Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
Han uppgav att han hade bott lite överallt...nämnde Göteborg. Nämnde att han flyttat från Mariestad för länge sedan, men bodde där vid försvinnandet. Vid mötet bodde han söderut, kommer inte ihåg var..kanske det var Göteborg.
Han bodde inte på orten där jag råkade på honom. Han uppgav inte varför han befann sej där.
Har aldrig nämnt orten i tråden (vill inte att den nämns)
Vid egen efterforskning går mina tankar till PR ( han bodde lite varstans en tid) men förstår inte......tror inte han hade något med saken att göra men att han visste något.....
Killen påstod att han visste men inte alls var inblandad.
Då torde det inte ha varit PR, då han inte bodde i Mariestad då Helena försvann utan hemma i Lindome.
Eftersom killen inte bodde på "mötes-orten" vid mötet, så spelar det ingen roll, då är signalementet viktigare. Orten ska inte nämnas i tråden, då du inte vill det.
Det kan ju vara så att killen (som kom från Mariestad, åtminstone bodde där -92) hade kompisar eller släktingar på "mötes-orten", som han var och hälsade på vid tillfället.
Visst var det så att han pratade om en "Erik" samt om att någon jobbat på sjukhuset i Mariestad? Dessutom om en typ jaktstuga? Har du lust att utveckla detta igen, om och när du har tid och lust. Du har skrivit om detta i tråden, men jag minns inte när. Du behöver inte - om du tycker att den gången du gjorde det, räckte - men om du orkar någon gång, så kan det kanske (tillsammans med din senaste sammanfattning) hjälpa någon att komma ihåg något.
Det ovan skrivna utifrån utgångspunkten att kille talade sanning och inte bara drog en "uppmärksamhets-historia" eller ville "skrämmas".