2018-06-27, 15:03
  #1693
Medlem
godhetsapostelns avatar
Rasteorierna håller ju inte om man ser till vad som skrivits om Mona Sahlin (med all rätt). Lägg märke till att det är bara vänstertomtar som skriker om rasism och tilllämpar just rasperspektiv på allt.
Citera
2018-06-27, 15:30
  #1694
Medlem
Starbacks avatar
Jag tror henne på hennes ord.

MISSHANDEL MED HATBROTTSMOTIV

Den 11 januari 2018, var jag på väg hem från jobbet ca kl 17:30. Jag hade bråttom, skulle hämta sonen från fritids som stängde kl 18. Jag har bråttom, tåget åker snart. Jag håller på att gå igenom spärrarna. En vit medelåldersman framför mig, vänder sig om och stoppar mig mitt i spärrarna och säger till mig "åk på ditt eget kort". Jag står mellan spärrarna, de slår mig hårt i ryggen. Han blockerar min väg. Förvånat säger jag "Men jag har kort", och är på väg att visa honom, men hinner inte ens.

I nästa ögonblick känner jag hur han tar tag i mig med båda armarna, tränger in mig hårt i ett hörn vid spärrarna, trycker upp sitt knä mot min kropp, för att hindra mig att röra mig och håller fast mig med båda armarna. Jag blir rädd! Jag trycker bort honom med all min kraft. Han blir förbannad och säger "jävla smutsiga N-ord Hora" samtidigt som han knuffar mig så hårt att jag snubblar igenom spärrarna. En svart man springer fram och säger till den vita mannen att sluta "Slå en kvinna".

Jag blir både rädd, arg, kränkt, chockad, ledsen och förtvivlad. Mannen fortsätter kalla mig N-ord hora. Jag försvarar mig, slår tillbaka! Jag vägrar bli kränkt, rädd och nedtryckt. Allt finns inspelat på video.

Mannen anmäler mig för misshandel och jag gör en motanmälan om misshandel med hatbrottsmotiv. För en vecka sedan får jag brev hem att min anmälan är nedlagd men mannens anmälan mot mig är inte nedlagd.

Plötsligt är det jag som är misstänkt för misshandel. Min anmälan läggs ned för att den enligt polisen "saknar objektiv stödbevisning". Mannens anmälan läggs inte ned!!

Polisens rasism har redan bestämt att han (vit man ca 185 cm) är offret, och jag (svart kvinna ca 163 cm) är boven, trots att jag försvarade mig i nödvärn och mannen inledde angreppet mot mig från ingenstans!

Det är jag som har ryggskador, blev inlagd på sjukhus pga chock, blev sjukskriven, måste ha kollegor som följer mig till T-banan för att jag är rädd att träffa på mannen.

Det är jag som attackerades av okänd vit man i T-bana, och utsatt för ett afrofobiskt hatbrott. Polisen utredde aldrig min anmälan som ett hatbrott och de registrerade aldrig hatbrottsmotivet innan min anmälan lades ned.

I Sverige är ca 25 % av alla rasistiska hatbrott afrofobiska. Det vanligaste hatbrottet mot svarta människor är våldsbrott av okänd vit man. Jag är ett av dessa offren som bär på skadorna av rasism, afrofobi och hatbrott som polisen skiter i.

Jag är trött på den institutionella rasismen hos polisen, vardagsrasism, hat och hot mot svarta/bruna människor
. Jag är trött efter 34 år i Sverige, att ständigt bära skulden och bli offer för samhällets strukturella rasism som genomsyrar alla myndigheter.
Jag är trött på att vi som utsätts för rasism aldrig får upprättelse. Men kampen måste fortsätta!!!
DELA GÄRNA!
Citera
2018-06-27, 15:33
  #1695
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Vantolkar du med vilja? Härinne är väl ingen tyst?

Det var en fråga, idiot!
Citera
2018-06-27, 15:35
  #1696
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag tror henne på hennes ord.

