2018-06-28, 15:01
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
https://www.facebook.com/altforsverige/

"Idag går Riksdagsförvaltningen ut i riksmedia och kräver att vi tar bort vårt tal till nationen.

Självklart kommer vi INTE att göra det utan kl. 12:30 lägger vi istället upp talet igen på ALLA våra kanaler.

Vi lystrar INTE till det politiska etablissemangets vilja. Vi är DIN röst för att dränera det politiska träsket med start i höst!"

Tydligt - kort - koncist
Propagandistiskt helrätt.

Nu måste AfS in så att vi kan dränera det politiska korrupta träsket! Jag vill höra Gustav Kasselstrand, Jeff Ahl och Lennart Matikainen varje dag i riksdagen göra processen kort med vår korrupta politikerklass.
Citera
2018-06-28, 15:36
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Deltog just i en YouGov-enkät och fick sist av allt svara på frågor om vad man kommer att rösta på i valet. Alternativ för Sverige fanns inte med som alternativ, utan man fick klicka på "Annat parti", men kunde sedan inte skriva in vilket parti man planerade att rösta på (däremot kunde man skriva in vad man röstat på i förra riksdagsvalet). Någon som gjort YG-enkäter och vet hur det brukar se ut när de gör sådana undersökningar? Hur ofta får man möjlighet att skriva in AfS som svar? Uppenbarligen har man fått göra det tidigare eftersom YouGov i mars uppgav att AfS hade nästan 2 % (även om man inte särredovisade det).

Det där är (uppenbarligen) dåliga nyheter för AfS. Ser ut som de haft nått möte på Yougov och bestämt sig att för att försvåra för AfS. Den där personen som berättade för Metro att AfS låg nära 2% har väl fått byta kontor till en städskrubb... Eller ja, så här är det ju: Metro är Yougovs uppdragsgivare, och har nu bett Yougov att göra på ett annat sätt (because AfS).

Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Om båda inläggen ovan stämmer, och alla OI dessutom har samma policy, då är AfD medvetet utestängda helt från att redovisas oavsett vilket stöd de faktiskt har inför detta val.

Jag har hela tiden sagt att det finns 3 vägar fram:
1. Yougov - som nu försökt stänga igen dörren. Men Yougov är fortfarande bäst på att fånga upp övriga, vilket kan vara till stor hjälp.
2. Sentio - Chang Frick motarbetar aktivt AfS, men eftersom de så nogsamt redovisar PP, Fi & MED så kommer Sentios "övriga" att vara bästa indikationen på hur AfS ligger (bortsett från att vissa Sentio-undersökningar ser väldigt konstiga ut).
3. Den tredje möjligheten är för AfS att beställa OU själv. De gjorde ju redan Ny Demokrati.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-06-28 kl. 16:29.
Citera
2018-06-28, 15:37
Medlem
Gällande YouGov vill jag inflika att för ett par dagar sedan fick jag också en fråga som löd "Hur skulle du rösta om det vore riksdagsval i dag?" Alla de etablerade partierna + F! är där + "annat parti, skulle ej rösta, skulle rösta blank, har ej rösträtt".
Klickade man på "annat parti" gick man vidare till en ny sida, men då fanns det en ruta under det alternativet där man själv kunde skriva vilket parti man syftade på.
Citera
2018-06-28, 15:49
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Tillhör du dom som tror att en " bomb " ska explodera på Sverigedemokraternas dag? I form av ett avslöjande.

Bomb eller kulspruta eller både ock. Ett massivt kampanjande (kulspruta) finns redan schemalagt, och det där med avslöjande (bomb) hänger liksom i luften (enligt min kristallkula).

Citat:
Om det är något starkt negativt behöver SD min röst.

Det starkt negativa som jag tänker på, och som skulle spela roll, är att det avslöjas att Åkesson försvinner från partiledarposten efter valet och att Paula Bieler (och hennes falang) tar över. Så om du känner att Paula Bieler är det som får ditt hjärta att klappa, så ska du såklart rösta på SD (annars finns det ett annat hjärta att rösta på).

Citat:
Jag tror att när SD tänkt rätt på saken, så kommer de att se positivt på AfS.

Ja, om det blir lite inre maktstrid och ett partiledarbyte åt rätt håll, så kommer samarbetet mellan SD och AfS att gå som en dans. Men just nu ser det tyvärr verkligen inte ut så. Karlsson har manövrerat ut alla som är vettiga ur partitoppen och lagret under. Så det är Bieler vi kan vänta oss i stället för Åkesson. Inte särskilt lovande, om man ska uttrycka det milt.

Citat:
Jag har svårt att höra din bakgrundsmusik. Du kan väl avslöja lite om arret. Är det Kasselstrands böneutropare, så tar de priset. Jag har inte skrattat så gott åt något sedan spextider i Lund. Lite mer av den varan är nog också Åkesson såld.

Grundkompet är redan lagt, och det är finfina riff. Nu ska stråkarna läggas på och volymen höjas rejält. Sen ett riktigt mäktigt gitarrsolo, och vi har årets sommar-hit.
Citera
2018-06-28, 15:52
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Naturligtvis inte. Jag skulle tro att det är mer realistiskt att SD får 60% i valet, än att AfS uppnår 4%.
(båda finns inte på kartan).

Nej just det, båda finns inte på kartan, bara den ena.

Citat:
AfS har hörts i nyheterna några gånger, bland annat ett kort inslag då Kasslern berättade att man deltog i någon sorts konferens i Ryssland.

