2018-06-26, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Fast två åklagare har kommit fram till att han inte gjort något olagligt så det skulle inte finnas något att anmäla honom för, inte heller fälla. Han har varken erkänt sexuella trakasserier eller något annat olagligt. Så det är absolut rätt att han får komma tillbaka.

”– Jag gick för långt utan att jag visste att jag gick för långt.”

Oj va hans sexuella inviter, liggförfrågningar till praktikanter och frågor om praktikanterna vill se honom naken hade fällt honom. Synd bara att bevisen inte fanns kvar sen 5-6 år bakåt
Citera
2018-06-27, 06:56
Bannlyst
Både du och jag har ingen aning vad som egentligen hänt, men jämnfört med TV4-mannens agerande i den där badtunnan syns Lasse Kroneérs förehavande ganska oskyldigt.

Det som talar emot honom är att hon var praktikant på SVT och han en folkkär programledare.

Jag vill inte nedvärdera någons vittnesmål, men jag tror i det här fallet att Lasse Kroneér gick utanför ramarna. Men bara för att han blev kär i en yngre medarbetare, och en beroendeställning kan ha förelegat.

Dumt av Lasse givetvis! Men han är väl inte den första som blivit kär i en arbetskamrat?

För att citera Jesus. "Låt den som är utan skuld kasta första stenen!"

Citat:
Ursprungligen postat av P55
SVT känner av trycket genom sociala medier och även om de flesta av medarbetarna tillhör vänsterpatrasket så tvingas det att sändas.

Och jag tror faktiskt att Lasse Kronér är en väldigt populär person i stugorna runt om i landet och är övertygad om att det blir mer program med honom.
Senast redigerad av Kick88 2018-06-27 kl. 07:01.
Citera
2018-06-27, 08:36
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
”– Jag gick för långt utan att jag visste att jag gick för långt.”

Oj va hans sexuella inviter, liggförfrågningar till praktikanter och frågor om praktikanterna vill se honom naken hade fällt honom. Synd bara att bevisen inte fanns kvar sen 5-6 år bakåt

Så du VET att det fanns frågor om de ville se honom naken osv? Du VET detta, utan tvivel? För det gör inte jag. Att han skriver att han gick för långt, tja, han måste antagligen känt så eftersom han blev inkallad till cheferna. Och det i sin tur behöver inte stämma, men cheferna ville antagligen höra bådas versioner.

Nu ska det påpekas att hade han dömts hade jag inte försvarat honom. Men nu har två åklagare lagt ner FU, och då ska han betraktas som oskyldig.
Citera
2018-06-27, 09:08
Medlem
Citat:
Så du VET att det fanns frågor om de ville se honom naken osv? Du VET detta, utan tvivel? För det gör inte jag. Att han skriver att han gick för långt, tja, han måste antagligen känt så eftersom han blev inkallad till cheferna. Och det i sin tur behöver inte stämma, men cheferna ville antagligen höra bådas versioner.

Nu ska det påpekas att hade han dömts hade jag inte försvarat honom. Men nu har två åklagare lagt ner FU, och då ska han betraktas som oskyldig.

Vem, vem vill se honom naken?

Han blev inkallad till möte pga metoobeteende, inte praktikanterna. Tror DU att han kanske satt där och ljög på det mötet för att rädda sitt skinn? Likt en påkommet unge när rektorn ifrågasätter ett visst beteende eller handling inför föräldrarna?

Att FU lagts ner innebär INTE att någon är oskyldig, utan BARA att bevisen inte håller till åtal, vilket kanske inte är så konstigt om telefoner har bytts ut och inga sms sparats, SVT inte gjort någon logg kring vad som sades/gjordes på dessa möten mm eller där ord står mot ord och att då vinner ju mannen(Timell, Virtanen, Ismael) alltid fajten oberoende vad vittnen säger eftersom ”han aldrig skulle göra så, han är ju så trevlig i tv-rutan”..

Aldrig mera tystnad.

#metoo
Citera
2018-06-27, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kick88
Både du och jag har ingen aning vad som egentligen hänt, men jämnfört med TV4-mannens agerande i den där badtunnan syns Lasse Kroneérs förehavande ganska oskyldigt.

Det som talar emot honom är att hon var praktikant på SVT och han en folkkär programledare.

Jag vill inte nedvärdera någons vittnesmål, men jag tror i det här fallet att Lasse Kroneér gick utanför ramarna. Men bara för att han blev kär i en yngre medarbetare, och en beroendeställning kan ha förelegat.