MISSHANDEL MED HATBROTTSMOTIV

Den 11 januari 2018, var jag på väg hem från jobbet ca kl 17:30. Jag hade bråttom, skulle hämta sonen från fritids som stängde kl 18. Jag har bråttom, tåget åker snart. Jag håller på att gå igenom spärrarna. En vit medelåldersman framför mig, vänder sig om och stoppar mig mitt i spärrarna och säger till mig "åk på ditt eget kort". Jag står mellan spärrarna, de slår mig hårt i ryggen. Han blockerar min väg. Förvånat säger jag "Men jag har kort", och är på väg att visa honom, men hinner inte ens.

I nästa ögonblick känner jag hur han tar tag i mig med båda armarna, tränger in mig hårt i ett hörn vid spärrarna, trycker upp sitt knä mot min kropp, för att hindra mig att röra mig och håller fast mig med båda armarna. Jag blir rädd! Jag trycker bort honom med all min kraft. Han blir förbannad och säger "jävla smutsiga N-ord Hora" samtidigt som han knuffar mig så hårt att jag snubblar igenom spärrarna. En svart man springer fram och säger till den vita mannen att sluta "Slå en kvinna".

Jag blir både rädd, arg, kränkt, chockad, ledsen och förtvivlad. Mannen fortsätter kalla mig N-ord hora. Jag försvarar mig, slår tillbaka! Jag vägrar bli kränkt, rädd och nedtryckt. Allt finns inspelat på video.

Mannen anmäler mig för misshandel och jag gör en motanmälan om misshandel med hatbrottsmotiv. För en vecka sedan får jag brev hem att min anmälan är nedlagd men mannens anmälan mot mig är inte nedlagd.

Plötsligt är det jag som är misstänkt för misshandel. Min anmälan läggs ned för att den enligt polisen "saknar objektiv stödbevisning". Mannens anmälan läggs inte ned!!

Polisens rasism har redan bestämt att han (vit man ca 185 cm) är offret, och jag (svart kvinna ca 163 cm) är boven, trots att jag försvarade mig i nödvärn och mannen inledde angreppet mot mig från ingenstans!

Det är jag som har ryggskador, blev inlagd på sjukhus pga chock, blev sjukskriven, måste ha kollegor som följer mig till T-banan för att jag är rädd att träffa på mannen.

Det är jag som attackerades av okänd vit man i T-bana, och utsatt för ett afrofobiskt hatbrott. Polisen utredde aldrig min anmälan som ett hatbrott och de registrerade aldrig hatbrottsmotivet innan min anmälan lades ned.

I Sverige är ca 25 % av alla rasistiska hatbrott afrofobiska. Det vanligaste hatbrottet mot svarta människor är våldsbrott av okänd vit man. Jag är ett av dessa offren som bär på skadorna av rasism, afrofobi och hatbrott som polisen skiter i.

Jag är trött på den institutionella rasismen hos polisen, vardagsrasism, hat och hot mot svarta/bruna människor
. Jag är trött efter 34 år i Sverige, att ständigt bära skulden och bli offer för samhällets strukturella rasism som genomsyrar alla myndigheter.
Jag är trött på att vi som utsätts för rasism aldrig får upprättelse. Men kampen måste fortsätta!!!
DELA GÄRNA!
Vad får dig att tro mer på hennes berättelse än de bevis som presenterats i fup? Väger den misstänktes ord tyngre än de fysiska bevis som finns?
Citera
2018-06-27, 15:37
  #1697
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag tror henne på hennes ord.
Även om övriga vittnesmål & övervakningsfilmer pekar på att hon ljuger?
Är det patriarkatet som har mutat vittnena & datormanipulerat övervakningsfilmerna?

Ni är fan inte kloka. Det är ett sektbeteende som visserligen är underhållande, men samtidigt även väldigt tragiskt.
Citera
2018-06-27, 15:39
  #1698
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag tror henne på hennes ord.

MISSHANDEL MED HATBROTTSMOTIV

Den 11 januari 2018, var jag på väg hem från jobbet ca kl 17:30. Jag hade bråttom, skulle hämta sonen från fritids som stängde kl 18. Jag har bråttom, tåget åker snart. Jag håller på att gå igenom spärrarna. En vit medelåldersman framför mig, vänder sig om och stoppar mig mitt i spärrarna och säger till mig "åk på ditt eget kort". Jag står mellan spärrarna, de slår mig hårt i ryggen. Han blockerar min väg. Förvånat säger jag "Men jag har kort", och är på väg att visa honom, men hinner inte ens.

