Citat:
Ursprungligen postat av
rosalenin
Ingen annan än Elli har talat om gift, och det var en spekulation. Polisen har inte nämnt något sådant.
Du skriver så mycket OT och förvirrande saker i tråden och jag anstränger mig för att plocka ut det lilla relevanta jag trots allt kan hitta.
Elli är det viktigaste karaktärsvittnet vi har. Hen verkar psykiskt frisk, är skrivkunnig, svarar rakt på frågor och har kommit med mycket viktig information under 6 månader. Vidare har hen motverkat sekteristiskt beteende genom att undvika att skapa dolda små grupper av dyrkande och kritiklösa lärljungar. Hen har dessutom den lilla egenheten att hen erkänner när hen har fel. Ett sundhetstecken, såväl för hen som för de som tar in hens information.
Om man är lagd åt det hållet så kan man så klart lyssna mer till dogmatiska och apokalyptiska fetischer. Det är ett fritt val och du kanske redan har gjort ditt?
Ett trick för att inte sätta fällben på sig själv är att försöka hålla sig till sakfrågan. Jag vet att det kan vara svårt men låter man bli att bli osaklig, för det med sig den lilla belöningen att man inte hela tiden riskerar att ramla ner i ovidkommande diken. Om du är osäker på vad sakfrågan är, kan du gå till första inlägget i den tråd som du befinner dig i. Där beskrivs vad som är ämnet för tråden. I denna tråd diskuterar vi vad som föranledde en familjs död i Bjärred i början av året.
När jag ändå är igång vill jag även rekommendera Ockham som inspirerade till det induktiva Anktestet - If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck. Rätt jäkla applicerbart i detta gemensamma familjemord, tycker du inte?