2018-06-28, 20:20
Medlem
När AFS lyckats vinna minoriteten som de mer extrema är kommer man precis som SD tvingas anpassa sig för att kunna växa. Sedan kommer återigen den extrema delen bryta sig ur. Varför skulle Kasselstrand som nyligen studerat handels i flertalet länder, och rör sig i diverse näringslivskretsar, vilja agera protektionistisk och nationalistisk? Man läser inte en MBA (Master of Business Administration) i företagsekonomi för att agera godhjärtad politiker. Ni är så lättlurade det är såklart makten över näringslivet man vill nyttja för att sleva i köttgrytan. Nu råkade ni vara en bra målgrupp att plocka som en början.
Senast redigerad av Kally 2018-06-28 kl. 20:31.
Citera
2018-06-28, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Bomb eller kulspruta eller både ock. Ett massivt kampanjande (kulspruta) finns redan schemalagt, och det där med avslöjande (bomb) hänger liksom i luften (enligt min kristallkula).

Det starkt negativa som jag tänker på, och som skulle spela roll, är att det avslöjas att Åkesson försvinner från partiledarposten efter valet och att Paula Bieler (och hennes falang) tar över. Så om du känner att Paula Bieler är det som får ditt hjärta att klappa, så ska du såklart rösta på SD (annars finns det ett annat hjärta att rösta på).

Ja, om det blir lite inre maktstrid och ett partiledarbyte åt rätt håll, så kommer samarbetet mellan SD och AfS att gå som en dans. Men just nu ser det tyvärr verkligen inte ut så. Karlsson har manövrerat ut alla som är vettiga ur partitoppen och lagret under. Så det är Bieler vi kan vänta oss i stället för Åkesson. Inte särskilt lovande, om man ska uttrycka det milt.

Grundkompet är redan lagt, och det är finfina riff. Nu ska stråkarna läggas på och volymen höjas rejält. Sen ett riktigt mäktigt gitarrsolo, och vi har årets sommar-hit.

Det finns inte i partituret att Åkesson avgår! Är du tokig? I så fall om han är sjuk och har begränsad tid kvar. Men det verkar inte så. Jag är inte, och har aldrig varit, glad i Bieler. Hon talar för fort och har en " näbbig " framtoning. Klädstilen lämnar mycket att önska.
AfS får hålla sig en period till. Det blir nog några parti platser lediga i Riksdagen.

Det får bli en hejdundrande konsert sept 9. Ser fram emot det.
Citera
2018-06-28, 20:45
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kally
När AFS lyckats vinna minoriteten som de mer extrema är kommer man precis som SD tvingas anpassa sig för att kunna växa. Sedan kommer återigen den extrema delen bryta sig ur. Varför skulle Kasselstrand som nyligen studerat handels i flertalet länder, och rör sig i diverse näringslivskretsar, vilja agera protektionistisk och nationalistisk? Man läser inte en MBA (Master of Business Administration) i företagsekonomi för att agera godhjärtad politiker. Ni är så lättlurade det är såklart makten över näringslivet man vill nyttja för att sleva i köttgrytan. Nu råkade ni vara en bra målgrupp att plocka som en början.

Jaha, å va' röstar du själv på da'?

Säg mig vilket parti du röstar på och jag ska säga dig vem du är.
Citera
2018-06-28, 21:03
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kally
Haha, vad babblar du om? Varför skulle Kasselstrands utbildning innebära att han inte skulle arbeta för Sveriges bästa? Om han var ute efter makt och pengar hade han spelat ett annat spel och agerat lydig hund åt Expo-Karlsson och då hade han mycket väl kunnat vara nästa partiledare. Om du följt Kasselstrands tid i SD så hade du fått en tydlig bild av någon som sätter idealen, folket och lojaliteten till vännerna före makt och lön.

Jag har redan svarat på denna teori tidigare. Om AfS börjar anpassa sig byter vi till ett nytt parti istället för att som många "Heja Jimmie"-mähän vara den store ledaren trogen in i döden, eller in i liberalismen snarare. Även om AfS skulle gå samma väg som SD kommer fortfarande debattklimatet förskjutas i rätt riktning. Många av oss är svartpillrade på parlamentarism och ser den blott som ett medel genom vilket möjligheterna till reell förändring är små. Däremot kan radikala partier skapa nya tankar i människors hjärnor om de får utrymme i debatten.