Nu ska regeringen själva åka på någon slags möte i Ryssland.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-06-28 kl. 16:19.
Citera
2018-06-28, 15:54
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Helt sanslöst löjligt. Nu ska man visst försöka plocka ner lanseringsfilmen för att man inte hade tillstånd att filma ett par sekunder i riksdagens lokaler.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MgbpLo/riksdagsforvaltningen-vill-fa-bort-afs-film

"Vi ser allvarligt på detta". Jaja. Ännu en sak att köra på vad gäller censuren...

Wow, toppen! Mera gratisreklam. Kan de inte kasta Gustav i fängelse också?
Citera
2018-06-28, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Det där är (uppenbarligen) dåliga nyheter för AfS. Ser ut som de haft nått möte på Yougov och bestämt sig att för att försvåra för AfS. Den där personen som berättade för Metro att AfS låga nära 2% har väl fått byta kontor till en städskrubb... Eller ja, så här är det ju: Metro är Yougovs uppdragsgivare, och har nu bett Yougov att göra på ett annat sätt (because AfS).

Jag har hela tiden sagt att det finns 3 vägar fram:
1. Yougov - som nu försökt stänga igen dörren. Men Yougov är fortfarande bäst på att fånga upp övriga, vilket kan vara till stor hjälp.
2. Sentio - Chang Frick motarbetar aktivt AfS, men eftersom de så nogsamt redovisar PP, Fi & MED så kommer Sentios "övriga" att vara bästa indikationen på hur AfS ligger (bortsett från att vissa Sentio-undersökningar ser väldigt konstiga ut).
3. Den tredje möjligheten är för AfS att beställa OU själv. De gjorde ju redan Ny Demokrati.

Håller med dig på punkt 3. Rätt som det är så har AfS köpt en sådan undersökning och kommer avslöja den under Almedalen. AfS beställde ju en sentio mätning tidigare i år också!
https://alternativforsverige.se/opinionsundersökning/
Citera
2018-06-28, 16:15
Medlem
Lyssnade på debatten i i riksdagen morse där någon från afs, kommer inte ihåg namnet men det var en yngre förmåga som försökte efterlikna Hitler i retorik och frisyr. Var det mest tragiska jag hört i en riksdagsdebatt. Debatten handlade om återvändande av de som fått avslag. Tycker att det fungerar skitdåligt idag och jag föraktar mp, s, v och c i deras inställning till hur flyktingpolitiken ska skötas, men denna politiska vilde som tydligen figurerar i afs nu borde fan själva deporteras för att öka på intelligensen hos befolkningen. Ser hellre en invandrare som sköter sig, integrerar sig och arbetar i landet än denna politiker som verkar vara en Hitlerwannabe.
Citera
2018-06-28, 16:19
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100miltillsthlm
Lyssnade på debatten i i riksdagen morse där någon från afs, kommer inte ihåg namnet men det var en yngre förmåga som försökte efterlikna Hitler i retorik och frisyr. Var det mest tragiska jag hört i en riksdagsdebatt. Debatten handlade om återvändande av de som fått avslag. Tycker att det fungerar skitdåligt idag och jag föraktar mp, s, v och c i deras inställning till hur flyktingpolitiken ska skötas, men denna politiska vilde som tydligen figurerar i afs nu borde fan själva deporteras för att öka på intelligensen hos befolkningen. Ser hellre en invandrare som sköter sig, integrerar sig och arbetar i landet än denna politiker som verkar vara en Hitlerwannabe.

Uppmärksamt av dig. Kul att du trollar loss, för normala människor brukar notera vem som säger vad, framför frisyren.
Citera
2018-06-28, 16:32
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokturnal
Gällande YouGov vill jag inflika att för ett par dagar sedan fick jag också en fråga som löd "Hur skulle du rösta om det vore riksdagsval i dag?" Alla de etablerade partierna + F! är där + "annat parti, skulle ej rösta, skulle rösta blank, har ej rösträtt".
Klickade man på "annat parti" gick man vidare till en ny sida, men då fanns det en ruta under det alternativet där man själv kunde skriva vilket parti man syftade på.

Jaha vad bra!

Det kanske bara var en bug e.d. som den andre killen råkade ut för. Då kan vi släppa det här tycker jag.
Citera
2018-06-28, 16:41
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PangarN1337444
Håller med dig på punkt 3. Rätt som det är så har AfS köpt en sådan undersökning och kommer avslöja den under Almedalen. AfS beställde ju en sentio mätning tidigare i år också!
https://alternativforsverige.se/opinionsundersökning/

Yes box! Fast de kommer isf att göra undersökningen efter Almedalen, när de höjt sin popularitet. En OU som genomförs i mitten/slutet på juli och en i mitten/slutet på augusti, t.ex. Eller varför inte göra en budget-deal med Sentio? AfS får hela undersökningen för halva priset, och Sentio lyfter inte ett finger för de använder bara den undersökningen som Chang Frick betalar för.
Citera
2018-06-28, 16:41
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Går trögt med donationerna – skulle behöva 2-3 millar som rasslar in från några förmögna privatpersoner som gärna får tycka att det är roligt att röra om i grytan, och/men inte alls lägger sig i AfS politik. Därefter kan AfS köpa sina egna OU för publicering på sin uppdaterade webbsida. Det skulle sitta bra, men bara OM sin egen köpta OU visar sig ett AfS väsenskilt från de andra manipulerade. Skulle vara en härlig knäpp på näsan till etablissemanget.

44 % uppnåtts ca 2 208 176 kr. Aktivister över 800, men ej riktigt nått upp till 1000 ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in