2018-06-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Flyttade denne kille till den ort där du träffade på honom? Denna ort, i viken jag har för mig du berättade att detta möte skedde, ska ha haft kopplingar till Mariestad; folk ska ha åkte emellan och festat på den tiden osv. Det är upp till dig, men om du skriver ut orten (vilket jag inte tror att du har gjort?), så kanske folk eventuellt lättare kan förstå vem denne kille var.

Om du redan skrivit ut detta, då har jag missat det. Bortse då bara från mitt inlägg.

Han uppgav att han hade bott lite överallt...nämnde Göteborg. Nämnde att han flyttat från Mariestad för länge sedan, men bodde där vid försvinnandet. Vid mötet bodde han söderut, kommer inte ihåg var..kanske det var Göteborg.
Han bodde inte på orten där jag råkade på honom. Han uppgav inte varför han befann sej där.
Har aldrig nämnt orten i tråden (vill inte att den nämns)
Vid egen efterforskning går mina tankar till PR ( han bodde lite varstans en tid) men förstår inte......tror inte han hade något med saken att göra men att han visste något.....
Killen påstod att han visste men inte alls var inblandad.
Citera
2018-06-28, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Tack för svar! Ser fram emot mer info om K-las. (Tillägg... Känner att i övrigt talar svar för sig självt från P och det är lönlöst. Men som sagt. Undrar också hur K-las mår och hoppas någon vet och vill berätta)

Prinzezzan är en av de få som intresserat sej för mina iakttagelser.
Jag lägger ingen personlig värdering kring skribenter utan går efter intresset av att försöka få fram uppgifter som kan vara av värde.

Har du någon annan uppfattning kring vem killen kan ha varit med tanke på att du var bekant med Helena och han i sin påstod känt henne via någon annan person.?
Citera
2018-06-28, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jaa, vi får verkligen hoppas att det kommer att komma något positivt ut av detta.

Varför får HAs familj målsägandebiträde nu?
Citera
2018-06-28, 21:40
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Han uppgav att han hade bott lite överallt...nämnde Göteborg. Nämnde att han flyttat från Mariestad för länge sedan, men bodde där vid försvinnandet. Vid mötet bodde han söderut, kommer inte ihåg var..kanske det var Göteborg.
Han bodde inte på orten där jag råkade på honom. Han uppgav inte varför han befann sej där.
Har aldrig nämnt orten i tråden (vill inte att den nämns)
Vid egen efterforskning går mina tankar till PR ( han bodde lite varstans en tid) men förstår inte......tror inte han hade något med saken att göra men att han visste något.....
Killen påstod att han visste men inte alls var inblandad.

Då torde det inte ha varit PR, då han inte bodde i Mariestad då Helena försvann utan hemma i Lindome.

Eftersom killen inte bodde på "mötes-orten" vid mötet, så spelar det ingen roll, då är signalementet viktigare. Orten ska inte nämnas i tråden, då du inte vill det.

Det kan ju vara så att killen (som kom från Mariestad, åtminstone bodde där -92) hade kompisar eller släktingar på "mötes-orten", som han var och hälsade på vid tillfället.

Visst var det så att han pratade om en "Erik" samt om att någon jobbat på sjukhuset i Mariestad? Dessutom om en typ jaktstuga? Har du lust att utveckla detta igen, om och när du har tid och lust. Du har skrivit om detta i tråden, men jag minns inte när. Du behöver inte - om du tycker att den gången du gjorde det, räckte - men om du orkar någon gång, så kan det kanske (tillsammans med din senaste sammanfattning) hjälpa någon att komma ihåg något.

Det ovan skrivna utifrån utgångspunkten att kille talade sanning och inte bara drog en "uppmärksamhets-historia" eller ville "skrämmas".
Senast redigerad av Prinzezzan 2018-06-28 kl. 21:43.
Citera
2018-06-28, 21:45
Medlem
Pudelfrillans avatar
I radioprogrammet delger PW lyssnarna pikanta detaljer från intervjun med "mannen med pilotglasögon" b.l.a. berättar han att han och Helena skiljdes åt på trappan utanför Stadt.
Vad som är lite märkligt med den uppgiften är hur BW hinner dyka upp på samma lilla trappa för att säga "hej då", ge HA en kram och därmed bli den sista som såg Helena i livet.

Dessa båda herrar borde i sådant fall ha sett varandra men om detta "möte" har inget berättats, trots att både "pilot", BW och Helena uppenbarligen befann sig på trappan samtidigt.

Visst, det är givetvis möjligt att HA och BW träffar på varandra någon minut senare, men ett vittne ser ju Helena vid torget promenerandes hemåt helt ensam strax efter stängning ca. kl. 02, hur går detta ihop?
Citera
2018-06-28, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Får nog säga att jag inte tycker att den här sortens inlägg för in mer kvalitet i tråden än ex.vis Prinzezzans. Hen känns liksom mer saklig och sammanhängande kan jag tycka.
Du verkar kanske lite mer känslostyrd kan jag känna.........

En som säkerligen gillar tråden i nuläget är nog KM. Allt fokus från honom, som en del tycker är kanon. Jag tillhör inte dom.
Å andra sidan har KM det lite kärvt just nu på ett par olika plan, så om fokus på honom i denna tråd tynar bort är nog bra för karln. För stunden.
Slappna av kan han ju däremot inte göra, nu heller. Det sliter rätt hårt faktiskt vilket alltmer noteras i hans omgivning.