Dumt av Lasse givetvis! Men han är väl inte den första som blivit kär i en arbetskamrat?

För att citera Jesus. "Låt den som är utan skuld kasta första stenen!"

Smygfota någon och bli polisanmäld för kränkande fotografering är ju inte att gå utanför ramarna kanske...

Virtanen satt i SVT och berättade hur han gjort likadant, dessa metoomän har vissa gemensamma grejer för sig, och dessa grejer är fan inte vackra.

Bra om dessa fick konsekvenser. Tex att SVT/public service inte fortsätter jobba med metoomän precis som alla andra arbetsplatser.

Det här har aldrig handlat om kärlek, det är utnyttjande av makt och status. Det, det är aldrig kärlek.
Citera
2018-06-27, 09:12
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Vem, vem vill se honom naken?

Han blev inkallad till möte pga metoobeteende, inte praktikanterna. Tror DU att han kanske satt där och ljög på det mötet för att rädda sitt skinn? Likt en påkommet unge när rektorn ifrågasätter ett visst beteende eller handling inför föräldrarna?

Att FU lagts ner innebär INTE att någon är oskyldig, utan BARA att bevisen inte håller till åtal, vilket kanske inte är så konstigt om telefoner har bytts ut och inga sms sparats, SVT inte gjort någon logg kring vad som sades/gjordes på dessa möten mm eller där ord står mot ord och att då vinner ju mannen(Timell, Virtanen, Ismael) alltid fajten oberoende vad vittnen säger eftersom ”han aldrig skulle göra så, han är ju så trevlig i tv-rutan”..

Aldrig mera tystnad.

#metoo

Jag vet inte vad som sades på mötet eftersom jag inte var där.

Nej, jag sa inte att det innebär att han är oskyldig, jag sa att han ska betraktas som oskyldig. Huruvida han är skyldig eller inte är något som varken du eller jag kan veta. Men eftersom han inte är dömd är det inga konstigheter att han får komma tillbaka.
Citera
2018-06-27, 15:10
Bannlyst
Bra revansch även för Kronér efter #Metoo. Grattis Lasse!
Citera
2018-06-27, 18:40
Bannlyst
Fast när handlade det om att smygfota någon?

Med sådana påståenden kan jag få dig stämd för förtal.

Du svingar vilt, men utan något på fötterna kommer du aldrig få någon respekt.

Citat:
Smygfota någon och bli polisanmäld för kränkande fotografering är ju inte att gå utanför ramarna kanske...

Virtanen satt i SVT och berättade hur han gjort likadant, dessa metoomän har vissa gemensamma grejer för sig, och dessa grejer är fan inte vackra.

Bra om dessa fick konsekvenser. Tex att SVT/public service inte fortsätter jobba med metoomän precis som alla andra arbetsplatser.

Det här har aldrig handlat om kärlek, det är utnyttjande av makt och status. Det, det är aldrig kärlek.
Senast redigerad av Kick88 2018-06-27 kl. 18:43.
Citera
2018-06-27, 18:47
Medlem
Alltid haft svårt för den blekfete mannen. Undviker henom som typ Pascalidou.
Citera
2018-06-27, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kick88
Fast när handlade det om att smygfota någon?

Med sådana påståenden kan jag få dig stämd för förtal.

Du svingar vilt, men utan något på fötterna kommer du aldrig få någon respekt.

Han är polisanmäld för detta, den pågående förundersökningen handlar om det så stäm du mig för förtal, det finns liksom en polisanmälan att falla tillbaka på.

Precis detta metoo handlar om, män med ”makt” som utnyttjar andra och beter sig illa och i många fall kommer undan med det. Vi vet vilka ni är. Aldrig mera tystnad.
Citera
2018-06-27, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Bra revansch även för Kronér efter #Metoo. Grattis Lasse!

Revansch? Pissa på offer kallas det, precis när andra anklagade går fria även när man vet att de gjort fel
Citera
2018-06-27, 21:23
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad som sades på mötet eftersom jag inte var där.

Nej, jag sa inte att det innebär att han är oskyldig, jag sa att han ska betraktas som oskyldig. Huruvida han är skyldig eller inte är något som varken du eller jag kan veta. Men eftersom han inte är dömd är det inga konstigheter att han får komma tillbaka.

Om man som Kroner vill be om en offentlig ursäkt(hans ord inte mina) så är det ju något som är fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in