2018-06-27, 00:25
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Hela denna idé med KM eller pilotglasögon är befängd. KM var med i taxin. KM var med på festen. KM var högst intresserad av Helena på hotellet. När polisen utreder hennes försvinnande förhörs alla som var på hotellet och festen och ingen misstanke väcks ?
Observationen på bron borde vara en del av det som väcker misstanke mot KM.
Nä jag tror inte på detta senaste heta spår.

Håller med på ett vis.
Jag tror ju på Gw's teori.Hon får skjuts/åker med 2 män hon känner mkt mkt väl,mkt nära familjen.
Dock utesluter jag inte Km,nästan ingen,Pu har jag svårt tänka mig hon skulle sätta sig i bil med,andra ofta nämda i tråden är intressanta.

Men dom är 2.
Mr påståd att han inte kände el ens viste vem Km är,och ändå har/hade båda stugor på Dillö tex.
Pr,behöver jag säga mer än hans namn.
Bw,ytterst intressent .
Nu drar jag på semester.
Citera
2018-06-27, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elakastyggavargen
Fan också.
Lova ju att inte ge mig in här igen. Men när en del är riktigt kokta i skit och har börjat semesterröka sina svampar.

Styrföretaget startade 1998 och KM började 2006 vilken djävla koppling. Tomtar på loftet. Ettor och nollor.

Tänk efter Lubbe innan du häver ur dig nått igen.

Där fick jag. Inte många svampar här dock. Drog bara en lite förhastad fråga om kopplingen till lorentzon å ville veta mer om CAL. Sorry för det, anar att du är felfri.
Citera
2018-06-27, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Nej...stämmer inte på den killen...

Signalement:
Meddellängd, upplevdes inte som kort. Smal kroppsbyggnad dock ej mager.
Brunt hår, kort klippt, inte snaggat. Längre lugg som slängdes åt sidan.
Blåaktiga ögon.
Tunna läppar.
Verbal, pratar snabbt.
Trevligt argumenterande samtal.
Snabbt skiftande humör.
Rastlöst kroppsspråk.
Bar jeans och mörkblå kort jacka vid tillfället.

Påstod ha varit bekant med UAs dåtida ex eller om han själv var ett dåtida ex....?
Här minns jag att jag missförstod och trodde han menade att han varit tillsammans med Helena. Då sade han nej, nej och började förklara mer ingående varför han var insatt ang Helena.
Han talade fort och jag hade svårt att hänga med i förklaringen...

Men hur som helst så är det någon dåtida bekant till UA eller kretsen som påstod sej veta vad som hänt. Det får mej att tro att de finns fler. Konstigt är att det inte har nått UA...och hur de klarar av att hålla tyst...

Ovanstående info har funnits länge i tråden.
Att igenkännande uteblir gör det hela intressant och samtidigt sorgligt.
Det påstås finnas många i tråden med anknytning till Mariestad med kännedom om utelivet och dess aktiva personer vid aktuell tid.
Ändå finns det ingen som känner igen utseende beskrivning och beteende av personen ovan.
Eftersom personen bodde i Mariestad vid tiden av försvinnandet samt var bekant med sällskapet kring Helena blir det uppseendeväckande med uteblivet intresse. Han ska ha flyttat från staden en tid efter försvinnandet.
Det kanske är så att det inte finns någon på tråden med riktiga uppgifter vid skarpt läge?
Samt allt om KM bara är påhitt och det bara skrivs av bekräftelse behov och ingen här har en susning?
Verkar inte finnas någon insatt från tiden och med dåtida kontakter? Eller så är de som vet här också rädda?
Citera
2018-06-27, 17:07
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist

Ändå finns det ingen som känner igen utseende beskrivning och beteende av personen ovan.
Eftersom personen bodde i Mariestad vid tiden av försvinnandet samt var bekant med sällskapet kring Helena blir det uppseendeväckande med uteblivet intresse. Han ska ha flyttat från staden en tid efter försvinnandet.

Eller så var det en uppmärksamhetstörstande knäppgök (+ mytoman) som du sprang på.
Finns mängder av sådana hitta-på-berättelse-personer som kommer med den ena berättelsen mer fantastisk än den förra...
Jag har stött på många sådana, trevlig/rolig underhållning javisst! Men sanning? Svar nej, nej och nej!
Citera
2018-06-27, 19:17
Medlem
Ur dagens MT: Tore Brandtler blir familjen Anderssons målsägarbiträde. Gabriella ser det som mycket positivt. -Absolut, det har varit mycket svårt för oss att få besked om vad som händer i utredningen. Den misstänkte Mariestadsbon borde kunna redogöra vad han har gjort under hela den aktuella kvällen.