Intressant
Finns någon av anledningen till att han har det kärvt här i tråden?
Kan du nämna på vilket sätt det sliter på honom och vad som har noterats.
Ser hans omgivning honom som skyldig till Helenas försvinnande? Skulle vara givande om du skrev ut hur resonemanget går. Kan ge en del....
Citera
2018-06-28, 21:47
Medlem
Citat:
Då torde det inte ha varit PR, då han inte bodde i Mariestad då Helena försvann utan hemma i Lindome.

Eftersom killen inte bodde på "mötes-orten" vid mötet, så spelar det ingen roll, då är signalementet viktigare. Orten ska inte nämnas i tråden, då du inte vill det.

Det kan ju vara så att killen (som kom från Mariestad, åtminstone bodde där -92) hade kompisar eller släktingar på "mötes-orten", som han var och hälsade på vid tillfället.

Visst var det så att han pratade om en "Erik" samt om att någon jobbat på sjukhuset i Mariestad? Dessutom om en typ jaktstuga? Har du lust att utveckla detta igen, om och när du har tid och lust. Du har skrivit om detta i tråden, men jag minns inte när. Du behöver inte - om du tycker att den gången du gjorde det, räckte - men om du orkar någon gång, så kan det kanske (tillsammans med din senaste sammanfattning) hjälpa någon att komma ihåg något.

Det ovan skrivna utifrån utgångspunkten att kille talade sanning och inte bara drog en "uppmärksamhets-historia" eller ville "skrämmas".

Instämmer
Citera
2018-06-28, 21:52
Medlem
Skaraborg2s avatar
Jaktstuga?

Citat:

Aha. Verkligen intressant. Skulle detta stämma så är det i allra högsta grad mycket intressant.
Citera
2018-06-28, 21:57
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Aha. Verkligen intressant. Skulle detta stämma så är det i allra högsta grad mycket intressant.

Ja, men exsist tycker inte signalementet riktigt stämmer på den som jag tror du tänker på. d v s en av de vaktmästare som arbetade vid sjukhuset den sommaren. Men det kan exsist själv utveckla, om han/hon vill.
Citera
2018-06-28, 22:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan vara mycket intressant?

Ja detta är intressant. Skulle detta stämma så är det mycket intressant.
Senast redigerad av Skaraborg2 2018-06-28 kl. 22:17.
Citera
2018-06-28, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
I radioprogrammet delger PW lyssnarna pikanta detaljer från intervjun med "mannen med pilotglasögon" b.l.a. berättar han att han och Helena skiljdes åt på trappan utanför Stadt.
Vad som är lite märkligt med den uppgiften är hur BW hinner dyka upp på samma lilla trappa för att säga "hej då", ge HA en kram och därmed bli den sista som såg Helena i livet.

Dessa båda herrar borde i sådant fall ha sett varandra men om detta "möte" har inget berättats, trots att både "pilot", BW och Helena uppenbarligen befann sig på trappan samtidigt.

Visst, det är givetvis möjligt att HA och BW träffar på varandra någon minut senare, men ett vittne ser ju Helena vid torget promenerandes hemåt helt ensam strax efter stängning ca. kl. 02, hur går detta ihop?

Var kommer all denna information från sista gången och liknande? Några av dessa tider kommer då att vara motsägelserna jämfört med denna artikel, t ex Legooo (FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992 tidslinjen her er intr dog (FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992 men
Senast redigerad av eeqaz 2018-06-28 kl. 22:53.
Citera
2018-06-29, 00:14
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Var kommer all denna information från sista gången och liknande? Några av dessa tider kommer då att vara motsägelserna jämfört med denna artikel, t ex Legooo (FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992 tidslinjen her er intr dog (FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992 men

Det finns inget som är motsägelsefullt i det jag skrev, infon finns i tråden men jag valde att fokusera på pilot och BW eftersom dom båda säger sig ha varit med/skiljts från HA på samma ställe och i samma tidsintervall, dvs. på trappan/utanför Stadt runt 02:00, max någon minut senare, utan att se varandra?? BW borde ha sett när HA och pilot kom ut från stadt i sällskap och HA borde (kan tyckas) ha berättat för sin nära vän BW att pilot hade varit "jobbig" och efterhängsen under kvällen, då hade pilot granskats från dag 1 och inte 4 år senare efter att polisen hittat brovittnets uppgifter. Det hela känns lite märkligt, kan man verkligen lita på BWs uppgifter? Om BW var den som med bil plockade upp HA när hon var på väg hem så är det logiskt att han under förhör placerar sig själv utanför stadt utan bil, allt för att undvika att bli förknippad med en bil denna kväll.
Och om nu "kvinnoskriket" samt bildörrarna som hördes smälla igen vid kohagen ca. 02:15 - 02:20 (enligt vittnet Hanna och Lockeruds-vittnet) hade med försvinnandet att göra (vilket jag tror) så måste Helena antingen ha gått raka vägen hem alt. fått skjuts en bit för att hinna vara på plats vid kohagen den aktuella tidpunkten.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-06-29 kl. 01:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in