2018-06-27, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75
Hej Rockkungen.
Anledningen till att många tjafsar med dig är för att du inte på ett tydligt sätt berättar nått.
Det blir meningslöst när du aldrig svarar på nån fråga, eller berättar nåt nytt som du kan bekräfta.
Sluta tala i gåtor...
Berätta nåt som vi inte vet....
Då kommer din trovärdighet att öka.
Hör o häpna... jag tror faktiskt att du är X på Hannas sida, men du hanterar det skitdåligt.

Vi prövar en gång.
Bekräfta det här......
Jag VET att Hanna och Oskar skrev en personlig ursäkt i avskedsbrevet, och det vet du också... Kan du bekräfta det?

Du vet också varför dom skrev den ursäkten, och jag förstår varför...

Kan du bekräfta detta, och ge tråden en hint om vad det handlade om, så skulle din trovärdighet bli skyhög.

Pröva en gång, och sluta med din gåt-lek.

Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Har det framkommit vad som stod i hennes brev eller har du en egen tanke utifrån allt som du vet om Hanna?

Det har framkommit att det finns en hälsning, men inte ordagrant vad.
Citera
2018-06-27, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Har de kanske bara glömt ta med dem i listan? EY har ett nära samarbete med ekonomihögskolan. Ben Terra, O:s handledare, är en fd hög internationell EY-chef och tillika gästprofessor där. Det var han som knöt ihop kontakten mellan EY och O/Tax Institute 2009.

Det kan vara så att EY bara glömdes på listan. Även om det är märkligt med tanke på ett i minst 10 årig samarbete. Men ibland uppdatera man en webbsida och så blir något fel. Eller man tog bort det efter Os död om det inte fanns någon annan som hade samarbete med EY, men det tror jag är mer osannolikt. Eller samarbete var inte så formaliserad att det ingick här.

När jag sökte på nätet kring tiden på EY, det du skrev om partner 2014-2016, hittade jag en uppgift om Os nationalitet: British. Ännu ett fel på någon webbsida, eller han hade dubbelt statsborgerskap.
Citera
2018-06-27, 08:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Ingen annan än Elli har talat om gift, och det var en spekulation. Polisen har inte nämnt något sådant.
Du skriver så mycket OT och förvirrande saker i tråden och jag anstränger mig för att plocka ut det lilla relevanta jag trots allt kan hitta.

Elli är det viktigaste karaktärsvittnet vi har. Hen verkar psykiskt frisk, är skrivkunnig, svarar rakt på frågor och har kommit med mycket viktig information under 6 månader. Vidare har hen motverkat sekteristiskt beteende genom att undvika att skapa dolda små grupper av dyrkande och kritiklösa lärljungar. Hen har dessutom den lilla egenheten att hen erkänner när hen har fel. Ett sundhetstecken, såväl för hen som för de som tar in hens information.

Om man är lagd åt det hållet så kan man så klart lyssna mer till dogmatiska och apokalyptiska fetischer. Det är ett fritt val och du kanske redan har gjort ditt?

Ett trick för att inte sätta fällben på sig själv är att försöka hålla sig till sakfrågan. Jag vet att det kan vara svårt men låter man bli att bli osaklig, för det med sig den lilla belöningen att man inte hela tiden riskerar att ramla ner i ovidkommande diken. Om du är osäker på vad sakfrågan är, kan du gå till första inlägget i den tråd som du befinner dig i. Där beskrivs vad som är ämnet för tråden. I denna tråd diskuterar vi vad som föranledde en familjs död i Bjärred i början av året.

När jag ändå är igång vill jag även rekommendera Ockham som inspirerade till det induktiva Anktestet - If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck. Rätt jäkla applicerbart i detta gemensamma familjemord, tycker du inte?
Citera
2018-06-27, 10:25
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Eller så var faktiskt Hanna och Oskar överens om beslutet att avsluta sina och sina döttrars liv och att de inte såg någon livskvalitet eller framtid på grund av sina döttrars sjukdomssituation. Tja, i väntan på NFC så är väl det en gissning så god som nån annan.

Den teorin tror jag mest på. Det som föräldrarna själva gick ut med. Det enklaste är oftast det riktiga.
Citera
2018-06-27, 10:41
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Den teorin tror jag mest på. Det som föräldrarna själva gick ut med. Det enklaste är oftast det riktiga.

Just det. Det enkla är det mest sannolika. O med kökskniven i "högsta hugg", gjorde slut på familjen på ett ögonblick. Vad figurer, likt komplexa Frankensteinare påstår - blir ju bara ett hopkok - precis så som figuren en gång skapades.

Stackars barn
Citera
2018-06-27, 10:58
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Testamentet är godkänt för att ingen vågade säga emot Hannas sista önskan. Jag tror att familjen var fullt medveten om hennes starka manipulativa sida. Föräldrarna verkade ju för länge sedan ha tagit avstånd från henne. Kanske var de rädda för sin dotter? Tom efter hennes död var de rädda för ev. repressalier om man gick emot henne, så starkt var hennes grepp. Detsamma gäller Fam Ha som ljög för polisen och jag börjar misstänka att några här i tråden är starkt påverkade av henne också. Så fort någon vågar gå emot henne blir folk ängsliga och paranoida och börjar maniskt alternera försvar av henne och våldsam attack mot budbäraren.

