2018-06-27, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Skillnaden är att du ser fel eftersom jag skriver kan ha sagt och han svamlar till det dessutom i förhör. Så även om det nu skulle vara rasistkortet, så är han fortfarande hopplöst lost. Han har behov av att sluta leka väktarHans för nästa gång kanske det inte är en lite dam på 165 cm, som han trycker till.
Herregud ett white trash slödder som påstår sig ha brillor från specsavers, men inget kvitto.

Bra ! Mannen är efterbliven eller har något fel som gör att han tror han ska förfölja damer och se till så dom inte eventuellt plankar. Den feta grisen borde skaffa sig ett liv istället, och Kawesa ska inte begå våld på stora bebisar på 110 kilo+ som springer till polisen och gråter. Han vill ha 7400 nu.
Och vad han säger är inte mer sanningsenligt än vad hon säger. Så han bör väl trycka till nästa plankare som är i hans egen klass så kanske det blir sjuktransport istället.
Du verkar ha svårt att föra den här diskussionen sakligt, då återstår endast försök att trolla - lågt!
Citera
2018-06-27, 16:08
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Du verkar ha svårt att föra den här diskussionen sakligt, då återstår endast trollning - lågt!

Utveckla din intelligenta rad så kanske det går att diskutera eller ska jag konstatera vad du är också eller? Du jag är inte här för att rätta in mig i något ryggdunk eller inte ha en åsikt utan den för jag fram oavsett vad du tycker. Hade du flera intelligenta uttryck?

Någon som kollat den stora vuxna jättebebisens bakgrund? Skulle vara intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Att felaktigt genom lögn beskylla en urspungsinvånare för rasism är inte antirasism utan det är en form av hatbrott.

Osant rasistsmetande på en oskyldig person, vem de än må vara, bör vara hatbrott.

Är gråterskan same`? Nej, han ser inte direkt ut som en så du bör kanske läsa lite till. Vad han har sagt syns inte på bild. Felstavat dessutom.
Senast redigerad av Moosky 2018-06-27 kl. 16:44.
Citera
2018-06-27, 16:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Är inte hela tråden här är ren och skär rasism. Det är ju hudfärgen som avgör att hon står i centrum.

Hade det varit en vit fanns det ingen tråd. Erkänn det åtminståne. Begåvning och karaktärsegenskaper varierar mellan oss alla.
Nu handlar det ju om en fd partiledare, en offentlig person. Hade Ingvar Carlsson åtalats för misshandel så hade det också garanterat uppmärksammats.

Men anledningen till ilskan mot henne är att hon drar rasistkortet mannen, och ljuger om vad han sagt och hur han agerat. Hon illustrerar hur lätt det är för en svensk att drabbas av omvänd rasism, och hur svårt det är att försvara sig mot den anklagelsen. Hade det inte funnits vittnen hade säkert många trott på hennes version, och den stackars mannen hade fått leva med att blivit uthängd som rasist. Helt oskyldig.

Presumtionen är att en medelålders vit man är rasist, och det utnyttjar VK. Hon utnyttjar systemet genom att planka och hon utnyttjar samhällsandan genom att dra rasistkortet mot oskyldiga människor. Det är det som det handlar om, inte hennes hudfärg.
Citera
2018-06-27, 16:36
Medlem
HejaFinlands avatar
[quote=Moosky|64468718]Skillnaden är att du ser fel eftersom jag skriver kan ha sagt och han svamlar till det dessutom i förhör. Så även om det nu skulle vara rasistkortet, så är han fortfarande hopplöst lost. Han har behov av att sluta leka väktarHans för nästa gång kanske det inte är en lite dam på 165 cm, som han trycker till.
Herregud ett white trash slödder som påstår sig ha brillor från specsavers, men inget kvitto.
Bra ! Mannen är efterbliven eller har något fel som gör att han tror han ska förfölja damer och se till så dom inte eventuellt plankar. Den feta grisen borde skaffa sig ett liv istället, och Kawesa ska inte begå våld på stora bebisar på 110 kilo+ som springer till polisen och gråter. Han vill ha 7400 nu.
Och vad han säger är inte mer sanningsenligt än vad hon säger. Så han bör väl trycka till nästa plankare som är i hans egen klass så kanske det blir sjuktransport istället.[/QUOTE]

Du förespråkar djungelns lag. Om man är stor skall man få slå folk och åka gratis. Grattis, ditt samhälle kommer allt närmare med överfallsvåldtäkter och mord på öppen gata. Precis vad du vill ha onda människa.