I nästa ögonblick känner jag hur han tar tag i mig med båda armarna, tränger in mig hårt i ett hörn vid spärrarna, trycker upp sitt knä mot min kropp, för att hindra mig att röra mig och håller fast mig med båda armarna. Jag blir rädd! Jag trycker bort honom med all min kraft. Han blir förbannad och säger "jävla smutsiga N-ord Hora" samtidigt som han knuffar mig så hårt att jag snubblar igenom spärrarna. En svart man springer fram och säger till den vita mannen att sluta "Slå en kvinna".

Jag blir både rädd, arg, kränkt, chockad, ledsen och förtvivlad. Mannen fortsätter kalla mig N-ord hora. Jag försvarar mig, slår tillbaka! Jag vägrar bli kränkt, rädd och nedtryckt. Allt finns inspelat på video.

Mannen anmäler mig för misshandel och jag gör en motanmälan om misshandel med hatbrottsmotiv. För en vecka sedan får jag brev hem att min anmälan är nedlagd men mannens anmälan mot mig är inte nedlagd.

Plötsligt är det jag som är misstänkt för misshandel. Min anmälan läggs ned för att den enligt polisen "saknar objektiv stödbevisning". Mannens anmälan läggs inte ned!!

Polisens rasism har redan bestämt att han (vit man ca 185 cm) är offret, och jag (svart kvinna ca 163 cm) är boven, trots att jag försvarade mig i nödvärn och mannen inledde angreppet mot mig från ingenstans!

Det är jag som har ryggskador, blev inlagd på sjukhus pga chock, blev sjukskriven, måste ha kollegor som följer mig till T-banan för att jag är rädd att träffa på mannen.

Det är jag som attackerades av okänd vit man i T-bana, och utsatt för ett afrofobiskt hatbrott. Polisen utredde aldrig min anmälan som ett hatbrott och de registrerade aldrig hatbrottsmotivet innan min anmälan lades ned.

I Sverige är ca 25 % av alla rasistiska hatbrott afrofobiska. Det vanligaste hatbrottet mot svarta människor är våldsbrott av okänd vit man. Jag är ett av dessa offren som bär på skadorna av rasism, afrofobi och hatbrott som polisen skiter i.

Jag är trött på den institutionella rasismen hos polisen, vardagsrasism, hat och hot mot svarta/bruna människor
. Jag är trött efter 34 år i Sverige, att ständigt bära skulden och bli offer för samhällets strukturella rasism som genomsyrar alla myndigheter.
Jag är trött på att vi som utsätts för rasism aldrig får upprättelse. Men kampen måste fortsätta!!!
DELA GÄRNA!

Att du (blint) tror på hennes ord är just problemet. Enbart för att det finns rasism, och att hon har varit utsatt för det, förutsätter du att allt hon säger är sant. Detta trots:

Hon har visat sig vara en vanemässig lögnare. Har inte med ras att göra.
Bevisen mot henne i detta mål är överväldigande. Har inte heller med ras att göra.

Däremot har ditt försvar av henne i allra högsta grad att göra med ras. Att du inte förstår det här dilemmat, och att du går rasisterna ärenden?
Citera
2018-06-27, 15:40
  #1699
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Även om övriga vittnesmål & övervakningsfilmer pekar på att hon ljuger?
Är det patriarkatet som har mutat vittnena & datormanipulerat övervakningsfilmerna?