Vem var denna demon från helvetet egentligen?
Du verkar oerhört säker på din sak och argumenterar skickligt för att Hanna skulle vara den som toppstyrde både familj och släktingar.

Det är inte det att jag inte också är öppen för att det skulle vara så - jag har hela tiden tänkt att två vuxna människor kan inte ta ett gemensamt beslut om att utplåna sin familj. Men jag måste erkänna att jag inte har en aning om det är Oskar eller Hanna som drivit tanken på döden till sin yttersta spets.

Har du kännedom om omständigheter som tråden inte känner till som du skulle vilja dela med dig utav?
Citera
2018-06-27, 11:05
Medlem
Citat:
Testamentet är godkänt för att ingen vågade säga emot Hannas sista önskan. Jag tror att familjen var fullt medveten om hennes starka manipulativa sida. Föräldrarna verkade ju för länge sedan ha tagit avstånd från henne. Kanske var de rädda för sin dotter? Tom efter hennes död var de rädda för ev. repressalier om man gick emot henne, så starkt var hennes grepp. Detsamma gäller Fam Ha som ljög för polisen och jag börjar misstänka att några här i tråden är starkt påverkade av henne också. Så fort någon vågar gå emot henne blir folk ängsliga och paranoida och börjar maniskt alternera försvar av henne och våldsam attack mot budbäraren.

Vem var denna demon från helvetet egentligen?

Vilken information som kommit ut tycker du visar på att detta var vad som hände? Har du fått pm? Jag har också tänkt att Hanna kan ha varit den drivande. Att Oskar kom med på mördarplanerna tror jag kan vara en djupt rotad ilska mot H. Men vad vet jag. Det omvända kan också ha varit fallet.
Citera
2018-06-27, 11:16
Medlem
Citat:
Du skriver så mycket OT och förvirrande saker i tråden och jag anstränger mig för att plocka ut det lilla relevanta jag trots allt kan hitta.

Elli är det viktigaste karaktärsvittnet vi har. Hen verkar psykiskt frisk, är skrivkunnig, svarar rakt på frågor och har kommit med mycket viktig information under 6 månader. Vidare har hen motverkat sekteristiskt beteende genom att undvika att skapa dolda små grupper av dyrkande och kritiklösa lärljungar. Hen har dessutom den lilla egenheten att hen erkänner när hen har fel. Ett sundhetstecken, såväl för hen som för de som tar in hens information.

Om man är lagd åt det hållet så kan man så klart lyssna mer till dogmatiska och apokalyptiska fetischer. Det är ett fritt val och du kanske redan har gjort ditt?

Ett trick för att inte sätta fällben på sig själv är att försöka hålla sig till sakfrågan. Jag vet att det kan vara svårt men låter man bli att bli osaklig, för det med sig den lilla belöningen att man inte hela tiden riskerar att ramla ner i ovidkommande diken. Om du är osäker på vad sakfrågan är, kan du gå till första inlägget i den tråd som du befinner dig i. Där beskrivs vad som är ämnet för tråden. I denna tråd diskuterar vi vad som föranledde en familjs död i Bjärred i början av året.

När jag ändå är igång vill jag även rekommendera Ockham som inspirerade till det induktiva Anktestet - If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck. Rätt jäkla applicerbart i detta gemensamma familjemord, tycker du inte?
Japanesa, denna gång blev jag uppriktigt glad när jag läste ditt inlägg.
Men Elli har förbrukat sin trovärdighet, som du säger, gå tillbaka till tråden.
Jag har också gått tillbaka till tidigare trådar.
Hur var det nu i Göteborg för familjen? För dig också för den delen?
Citera
2018-06-27, 11:16
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Just det. Det enkla är det mest sannolika. O med kökskniven i "högsta hugg", gjorde slut på familjen på ett ögonblick. Vad figurer, likt komplexa Frankensteinare påstår - blir ju bara ett hopkok - precis så som figuren en gång skapades.

Stackars barn

Om en kökskniv hade varit mordvapnet så hade polisen aldrig gått ut med att det var ett gemensamt beslut. Polisen fick ett första utlåtande från obduktionen innan pressmeddelandet. Tänk efter före!
Citera
2018-06-27, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om en kökskniv hade varit mordvapnet så hade polisen aldrig gått ut med att det var ett gemensamt beslut. Polisen fick ett första utlåtande från obduktionen innan pressmeddelandet. Tänk efter före!
Brevet om gemensamt beslut är en realitet enl polisen.
Det kanske inte var så gemensamt när det kom i skarpt läge.
Scheele och någon mer postare som jag inte minns namnet på skrev tidigt att Hanna hade fått hjälp.
En eufemism?
Citera
2018-06-27, 11:42
Bannlyst
M.fl.:
Att Hanna var en psykiskt instabil och manipulativ person som uppfyller kriterierna för MbP med råge, har jag redan visat på i mina inlägg. Det utgörs av en samling direkta och indirekta bevis samt uppgifter från karaktärsvittnen och ni hittar dem under de senaste sidorna.
Citera
2018-06-27, 11:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Brevet om gemensamt beslut är en realitet enl polisen.
Det kanske inte var så gemensamt när det kom i skarpt läge.
Scheele och någon mer postare som jag inte minns namnet på skrev tidigt att Hanna hade fått hjälp.
En eufemism?

Hur ser man att någon har fått hjälp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in