Ps. han förföljer ingen han står still: hon förföljde honom och fortsätter gå fram och slå honom. Det finns ju på bild är du blind?
Citera
2018-06-27, 16:36
Medlem
Mooskys avatar
Så målsägande bor i Bagarmossen med 2 andra män skrivna på adressen. Med tanke på dom inneboende kan han knappast vara rasist. Men han kan vara kvinnohatare.
Eller så hyrs den ut och han står enbart på adressen.

Göteborgs Tingsrätt.
En fodran
En konkurs -2016
Ett bokföringsbrott- frikänd -2014

Sen återstår alltså Södertörns TR om det kan finnas något intressant där. Det får bli eventuellt i morgon.

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
/

Ps. han förföljer ingen han står still: hon förföljde honom och fortsätter gå fram och slå honom. Det finns ju på bild är du blind?

Men din idiot det är väl för fan så att han följer efter henne efteråt, så ska du snacka så läser du på först. Finns ju bild på när han skuggar henne.
Senast redigerad av Moosky 2018-06-27 kl. 16:46.
Citera
2018-06-27, 16:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Och vad han säger är inte mer sanningsenligt än vad hon säger. Så han bör väl trycka till nästa plankare som är i hans egen klass så kanske det blir sjuktransport istället.

Mannen är förmodligen det. Han behöver som det står inte betala för sjukvård.

Jag skulle gissa på något förståndshandikappad, mindre intellektuell funktionsnedsättning. Vilket gör att det blir en stor grej att inte låta någon annan planka med honom. Det gör också att jag 100% tror att han inte var fysiskt våldsam utan bara stod där. Sedan gick Kawesa bananas över att det inte gick som tidigare när hon plankat.
Citera
2018-06-27, 17:00
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Jag skulle gissa på något förståndshandikappad, mindre intellektuell funktionsnedsättning. Vilket gör att det blir en stor grej att inte låta någon annan planka med honom. Det gör också att jag 100% tror att han inte var fysiskt våldsam utan bara stod där. Sedan gick Kawesa bananas över att det inte gick som tidigare när hon plankat.

Va? Vad menar du med att inte betala för sjukvård? Det har jag missat helt.
Citera
2018-06-27, 17:02
Medlem
Citat:

Fd partiledare misshandlade förståndshandikappad på t-banan.
Citera
2018-06-27, 17:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Va? Vad menar du med att inte betala för sjukvård? Det har jag missat helt.

Läste det i FUP att han sa det till polisen. Gjorde då just detta antagande. Det tillsammans med hur han formulerar sina svar.
Citera
2018-06-27, 17:12
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Läste det i FUP att han sa det till polisen. Gjorde då just detta antagande. Det tillsammans med hur han formulerar sina svar.

Okej, ja inte vet jag, men något skumt är det med hans agerande. Och skulle det vara som du säger så förstår jag det bättre eftersom det inte anses riktigt normalt att tränga in någon på det viset, och sedan förfölja. Så hon kommer dömas för det här, och jag släpper honom eftersom det är mycket troligt att det finns något lätt handikapp som gör så att det blev större än vad det egentligen borde bli.

Det man ser på bilderna är han tränger henne, och då börjar hon sparka och veva. Rasist tror jag inte riktigt på så det kan nog vara så att hon kör med detta. Däremot är jag inte så säker på att han är förtjust i damer, men det är en annan historia.
Citera
2018-06-27, 17:24
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det måste ha gått fort. Så vem stod beredd med kamera för att filma. Eller är det T-banekameror som tagit bilderna?
Du kommer alltså in i en tråd efter 137 sidor och försvarar gärningskvinnan utan att ha läst om händelseförloppet öht?
Ja, vad ska man säga...
Citera
2018-06-27, 17:24
Medlem
Citat:
Det står i FUP:n "jag jobbade då som nattväktare hos Lidingö Kommun". (s.8)

"Gratis" sjukvård kan man ha av olika anledningar; arbetsgivaren betalar, man har nått upp till högkostnadsskyddet etc.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-06-27 kl. 17:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in