Om du röstar SD är det nästan komiskt att du kallar oss lättlurade... Dessutom, vilka röster menar du att SD vinner genom att förespråka större invandring av s k kvotflyktingar. Ett sådant beslut - eller anpassning - var alltså "nödvändigt" för att växa?
Citera
2018-06-28, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Det finns inte i partituret att Åkesson avgår! Är du tokig? I så fall om han är sjuk och har begränsad tid kvar. Men det verkar inte så. Jag är inte, och har aldrig varit, glad i Bieler. Hon talar för fort och har en " näbbig " framtoning. Klädstilen lämnar mycket att önska.
AfS får hålla sig en period till. Det blir nog några parti platser lediga i Riksdagen.

Det får bli en hejdundrande konsert sept 9. Ser fram emot det.
Är du riktigt, riktigt säker på att Heja Jimmie är helt fit? Enligt det kletiga efterhängsna ryktet så ska Heja Jimmie gå på psykofarmaka och håller knappt ihop. De tar bara fram honom till torgmötenas talarstol. Sedan är han mest hemma. Inte i Riksdagen. Men det är bara illvilliga rykten förstås...

Men det är klart, är han som ryktet säger redan utmanövrerad och bara är partiets window-dressing tills Bieler-falangen tar över efter valet, så kan man förstå om han hellre är hemma med familjen. Han får ju ändå bästa ministerposten som tröstpris, precis som Mikael Jansson fick försvarsutskottet...
Citera
2018-06-28, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
. Han är vän med etnonationalister som The Golden One och Anton Stigermark och andra i althögersfären, och verkar ligga mycket närmre den världen än den kulturnationalistiska.

Anton Stigermark är väl ändå inte etnonationalist? Har hört att han är persisk.
Citera
2018-06-28, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
I SKOPs senaste mätning så ökar "övriga" med 1,8 procentenheter (FI exkluderat)... så hur kan detta förklaras? AfS?

Fi: 1,7 % (-0,6)
Övriga: 2,1 % (+1,8)

https://skop.se/main/wp-content/uplo...-juni-2018.pdf

Sedan är SKOP dåliga på att förutsäga SDs verkliga siffror, och samma bör vara fallet vad gäller andra invandringskritiska partier så som AfS. Men en sådan stor förändring säger ju något. Tror knappast att det är PP som har ökat iaf, men å andra sidan är det endast en enskild mätning så går inte att dra för stora växlar på det. Men det är intressant. Vi får se framöver vad andra institut visar.
Undersökningsperiod var 8 maj till 18 juni. Intressant jämförelse med förra mätningen från mars-april vilken visar en signifikant uppgång med 1,8 %. Övriga partier (inklusive PP) fick 1,0 % i valet 2014. Till skillnad från Yougov går det inte att anmäla sig själv till webbpanelen. Jag har svårt att tänka mig att Alternativ samling för Israeler fått mer än enstaka promille mer än i mars-april så AfS får nog anses ligga på strax under 1,8 % i mätningen maj-juni. NMR givetvis omätbart. AfS kan alltså vara jämstora med Fi. Högre än vad jag förväntade mig och klart över 1 %. En promille motsvarar en person bland de intervjuade i undersökningen.
NB. "SDs verkliga siffror" är okända. Horribel konklusion baserad på vad? Den löjeväckande hemliga foliehattskonstanten från tråden Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar? Off-topic.
Citera
2018-06-28, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Undersökningsperiod var 8 maj till 18 juni. Intressant jämförelse med förra mätningen från mars-april vilken visar en signifikant uppgång med 1,8 %. Övriga partier (inklusive PP) fick 1,0 % i valet 2014. Till skillnad från Yougov går det inte att anmäla sig själv till webbpanelen. Jag har svårt att tänka mig att Alternativ samling för Israeler fått mer än enstaka promille mer än i mars-april så AfS får nog anses ligga på strax under 1,8 % i mätningen maj-juni. NMR givetvis omätbart. AfS kan alltså vara jämstora med Fi. Högre än vad jag förväntade mig och klart över 1 %. En promille motsvarar en person bland de intervjuade i undersökningen.
NB. "SDs verkliga siffror" är okända. Horribel konklusion baserad på vad? Den löjeväckande hemliga foliehattskonstanten från tråden Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar? Off-topic.

