidigare relationer? Hur många är han uppe i nu?

Åter, så dumt.... Vi spekulerar här

Våldtäktsman ska man nog akta sig för att skriva, sexuellt ofredande är inte samma sak som våldtäkt.
Inte kul att bli uthängd här
Citera
2018-06-29, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Behöver inte vara tanken, kanske någon som missuppfattat LW och trodde hon var intresserad ... vad vet vi?
Personligen vart jag nog mer intresserad av denna hypotes än någon annan just nu. Det stämmer väldigt bra, faktiskt otroligt mycket bättre än att en relation kommer förbi, avviker snabbt, dörr olåst och hamnar bakom planket.

Har aldrig förlikat mig att en person hon har/har haft en relation kan ge detta förlopp som leder till planket, har känts så ologiskt. Men en granne ger mer logik i den händelsekedja som vi vet om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in