Ni är fan inte kloka. Det är ett sektbeteende som visserligen är underhållande, men samtidigt även väldigt tragiskt.
som man säger: är man en hammare, så ser allt ut som en spik
Citera
2018-06-27, 15:44
  #1700
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Det är intressant med människor likt VK som hela tiden tror att man utsätts för rasism. Den förföljer en överallt, och det är alltid den att skylla när något inte går som planerat.
Detta måste ju vara ett tillstånd likt någon som är hypokondrier
Citera
2018-06-27, 15:46
  #1701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ok, gäller det alla över lag menar du din lilla rasse eller? Den åsikten tror jag att är farligare än denna lilla Kawesas lilla parad. Lite benspark och en lite fuckfinger och du lipar om ALLA svarta sen. Det är mer så att han är satans fräck som leker polis och tror han kan bestämma över andra människor genom att tränga dom och sedan förfölja dom. Och jag skulle inte blir förvånad om han har samma idiotåsikter som dig, och att han såg sin chans.

Nej, det gäller verkligen inte alla över lag. Jag har inget problem med vanliga anständiga människor oavsett härkomst. Mannen leker inte alls polis, utan hindrar henne från att ta sig in i spärrområdet med hjälp av hans SL-kort. Han har all rätt i världen att hindra henne från att passera spärrarna genom att samtidigt passera in i området.

Om du tycker att detta är ett helt okej förfarande, då kan du väl låta någon skyffla över sina varor i kassan som "du får betala med ditt kort".
Citera
2018-06-27, 15:48
  #1702
Medlem
onemorechances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Är inte hela tråden här är ren och skär rasism. Det är ju hudfärgen som avgör att hon står i centrum.

Hade det varit en vit fanns det ingen tråd. Erkänn det åtminståne. Begåvning och karaktärsegenskaper varierar mellan oss alla.

Nej det gör det inte.
Det handlar om en kvinna som ljuger om en misshandel som hon påstår sig blivit utsatt för.
Det handlar om en kvinna som säger att det handlade om ett hatbrott.
Det handlar om en kvinna som ljuger om att mannen ska ha kallat henne för negerhora.

Som fortsätter hålla på sin jävla historia trots att övervakningskamerorna visar på det mannen har berättat.
Det är han som blivit utsatt för misshandel av henne.

Hon är en vidrig person, precis som en vit kvinna eller man hade varit.
Citera
2018-06-27, 15:58
  #1703
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Det är intressant med människor likt VK som hela tiden tror att man utsätts för rasism. Den förföljer en överallt, och det är alltid den att skylla när något inte går som planerat.
Detta måste ju vara ett tillstånd likt någon som är hypokondrier

Med tanke på hennes spring på diverse kliniker för diverse åkommor, av vilka en del är uppenbart fabulerende, är det nog troligt att han lider av hypokondri.
Citera
2018-06-27, 15:58
  #1704
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Problemet är bara att du ser fel då eftersom han inte sade n-ordet... Kawesa försökte dra rasistkortet för att klara sig, men inte ens det hjälpte.


Skillnaden är att du ser fel eftersom jag skriver kan ha sagt och han svamlar till det dessutom i förhör. Så även om det nu skulle vara rasistkortet, så är han fortfarande hopplöst lost. Han har behov av att sluta leka väktarHans för nästa gång kanske det inte är en lite dam på 165 cm, som han trycker till.
Herregud ett white trash slödder som påstår sig ha brillor från specsavers, men inget kvitto.

Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Nej, det gäller verkligen inte alla över lag. Jag har inget problem med vanliga anständiga människor oavsett härkomst. Mannen leker inte alls polis, utan hindrar henne från att ta sig in i spärrområdet med hjälp av hans SL-kort. Han har all rätt i världen att hindra henne från att passera spärrarna genom att samtidigt passera in i området.

Om du tycker att detta är ett helt okej förfarande, då kan du väl låta någon skyffla över sina varor i kassan som "du får betala med ditt kort".

Bra ! Mannen är efterbliven eller har något fel som gör att han tror han ska förfölja damer och se till så dom inte eventuellt plankar. Den feta grisen borde skaffa sig ett liv istället, och Kawesa ska inte begå våld på stora bebisar på 110 kilo+ som springer till polisen och gråter. Han vill ha 7400 nu.
Och vad han säger är inte mer sanningsenligt än vad hon säger. Så han bör väl trycka till nästa plankare som är i hans egen klass så kanske det blir sjuktransport istället.
__________________
Senast redigerad av Moosky 2018-06-27 kl. 16:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in