Brandtler avser att träffa Lars Johansson vid polisen. Brandtler vill få kännedom i vad som hänt mellan polisen och NFC avseende DNA försök med skon. Johansson beklagar det inträffade och anser det märkligt, men säger samtidigt att utredningen inte står och faller med det.
Citera
2018-06-27, 19:47
Medlem
Norrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Ur dagens MT: Tore Brandtler blir familjen Anderssons målsägarbiträde. Gabriella ser det som mycket positivt. -Absolut, det har varit mycket svårt för oss att få besked om vad som händer i utredningen. Den misstänkte Mariestadsbon borde kunna redogöra vad han har gjort under hela den aktuella kvällen.

Brandtler avser att träffa Lars Johansson vid polisen. Brandtler vill få kännedom i vad som hänt mellan polisen och NFC avseende DNA försök med skon. Johansson beklagar det inträffade och anser det märkligt, men säger samtidigt att utredningen inte står och faller med det.

Brandtler var ju med och stöttade Lisa Holms anhöriga BTW.
Citera
2018-06-27, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norren
Brandtler var ju med och stöttade Lisa Holms anhöriga BTW.
Han var målsägarbiträde... https://youtu.be/EE0qTYogbkY
Citera
2018-06-27, 19:53
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Bra att det här initiativet har tagits! Kanske - förhoppningsvis - kan något positivt komma ur detta, så att det går framåt.

https://mariestadstidningen.se/mariestad/2018/06/26/helenas-familj-far-advokatstod

Låst artikel. Någon med tillgång till texten får gärna klistra in en del av den.
Citera
2018-06-27, 19:53
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:

Kan inte läsa artikeln, är det något nytt i ärendet juridiskt?

På vems initiativ och kostnad har familjen Andersson fått ett målsägandebiträde? Har de fått det i egenskap av brottsoffer förmodar jag att det är en domstol som har utsett hjälpen och att det finns en aktiv åklagare och en förundersökning som är på väg mot åtal? (Mitt antagande, blir gärna bättre informerad).
Citera
2018-06-27, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
På vems initiativ och kostnad har familjen Andersson fått ett målsägandebiträde? Har de fått det i egenskap av brottsoffer förmodar jag att det är en domstol som har utsett hjälpen och att det finns en aktiv åklagare och en förundersökning som är på väg mot åtal?

Enligt artikeln har Brandtler förordnats av domstol. Ett målsägarbiträde kan utses av domstol när en förundersökning har inletts, enligt samma artikel.

Jag tolkar det som att advokatens arvode bekostas av det allmänna.
Citera
2018-06-27, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Eller så var det en uppmärksamhetstörstande knäppgök (+ mytoman) som du sprang på.
Finns mängder av sådana hitta-på-berättelse-personer som kommer med den ena berättelsen mer fantastisk än den förra...
Jag har stött på många sådana, trevlig/rolig underhållning javisst! Men sanning? Svar nej, nej och nej!

Ja det stämmer nog med mytoman, i början av samtalet. Då jag inte lyssnade så uppmärksamt för det var min uppfattning att det var fyllesnack. Speciellt när han högljutt och upprört anklagade en person öppet och ihärdigt.
Snart ändrades tongången och svår ångest uppvisades i form av lågmält talande och ett vankande av och an fram och tillbaka. Nu var den person som han anklagade i början inte alls aktuell. Han ville absolut inte tala om vad han visste egentligen hänt Helena. Samtidigt plågades han av vetskapen och hade gjort det en lång tid. Det hade blivit värre med tiden och han kände han var på väg att bli galen om han inte fick tala med någon. Så han hade haft i tankarna att kontakta en präst pga dennes tystnadsplikt och berätta för att få behålla sitt förstånd....

Själv tror jag han vet något som han inte kunde tala om för varken polis eller annan person, av vilken anledning vet jag inte.
Låt säga att allt han talade om var hitte på och han var en knäppgök, då borde han ha snackat på detta sätt ett flertalet ggr, i och med det skulle fler känna igen honom i beskrivet uppförande.
Citera
2018-06-27, 21:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hoppas på något positivt.

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Bra att det här initiativet har tagits! Kanske - förhoppningsvis - kan något positivt komma ur detta, så att det går framåt.

https://mariestadstidningen.se/mariestad/2018/06/26/helenas-familj-far-advokatstod

Låst artikel. Någon med tillgång till texten får gärna klistra in en del av den.

Jaa, vi får verkligen hoppas att det kommer att komma något positivt ut av detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in