Du kan börja med att skriva begripligt så jag fattar vad du dillar om. Om du inte är född igår så förstår du mycket väl att SKOP är urusla på att förutspå SDs siffror, vilket kommer bli uppenbart återigen efter valet i september. Det är inte off-topic att nämna den tragikomiska underskattningen av SD av SKOP, då samma sak bör vara gällande AfS som också är ett politiskt inkorrekt invandringskritiskt parti. Och det är bara att jämföra SKOPs siffror med valen 2010 och 2014. Och jag är mycket hellre klassad som "foliehatt" än en blåögd naiv svenne.
Citera
2018-06-28, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Är du riktigt, riktigt säker på att Heja Jimmie är helt fit? Enligt det kletiga efterhängsna ryktet så ska Heja Jimmie gå på psykofarmaka och håller knappt ihop. De tar bara fram honom till torgmötenas talarstol. Sedan är han mest hemma. Inte i Riksdagen. Men det är bara illvilliga rykten förstås...

Men det är klart, är han som ryktet säger redan utmanövrerad och bara är partiets window-dressing tills Bieler-falangen tar över efter valet, så kan man förstå om han hellre är hemma med familjen. Han får ju ändå bästa ministerposten som tröstpris, precis som Mikael Jansson fick försvarsutskottet...
Nu kommer du med Fake News. " Jimmie sitter mest hemma...." Följer du med så ser du honom överallt. Ständiga intervjuer här o där i olika tv - media. Han planerar den största valrörelsen i sin karriär.

Hur ofta ser du de andra partiledarna i riksdagen? De ska bara vara där när det är partiledardebatter. De sköter och representerar partiet utåt. Rekommenderar dig att följa Forum på TV2 så du blir lite insatt i hur det fungerar i plenisalen till vardags. Statsministern har ibland frågestunder. Han är den ende partiledaren som är där när det inte är just partiledardebatt.
Har du missat Jimmies resor och besök i absolut hela Sverige och i alla utanförskapsområden? Suttit hemma!
Jimmie har också besökt ALLA lokala SD-partier nu inför valet. Jag tror att inte någon av de andra partiledarna kommer upp i någon promille av vad Jimmie jobbar för sitt parti. Du borde skämmas som tror på dina källor.

Psykmedicin, hur många tror du INTE tar någon form av Psykmedicin? Antidepressiva är botemedel vid depression. Hur mycket tror du Löfven knaprar? Annie borde ta. Värre hade det varit om han måste ta hjärtmed . Kanske han behöver snart, men han behöver inte fråga om lov.

Nej, ta du ditt inlägg och dina rykten och stoppa upp någonstans. Du och dina gelikar bidrar till Sveriges förfall. Tänk, att det finns så dumt okunnigt folk som du, som tror att ni vet, och att vetskapen grundar sig på total okunskap. Följ med vad som händer och skaffa kunskap!

Ursäkta, allt är OT. Tråden handlar om AfS, men jag såg mig nödgad att svara på illasinnat skitsnack från en AfSare.
Senast redigerad av regnidagigen 2018-06-28 kl. 22:57. Anledning: Tillägg
Citera
2018-06-28, 23:01
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Komiskt att två tomtar som uppenbarligen lägger ned väldigt mycket tid på att snacka ned AfS, tvärsäkert uttalar sig om att AfS kommer att bli ett promilleparti i årets val. Samt: "Jag skulle tro att det är mer realistiskt att SD får 60% i valet, än att AfS uppnår 4%. (båda finns inte på kartan)"

Regulus och VitruvianskeMannen är uppe i 307 respektive 243 inlägg i den här tråden.

Märklig prioritering ... om ni nu verkligen tror på era utsagor. Nä, ni framstår mest som kallsvettiga, troligen minst lika kallsvettiga som ett par random horse-pundare som är på jakt efter en sil.

Kul att du intresserar dig för mina motiv att skriva i tråden. Du har dock fel om du tror att jag hör till dem som oroar sig för att AfS ska "stjäla röster" från SD så att de inte blir största parti.

Jag är helt enkelt intresserad av politik, särskilt när det händer nya saker, vilket det tyvärr sällan gör i svensk politik. Så ett helt nytt parti med en liten men dock möjlighet att ta sig in i riksdagen är i sig intressant.

Vad gäller AfS chanser att ta sig in i riksdagen tror jag att de står och faller med deras förmåga eller vilja att hålla brunhögern på armslängds avstånd. Gör de inte det är de rökta.
Citera
2018-06-28, 23:16
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Så den användare som påstod motsatsen sysslade med desinformation. Tack för det klarläggandet.

Du brukar bemöda dig med att framstå som en seriös debattör här i tråden. Du ska ha visst cred för detta eftersom du är mer eller mindre helt ensam om att framföra globalisternas världsbild (en människosyn jag förkastar, by the way).

Men när du kallar Amriswils vittnesmål för "desinformation" då har du tappat masken.

Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Nej. Naturligtvis sysslar jag inte med desinformation. Det jag berättade tidigare, om att det inte gick att ange parti utan bara "Annat parti", stämde naturligtvis då jag gjorde undersökningen och jag kontrollerade flera gånger om det trots allt skulle gå att ange parti. Förhoppningsvis var det bara något tillfälligt fel.

Dialog är inte längre möjligt när man inte har ett grundläggande förtroende sinsemellan, utan tillskriver varandra ihopfantiserade motiv och epitet, vilket i minst ett fall drabbat dig nu. Jag kan tycka att du har fel, att du har dåliga argument, att jag inte delar din ideologiska ståndpunkt, e.d. Men varje människa som skriver här med ärliga syften ser direkt att så gör även du.

EDIT: Jag vill tillägga att vi är många här som är mycket tacksamma för den här typen av rapporter/vittnesmål. Man såklart ska inte låta sig avskräckas av att det finns en typ av användare som regelmässigt försöker att svartmåla de som är ärliga och hyggliga. Sen att vittnesmålen kan spreta åt olika håll: välkommen till verkligheten liksom! Det är därför vi vill ha så många rapporter som möjligt så att vi kan pussla ihop helhetsbilden i vår analys.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-06-28 kl. 23:27.
Citera
2018-06-28, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Kul att du intresserar dig för mina motiv att skriva i tråden. Du har dock fel om du tror att jag hör till dem som oroar sig för att AfS ska "stjäla röster" från SD så att de inte blir största parti.

Jag är helt enkelt intresserad av politik, särskilt när det händer nya saker, vilket det tyvärr sällan gör i svensk politik. Så ett helt nytt parti med en liten men dock möjlighet att ta sig in i riksdagen är i sig intressant.

Vad gäller AfS chanser att ta sig in i riksdagen tror jag att de står och faller med deras förmåga eller vilja att hålla brunhögern på armslängds avstånd. Gör de inte det är de rökta.

Hur tycker du AfS förhållningssätt till "brunhögern" har varit hittills?

Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Nu kommer du med Fake News. " Jimmie sitter mest hemma...." Följer du med så ser du honom överallt. Ständiga intervjuer här o där i olika tv - media. Han planerar den största valrörelsen i sin karriär.

Hur ofta ser du de andra partiledarna i riksdagen? De ska bara vara där när det är partiledardebatter. De sköter och representerar partiet utåt. Rekommenderar dig att följa Forum på TV2 så du blir lite insatt i hur det fungerar i plenisalen till vardags. Statsministern har ibland frågestunder. Han är den ende partiledaren som är där när det inte är just partiledardebatt.
Har du missat Jimmies resor och besök i absolut hela Sverige och i alla utanförskapsområden? Suttit hemma!
Jimmie har också besökt ALLA lokala SD-partier nu inför valet. Jag tror att inte någon av de andra partiledarna kommer upp i någon promille av vad Jimmie jobbar för sitt parti. Du borde skämmas som tror på dina källor.

Psykmedicin, hur många tror du INTE tar någon form av Psykmedicin? Antidepressiva är botemedel vid depression. Hur mycket tror du Löfven knaprar? Annie borde ta. Värre hade det varit om han måste ta hjärtmed . Kanske han behöver snart, men han behöver inte fråga om lov.

Nej, ta du ditt inlägg och dina rykten och stoppa upp någonstans. Du och dina gelikar bidrar till Sveriges förfall. Tänk, att det finns så dumt okunnigt folk som du, som tror att ni vet, och att vetskapen grundar sig på total okunskap. Följ med vad som händer och skaffa kunskap!

Ursäkta, allt är OT. Tråden handlar om AfS, men jag såg mig nödgad att svara på illasinnat skitsnack från en AfSare.

Jag håller med. Det är en sak att spekulera i ifall Jimmie Åkesson skulle avgå efter valet, men det blir ju bara skrattretande när man kommer med rena fantasier, typ att Jimmie skulle vara ett nedknarkat vrak, speciellt när man ska envisas med att skriva det dag ut och dag in.
Senast redigerad av TheStriptease 2018-06-28 kl. 23:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in